Τρεις σπάνιες καρέκλες από κασσίτερο που δημιούργησε η Rei Kawakubo (Ρέι Καουακούμπο), ιδρύτρια το 1963 του οίκου πρετ-α-πορτέ Comme des Garçons, εκτίθενται στην γκαλερί LICHT στο Τόκιο.

Για τον σχεδιασμό των επίπλων της, η Kawakubo συνεργάστηκε με τον Toshiaki Oshiba και τα πρωτότυπα βασίστηκαν κυρίως σε προφορικές περιγραφές.

Ακόμη και σήμερα, οι καρέκλες της εξακολουθούν να λειτουργούν και ως έργα τέχνης τα οποία μεταμορφώνουν τον χώρο στον οποίο βρίσκονται.

Η γνωστή σχεδιάστρια μόδας Kawakubo σχεδίαζε και έπιπλα για περίπου 10 χρόνια, από το 1983 ως το 1993.

Οι τρεις καρέκλες που εκτίθενται είναι τρία από τα περίπου 40 έπιπλα που δημιούργησε εκείνη την περίοδο και ο λόγος ήταν ότι δεν μπορούσε να βρει κάτι «απόλυτα σωστό» για να βάλει στις μπουτίκ της.

«Ήθελα να δημιουργήσω ένα πλήρες σκηνικό περιβάλλοντος για τα ενδύματά μου» λέει.

Αρχικά εργάστηκε ως stylist αλλά συχνά δεν μπορούσε να βρει τα ρούχα που φανταζόταν ότι χρειάζονταν για τη φωτογράφηση· άρχισε η ίδια να ετοιμάζει τα ρούχα και αυτό ήταν εν μέρει λόγος για να ξεκινήσει τη δική της κολεξιόν. Και η παραγωγή επίπλων ξεκίνησε με το ίδιο, πολύ φυσικό, κίνητρο.

Το γκρίζο και το μαύρο είναι τα βασικά χρώματα και για τα ενδύματά της και για τα έπιπλά της· η έμφαση δινόταν στο σχήμα. «Απλά, θέλησα να δημιουργήσω κάτι φρέσκο και νέο, χωρίς τους περιορισμούς των συμβάσεων» εξομολογείται.

Ξεκίνησε να σχεδιάζει μοναδικές καρέκλες και τραπέζια το 1983 για τις δύο μπουτίκ της – Τόκιο και Παρίσι – και ισχυρίζεται ότι στο μυαλό της δεν υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ σχεδιασμού ενδυμάτων και σχεδιασμού επίπλων.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1980 έφτασε στο σημείο να ανοίξει μπουτίκ επίπλων στην Place du Marché Saint-Honoré στο Παρίσι, η οποία σύντομα κατέβασε ρολά.

Εδώ και χρόνια, όπως αναφέρει σχετικά το ΑΠΕ, περιγράφουν τις καρέκλες της ως φράχτες με συρματόπλεγμα και τρίφτες τυριού, όμως αυτό δεν εμπόδισε τον φημισμένο ιταλικό οίκο φωτιστικών και επίπλων Pallucco να αρχίσει να παράγει τα έπιπλα της Kawakubo.

«Τα έπιπλα του Comme des Garçons μπορούν να φτάσουν στην πραγματική ουσία τους όταν τοποθετηθούν σε ένα περιβάλλον το οποίο δεν είναι πολύ επιτηδευμένο. Για παράδειγμα, μπορεί κάποιος να τα απολαύσει καλύτερα σε μια είσοδο κτηρίου ή σε έναν διάδρομο, όπου δεν υπάρχει κανένας περιορισμός» υπογραμμίζει η Rei Kawakubo.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus