
«Ποτέ στο παρελθόν δεν είχε η Ελλάδα στη διάθεσή της τέτοιου ύψους χρηματοδοτικές δυνατότητες για να αλλάξει το μέλλον της», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς, στον χαιρετισμό του στο 4ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο ΜΕΓΑΡΟ Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
Και επεσήμανε ότι: «Με το βλέμμα στο σήμερα αλλά κυρίως στραμμένο και στο αύριο, θέλω να σας διαβεβαιώσω με τον πλέον σαφή και πανηγυρικό τόνο ότι το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της χώρας μας που εγκρίθηκε πρόσφατα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αποτελεί την πιο συγκεκριμένη και πιο αδιαμφισβήτητη εγγύηση για τη μετάβαση σε μία πιο νέα και πιο Ευρωπαϊκή Ελλάδα».
Όπως τόνισε ο κ. Σχοινάς: «Η μελλοντική Ευρωπαϊκή Ελλάδα θα είναι πράσινη, ψηφιακή, εξωστρεφής, αλλά και με ισχυρότερο κοινωνικό κράτος που θα εγγυάται τη συνοχή και την ανθεκτικότητα στις κάθε είδους προκλήσεις και απειλές».
«Με τα 30,5 δισεκατομμύρια ευρώ που προβλέπει σε επιδοτήσεις και δάνεια, η χώρα μας θα είναι μία από τις πιο ωφελημένες από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και αυτό το πρόγραμμα θα αναμορφώσει την Ελλάδα για δεκαετίες.
Σε αυτό το ποσό της ανάκαμψης θα πρέπει να προστεθεί και ένας ισόποσος χρηματοδοτικός φάκελος από το πολυετές χρηματοδοτικό πλαίσιο. Με άλλα λόγια, δύο ΕΣΠΑ μαζί για τα επόμενα επτά χρόνια».
Σύμφωνα πάντα με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: «Με αποφασιστικότητα, αυτοπεποίθηση και ωριμότητα, η Ευρωπαϊκή Ελλάδα, αλλάζει σελίδα. Με την κοινωνία και την οικονομία να πατούν σε πιο σταθερές βάσεις. Όπως πάντα με την Ευρώπη για ακόμα μία φορά μαζί μας και δίπλα μας».
Ο κ. Σχοινάς, με αφορμή τα 40 χρόνια από την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ έκανε μία μικρή αναδρομή σε σχέση με τη συμβολή της ΕΕ στην ανάπτυξη της χώρας μας «Σε αυτές τις δεκαετίες χάρη στους κοινοτικούς πόρους και τις πολιτικές συνοχής της ΕΕ, η Ελλάδα πέτυχε να ολοκληρώσει πολυάριθμα καίρια έργα στους τομείς των μεταφορών, της ψηφιακής υποδομής, της επιχειρηματικότητας, της ενέργειας, του περιβάλλοντος, της υγειονομικής και κοινωνικής περίθαλψης», ανέφερε.
Και συνέχισε λέγοντας: «Έργα σταθμοί που όχι μόνο βελτίωσαν τις ζωές των Ελλήνων, αλλά άνοιξαν έναν κύκλο θέσεων εργασίας, παράπλευρων οικονομικών δραστηριοτήτων, ανάπτυξης με βιώσιμα περιβαλλοντικά πρότυπα και διασφάλισαν παράλληλα την περιφερειακή ανάπτυξη και συνοχή».
Όπως είπε ο κ. Σχοινάς: «Στην προγραμματική περίοδο 2014-2020 διατέθηκαν περί τα 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ σε δικτυακές υποδομές, στους τομείς των μεταφορών και της ενέργειας. Αξιοσημείωτη αναβάθμιση των εθνικών συστημάτων μεταφοράς ενέργειας και η ενίσχυση της συνδεσιμότητας της χώρας με Ευρωπαϊκά και διεθνή δίκτυα μεταφορών».
Επιπλέον, στον χαιρετισμό του, ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα βραβεία της εκδήλωσης που κέρδισαν τα έργα για την αναβάθμιση του Αεροδρομίου Μακεδονία και για την ηλεκτρική διασύνδεση Πελοποννήσου – Κρήτης. «Και στα δύο έργα η συνεισφορά και η στήριξη της Ευρώπης ήταν έκδηλη και εξόχως καθοριστική για την ολοκλήρωσή τους», τόνισε.
Το έργο για το Αεροδρόμιο Μακεδονία, στο οποίο είχε και προσωπική συμβολή ο αντιπρόεδρος, υποστηρίχθηκε με 155 εκατομμύρια ευρώ από την ΕΕ. «Αναβάθμισε και επέκτεινε τον διάδρομο απογείωσης και προσγείωσης του αεροδρομίου, εξέλιξη που οδήγησε σε αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας και στη δυνατότητα διεξαγωγής υπερατλαντικών πτήσεων. Αυτό που πριν από λίγα χρόνια ήταν απλά ένας στόχος τώρα γίνεται πραγματικότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όσον αφορά την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου, μήκους 135 χλμ, τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος παγκοσμίως, «η κατασκευή της κατέστη δυνατή χάρη στα κοινοτικά κονδύλια. Το Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης συνέβαλε με 95 εκατομμύρια ευρώ και η διασύνδεση αυτή θα παρέχει στην Κρήτη φθηνότερη και ασφαλέστερη παροχή ενέργειας», τόνισε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν.


Latest News

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ