Σε κάθε περίπτωση, περισσότερη ταχύτητα στην επεξεργασία και την προώθηση των επενδυτικών σχεδίων αλλά και πολλαπλασιασμό των ιδιωτικών επενδύσεων. Και αυτό γιατί, οι συνεργαζόμενες τράπεζες θα μπορούν να μοιράζουν μεταξύ τους κόστος και ρίσκο. Ως γνωστόν, οι ιδιώτες επενδυτές θα πρέπει να καλύπτουν το 20 % του συνόλου της επένδυσης με ίδια κεφάλαια. Το υπόλοιπο μέχρι το 50 % της επένδυσης μπορεί να καλύπτεται με τραπεζικές χρηματοδοτήσεις. Από την στιγμή που το 50 % της επένδυσης καλύπτεται από τα ίδια κεφάλαια των ιδιωτών και τα κεφάλαια των τραπεζών έρχεται το Ταμείο Ανάκαμψης και εισφέρει το υπόλοιπο 50 %.
Το Ταμείο Ανάκαμψης θα χορηγεί στις τράπεζες πακέτα των 300 εκατομμυρίων ευρώ και θα επανέρχεται με νέο πακέτο μόνο αν οι συμβασιοποιήσεις θα έχουν φτάσει σε ποσοστό 70 % του πακέτου. Με άλλα λόγια, η συγχρηματοδότηση βοηθάει και βοηθάει σε καταλυτικό βαθμό.
——————————————-
Οι Γερμανοί στην Αστυπάλαια, οι Γάλλοι στη Χάλκη και έπεται συνέχεια. Η πράσινη Χάλκη στα Δωδεκάνησα θα έχει την συνδρομή γαλλικών εταιρειών όπως η Citroen, η Vinci Energie και η Akuo Energy. Το έργο, σε πλήρη ανάπτυξη, προβλέπει την εγκατάσταση υβριδικού σταθμού με συνδυασμό ΑΠΕ και σταθμού αποθήκευσης της ενέργειας, με απώτερο στόχο την ενεργειακή αυτονομία του νησιού καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες των κατοίκων και των επιχειρήσεων. Επιπλέον, θα ενισχυθεί η μετάβαση στο καθεστώς της ηλεκτροκίνησης και τη δημιουργία τοπικού δικτύου φόρτισης, ενώ προβλέπεται και η ενσωμάτωση «έξυπνων» συστημάτων ηλεκτροφωτισμού του νησιού. Τέλος, θα υπάρξει και μέριμνα για την θαλάσσια μεταφορά, με πλωτά μέσα μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος.
Στο project θα έχει ρόλο και η ΔΕΗ αλλά και η Vodafone που ανέλαβε δίπλα στα συστήματα των ΑΠΕ και τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα να επενδύσει σε υποδομές 5G και την εγκατάσταση και συντήρηση εξοπλισμού ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης – WiFi, την ανάπτυξη μίας σειράς “έξυπνων” IoT εφαρμογών και λύσεων που θα εξυπηρετήσουν, για παράδειγμα, την παρακολούθηση και διαχείριση του στόλου οχημάτων του Δήμου Χάλκης σε επίπεδο κατανάλωσης ενέργειας αλλά και σε ένα πρότυπο πρόγραμμα διάχυσης των STEM επιστημών στους μαθητές του νησιού, αλλά και Τηλεϊατρικής για τους κατοίκους.
—————————–
To ESG – Environment, Society, Governance- δηλαδή το πλέγμα των δράσεων για περιβαλλοντική βιωσιμότητα, κοινωνική υπευθυνότητα και εταιρική διακυβέρνηση αποτελεί πλέον έναν ανεξάρτητο και απόλυτα καθοριστικό παράγοντα της οικονομικής, επιχειρηματικής και επενδυτικής δραστηριότητας.
Ο προϊστάμενος του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού Αλέξης Πατέλης «ανέβασε» στο fb μια ανάρτηση σχετικά με το ESG. «Στους Δελφους μιλήσαμε για το ESG. Δυστυχώς ο ιδιωτικός τομέας στην Ελλάδα έχει μείνει πίσω σε θέματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και εταιρικής διακυβέρνησης και αυτό πρέπει να αλλάξει.
Πχ σε έρευνα του Reuters μόνο 14 από τις 60 εταιρίες του Γενικού Δείκτη έλαβαν βαθμολογία πάνω απο το 50 στα 100.
Όμως το ESG είναι προς το συμφέρον των επιχειρήσεων και είναι κάτι που θα μας απασχολεί για παρά πολλά χρόνια. Οι μετοχές με υψηλούς δείκτες ESG υπεραποδίδουν και τεράστιοι επενδυτικοί πόροι κατευθύνονται προς αυτές τις εταιρείες.
Για παράδειγμα επιχειρήσεις που δεν αντιλαμβάνονται ότι η κλιματική αλλαγή θα επηρεάζει όλο και περισσότερο τις εφαρμοζόμενες πολιτικές θα βρίσκουν τον αέρα κόντρα.
Αντίστοιχα πρόσφατη έρευνα του περιοδικού Fortune βρήκε ότι το 44% των εισηγμένων εταιρειών έχουν οικογενειακό χαρακτήρα, με δύο τουλάχιστον μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου συνδεδεμένα με τον βασικό μέτοχο, ενώ λείπουν ακόμα αρκετά ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη.
Με βάση τον ν. 4706/2020 για την εταιρική διακυβέρνηση, η ίδια αυτή έρευνα κατέληξε ότι απαιτείται να οριστούν τουλάχιστον 92 γυναίκες ακόμη στα διοικητικά συμβούλια για να φτάσουμε στο κατώφλι που ο νέος νόμος θέτει.
Είναι προς το συμφέρον των επιχειρήσεων να μην κάνουν διακρίσεις και να είναι συμπεριληπτικές. Αφενός γιατί έτσι ενισχύουν την αξιοκρατία και αφετέρου διότι βελτιώνουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Ομάδες που συμμετέχουν διαφορετικοί άνθρωποι, λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις».
O Προϊστάμενος του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού, Αλέξης Πατέλης συμμετείχε σε panel που διοργάνωσε το Forum των Δελφών για θέματα ESG.
—————————————–
Το ποσοστό των εμβολιασμένων, πέραν όλων των άλλων, επηρεάζει και το βαθμό ανταγωνιστικότητας μιας χώρας στη μετά Covid-19 εποχή. Και αυτό γιατί είναι ένας καθοριστικός παράγοντας στην απόφαση ενός ψηφιακού νομάδα να κάνει το αποφασιστικό βήμα της μετεγκατάστασης έχοντας πεισθεί ότι ο τόπος της εξ αποστάσεως εργασίας του ανταποκρίνεται στις βασικές και όχι μόνο ανάγκες του. Με τον ίδιο τρόπο, μετρά και ο βαθμός της ελευθερίας αλλά και της ασφάλειας όπου η στάση απέναντι στα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας είναι στην πρώτη σειρά του ενδιαφέροντος.
Και όλα αυτά εκφράζονται με δείκτες και με λίστες. Σε αυτό το πλαίσιο έχει ενδιαφέρον, δίχως άλλο, η κατάταξη στις λίστες που διαμορφώνουν οι δείκτες αλλά πολύ περισσότερο ενδιαφέρον έχουν τα συστατικά τους. Πιο συγκεκριμένα, με βάση το The Work from Anywhere Index του Nestpick (η μεγαλύτερη πλατφόρμα στον κόσμο για επιπλωμένα διαμερίσματα) δηλαδή ένας δείκτης που αφορά τις επιλογές των Ψηφιακών Νομάδων, η Αθήνα καταλαμβάνει την 31η θέση στην σχετική λίστα που περιλαμβάνει συνολικά 75 πόλεις. Η κατάταξη στη λίστα γίνεται με βάση τις επιμέρους βαθμολογίες σε τρεις ευρείες κατηγορίες – Κόστος & Υποδομές, Νομοθεσία & Ελευθερίες, Βιωσιμότητα- από τον συνδυασμό των οποίων εξαρτάται και η απόφαση του ψηφιακού νομά για μετεγκατάσταση και εργασία εξ αποστάσεως. Για παράδειγμα, πέραν των γενικών περί αδειών εγκατάστασης και επιπέδου φορολογίας παίζουν ρόλο οι ταχύτητες στο διαδίκτυο αλλά και οι χωρητικότητες, η ασφάλεια στις γειτονιές, το επίπεδο ισότητας των δύο φύλων, οι συμπεριφορές απέναντι σε μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας ή μελών εθνικών και θρησκευτικών μειονοτήτων, το κλίμα και το περιβάλλον, το ποσοστό των εμβολιασμένων κ.ά.
——————————————–
Η Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου (ΔΕΔΑ) σε εκδήλωση της οποίας στην Ξάνθη, παραβρέθηκε και μίλησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είναι θυγατρική εταιρεία της ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, η οποία προήλθε από τη μερική διάσπαση του κλάδου Υποδομών της ΔΕΠΑ. Στη ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ανήκει πλέον το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΔΑ.
Η διοίκηση της ΔΕΔΑ βρίσκεται σήμερα μπροστά σε ένα νέο κύκλο επενδύσεων με την επέκταση του δικτύου παροχής σε 34 πόλεις και πολλές περιοχές της ελληνικής περιφέρειας.
Σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα διαβάζω: «Σε πρώτη φάση τα έργα θα εστιάσουν στις πρωτεύουσες των πέντε Περιφερειακών Ενοτήτων της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, τη Δράμα, την Καβάλα, την Ξάνθη, την Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη, αλλά και στην πόλη της Ορεστιάδας.
Ο σχεδιασμός προβλέπει την επέκταση του δικτύου κατά 496 χιλιόμετρα και τη σύνδεση τουλάχιστον 15.000 καταναλωτών, οικιακών, εμπορικών και βιομηχανικών, στην παροχή φυσικού αερίου.
Το φθινόπωρο τα έργα θα επεκταθούν στις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας, ενώ από τα τέλη του έτους και τις αρχές του 2022 θα αρχίσουν οι εργασίες στις Περιφέρειες Δυτικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας και Ηπείρου. Πέρα από τις χιλιάδες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν, η τροφοδοσία με φυσικό αέριο θα συμβάλλει στη μείωση του ενεργειακού κόστους για χιλιάδες νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Ενδεικτικά, η ΔΕΔΑ υπολογίζει ότι, στο ελάχιστο, περισσότεροι από 68.000 νέοι καταναλωτές θα συνδεθούν στο δίκτυο έως το 2025, ενώ σε ορίζοντα μίας ακόμα δεκαετίας ο αριθμός υπολογίζεται πως θα αυξηθεί σημαντικά, ξεπερνώντας τους 170.000.
Η επένδυση έχει επίσης σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αφενός διότι το φυσικό αέριο θα υποστηρίξει τη σταδιακή μετάβαση της Ελλάδας σε μία οικονομία μηδενικών ρύπων, και αφετέρου καθώς τα δίκτυα μεταφοράς που θα κατασκευαστούν θα μπορούν να διανείμουν αέρια καύσιμα από ανανεώσιμες ή «πράσινες» πηγές ενέργειας, όπως το βιομεθάνιο και το υδρογόνο».
————————————–
Ο όμιλος FDL που αποτελείται από τη μητρική εταιρία Foodlink και τις θυγατρικές εταιρίες, DIAPO και DOTLiNK εξυπηρετεί τους πελάτες του στην Ελλάδα μέσα από 11 κέντρα διανομής στην Αθήνα, στην περιοχή του Ασπροπύργου, και 1στη Θεσσαλονίκη, στην περιοχή της Σίνδου. Οι δραστηριότητες του Ομίλου επεκτείνονται επίσης και στην Κύπρο με πέντε κέντρα διανομής, ενώ διατηρεί ένα ιδιαίτερα ισχυρό δίκτυο διεθνών μεταφορών σε Γαλλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Πορτογαλία, Ολλανδία, Πολωνία και Ιταλία.
Η μητρική εταιρία Foodlink, η μόνη εταιρεία του κλάδου εισηγμένη στην ΕΝ.Α του Χρηματιστηρίου Αθηνών, ιδρύθηκε το 1997 και δραστηριοποιείται στον κλάδο των Third-Party Logistics. Σήμερα, η εταιρεία έκανε γνωστό στο ευρύ επενδυτικό κοινό ότι βρίσκεται σε διερευνητικές επαφές και συζητήσεις με την εταιρεία Γενικές Μεταφορές – Αθηναϊκή , η οποία δραστηριοποιείται επίσης στον χώρο των Logistics. Σκοπός των συζητήσεων είναι η απόκτηση από την Foodlink ποσοστού συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της Αθηναϊκή.
—————————————
Η χημεία των ανθρώπων είναι γερό συστατικό σταθερότητας και εμπιστοσύνης στις διεθνείς σχέσεις και τη διπλωματία. Ας μην περάσει απαρατήρητα ούτε τα λόγια του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για τον κοσμοπολίτη Mathias – το νέο πρόσωπο στη κορυφή της διοίκησης του ΟΟΣΑ- αλλά ούτε και η πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης για την Κρήτη. Η πρόταση αφορά την ίδρυση ενός Κέντρου του ΟΟΣΑ στην Κρήτη, με αντικείμενο την αλληλεπίδραση των οικονομικών και των δημογραφικών εξελίξεων
Τώρα, ως προς τον κοσμοπολιτισμό του νέου Γενικού Γραμματέα του ΟΟΣΑ Mathias Cormann δανείζομαι τα λόγια του Κυριάκου Μητσοτάκη: «(…)για όσους δεν τον γνωρίζουν, γεννήθηκε στο Βέλγιο, γερμανόφωνος, αλλά σπούδασε σε γαλλόφωνα και φλαμανδόφωνα πανεπιστήμια, για να ταξιδέψει, στα 19 του, στο Βερολίνο, προκειμένου να δει την πτώση του Τείχους. Και ύστερα στα 25 να βρεθεί στην Αυστραλία, υπηρετώντας από σπουδαίες θέσεις τη δεύτερη πατρίδα του. Για να επιστρέψει, τώρα, στην Ευρώπη, στην κορυφή ενός παγκόσμιου οργανισμού».
Latest News
Οι «κόκκινοι» υπουργοί, ξεσκονίζει τις φοροαπαλλαγές το Μαξίμου, ωστικό κύμα στα σούπερ μάρκετ, θα σώσει την Επίλεκτο η Louis Vuitton (;), η «εκδίκηση» της Alpha Bank, θα έχουμε και εργοστάσιο ΑΙ
Υποβιβασμός…
Η «κόκκινη γραμμή» του ΝΟΚ, στον αέρα ο υπερυπολογιστής Δαίδαλος, το σταυροδρόμι του χρηματιστηρίου, ο Κοκκόλης για τα χρηματιστήρια ενέργειας, η αξία της MORE Energy και το υπερ-σόου του μετρό Θεσσαλονίκης
Η «κόκκινη γραμμή»
Η εκδίκηση των μηχανικών, την «έριξε» την Κασκανιώτη ο Μαρινάκης, ο «άσσος» του Θεοδωρικάκου, μπαίνουν τα θεμέλια της Data4, η μητέρα του Ευτύχη Βασιλάκη, «παγωμένη» η αγορά του λαδιού
Η «εκδίκηση» των μηχανικών
Ο νέος πονοκέφαλος των ελληνικών τραπεζών, το «χέρι» Τραμπ στο χρηματιστήριο, η αναφορά Εξάρχου, το μισό τρισ. του Τζιτζικώστα, οι φαιδρότητες στη Ραφήνα
Όλα συνδέονται
Ο Τραμπ στηρίζει (;) Ελλάδα, έρχεται κύμα Made in USA, Κωστέτσος… συνδικαλιστής, η κρυμμένη αξία της Μπάρμπα Στάθης, τα σχέδια των εκπαιδευτηρίων Δούκα, ο «ενοχλητικός» Αυτιάς, ο “άπειρος” ΕΟΠΥΥ
Χρυσή εποχή
Ακούει αλήθειες πλέον η κυβέρνηση, το πυροτέχνημα του ΦΠΑ, έρχονται νέες παραχωρήσεις, χωρίς… εγγυητικές και πτυχία, αποφασισμένοι οι Ρώσοι στη Θεσσαλονίκη, οι γνώριμοι των προμηθειών
Έχει μήνυμα(τα) η κυβέρνηση
«Ναυαγούν» οι προσδοκίες του CVC, η Ideal, η «Μπάρμπα Στάθης» και τα σενάρια, το χαρτί της Goldair για τον Βόλο, το πριβέ δείπνο της Αθήνας
Το «ναυάγιο» του CVC
Αμερικανική σκιά στο ΧΑ, τα ραντεβού της Lamda στο Μονακό τα νέα project της ΔΕΗ, το δίωρο Κοντόπουλου – Γεράρδου, τα ΙΧ των ξένων μάνατζερ
Αμερικανικές εκλογές
Η χρηματιστηριακή «μεταμόρφωση», το μέτωπο των τραπεζών, παράλυση στους ΟΤΑ, ο πονοκέφαλος του Τζιτζικώστα, το καμπανάκι για τον τουρισμό της Αθήνας, οι αλλαγές στην Coca Cola HBC
Ο… άλλος Νοέμβριος
Το σινιάλο στις τράπεζες, ο «εξαφανισμένος» τεχνικός σύμβουλος του ΟΠΕΚΕΠΕ, τα «σύννεφα» της ακρίβειας, αλλαγή ρόλων στον ΟΤΕ, τι περιμένουμε από Aktor
DTCs σε fast track