«Ποτέ στο παρελθόν δεν είχε η Ελλάδα στη διάθεσή της τέτοιου ύψους χρηματοδοτικές δυνατότητες για να αλλάξει το μέλλον της», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς, στον χαιρετισμό του στο 4ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο ΜΕΓΑΡΟ Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
Και επεσήμανε ότι: «Με το βλέμμα στο σήμερα αλλά κυρίως στραμμένο και στο αύριο, θέλω να σας διαβεβαιώσω με τον πλέον σαφή και πανηγυρικό τόνο ότι το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της χώρας μας που εγκρίθηκε πρόσφατα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αποτελεί την πιο συγκεκριμένη και πιο αδιαμφισβήτητη εγγύηση για τη μετάβαση σε μία πιο νέα και πιο Ευρωπαϊκή Ελλάδα».
Όπως τόνισε ο κ. Σχοινάς: «Η μελλοντική Ευρωπαϊκή Ελλάδα θα είναι πράσινη, ψηφιακή, εξωστρεφής, αλλά και με ισχυρότερο κοινωνικό κράτος που θα εγγυάται τη συνοχή και την ανθεκτικότητα στις κάθε είδους προκλήσεις και απειλές».
«Με τα 30,5 δισεκατομμύρια ευρώ που προβλέπει σε επιδοτήσεις και δάνεια, η χώρα μας θα είναι μία από τις πιο ωφελημένες από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και αυτό το πρόγραμμα θα αναμορφώσει την Ελλάδα για δεκαετίες.
Σε αυτό το ποσό της ανάκαμψης θα πρέπει να προστεθεί και ένας ισόποσος χρηματοδοτικός φάκελος από το πολυετές χρηματοδοτικό πλαίσιο. Με άλλα λόγια, δύο ΕΣΠΑ μαζί για τα επόμενα επτά χρόνια».
Σύμφωνα πάντα με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: «Με αποφασιστικότητα, αυτοπεποίθηση και ωριμότητα, η Ευρωπαϊκή Ελλάδα, αλλάζει σελίδα. Με την κοινωνία και την οικονομία να πατούν σε πιο σταθερές βάσεις. Όπως πάντα με την Ευρώπη για ακόμα μία φορά μαζί μας και δίπλα μας».
Ο κ. Σχοινάς, με αφορμή τα 40 χρόνια από την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ έκανε μία μικρή αναδρομή σε σχέση με τη συμβολή της ΕΕ στην ανάπτυξη της χώρας μας «Σε αυτές τις δεκαετίες χάρη στους κοινοτικούς πόρους και τις πολιτικές συνοχής της ΕΕ, η Ελλάδα πέτυχε να ολοκληρώσει πολυάριθμα καίρια έργα στους τομείς των μεταφορών, της ψηφιακής υποδομής, της επιχειρηματικότητας, της ενέργειας, του περιβάλλοντος, της υγειονομικής και κοινωνικής περίθαλψης», ανέφερε.
Και συνέχισε λέγοντας: «Έργα σταθμοί που όχι μόνο βελτίωσαν τις ζωές των Ελλήνων, αλλά άνοιξαν έναν κύκλο θέσεων εργασίας, παράπλευρων οικονομικών δραστηριοτήτων, ανάπτυξης με βιώσιμα περιβαλλοντικά πρότυπα και διασφάλισαν παράλληλα την περιφερειακή ανάπτυξη και συνοχή».
Όπως είπε ο κ. Σχοινάς: «Στην προγραμματική περίοδο 2014-2020 διατέθηκαν περί τα 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ σε δικτυακές υποδομές, στους τομείς των μεταφορών και της ενέργειας. Αξιοσημείωτη αναβάθμιση των εθνικών συστημάτων μεταφοράς ενέργειας και η ενίσχυση της συνδεσιμότητας της χώρας με Ευρωπαϊκά και διεθνή δίκτυα μεταφορών».
Επιπλέον, στον χαιρετισμό του, ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα βραβεία της εκδήλωσης που κέρδισαν τα έργα για την αναβάθμιση του Αεροδρομίου Μακεδονία και για την ηλεκτρική διασύνδεση Πελοποννήσου – Κρήτης. «Και στα δύο έργα η συνεισφορά και η στήριξη της Ευρώπης ήταν έκδηλη και εξόχως καθοριστική για την ολοκλήρωσή τους», τόνισε.
Το έργο για το Αεροδρόμιο Μακεδονία, στο οποίο είχε και προσωπική συμβολή ο αντιπρόεδρος, υποστηρίχθηκε με 155 εκατομμύρια ευρώ από την ΕΕ. «Αναβάθμισε και επέκτεινε τον διάδρομο απογείωσης και προσγείωσης του αεροδρομίου, εξέλιξη που οδήγησε σε αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας και στη δυνατότητα διεξαγωγής υπερατλαντικών πτήσεων. Αυτό που πριν από λίγα χρόνια ήταν απλά ένας στόχος τώρα γίνεται πραγματικότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όσον αφορά την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου, μήκους 135 χλμ, τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος παγκοσμίως, «η κατασκευή της κατέστη δυνατή χάρη στα κοινοτικά κονδύλια. Το Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης συνέβαλε με 95 εκατομμύρια ευρώ και η διασύνδεση αυτή θα παρέχει στην Κρήτη φθηνότερη και ασφαλέστερη παροχή ενέργειας», τόνισε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν.
Latest News
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Όμιλος ΑKTOR: Μπόνους 1 εκατ. σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Σε εσωτερική ενημέρωση, ο όμιλος ΑΚΤOR ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει μπόνους σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης