
Στο έργο της ανάταξης και συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας αναφέρθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, στο 4ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών-ITC 2021.
Ο κ. Πατέρας αναφέρθηκε στο φυσικό αντικείμενο και τον σχεδιασμό της χρηματοδότησης του έργου, το οποίο θα είναι 10ετούς διάρκειας και θα συνδυάζει πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, ιδιωτικούς πόρους και ίσως πόρους από Structural Funds της ΕΕ.
«Σε ό,τι αφορά στην συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, σχεδιάζεται και μελετάται ένα εξαιρετικά κρίσιμο για τον Οργανισμό και τον σιδηρόδρομο γενικότερα, δεκαετές έργο, με συγχρηματοδότηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και ιδιωτικών κεφαλαίων, με σκοπό την μεθοδευμένη αντιμετώπιση των προβλημάτων του δικτύου και την αναβάθμιση της αξιοπιστίας του.
Το έργο αυτό, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, έχει σύνθετες χρηματοδοτικά και λειτουργικά απαιτήσεις και ο Οργανισμός εργάζεται για την ωρίμανσή του», τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.
Στη συνέχεια, ο κ. Πατέρας τόνισε ότι ο Οργανισμός έχει θέσει σε εφαρμογή ένα πλάνο σύνδεσης όλων των, περί του σιδηροδρόμου, δραστηριοτήτων και των stakeholders που συνδυαστικά μπορούν να λειτουργήσουν ως «μοχλός εκτίναξης» του μεταφορικού εμπορικού έργου.
Συγκεκριμένα, αυτό της σύνδεσης του σιδηροδρόμου με την εφοδιαστική, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα βόρεια σύνορα της χώρας.
Στο πλαίσιο αυτό, μελετάται η ευρύτερη ανάπτυξη των σιδηροδρομικών συνδέσεων στη Μαγνησία με τη σύνδεση των τριών ΒΙΠΕ, του λιμένα και του αεροδρομίου της Αγχιάλου. Επίσης, σχεδιάζεται η σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με το αεροδρόμιο στην Αλεξανδρούπολη, δημιουργώντας μια περαιτέρω δυναμική στη σύνδεση μέσω Ορμενίου με τα σύνορα με τη Βουλγαρία και την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στην περιοχή.
Ακόμη, όπως υπογράμμισε ο κ. Πατέρας, σχεδιάζεται η ανάπτυξη κέντρων εφοδιαστικής στη Δυτική Μακεδονία στα πλαίσια και της ευρύτερης ανάπτυξης της περιοχής στη μεταλιγνιτική εποχή.
Επιπροσθέτως, η σύνδεση μέσω του έργου του Δυτικού Προαστιακού (επίσης χρηματοδοτούμενου από το Ταμείο Ανάκαμψης) με το λιμάνι της Ελευσίνας και η επαναδημοπράτηση του διαμετακομιστικού κέντρου του Θριασίου (Θριάσιο ΙΙ), «με όρους πιο ανταγωνιστικούς και ελκυστικούς της προηγούμενης προσπάθειας, προκειμένου να έχουμε επιτυχή έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας».
Τέλος, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ αναφέρθηκε και σε άλλες επιμέρους ενέργειες, όπως την ψηφιακή αναβάθμιση του σιδηροδρόμου, με την υλοποίηση του ήδη ενταγμένου στο RRF έργου παροχής wi-fi, τηλεματικής και «έξυπνου» εισιτηρίου και στην τουριστική και προαστιακή αξιοποίηση του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου, που θα μελετηθεί μέσω μίας σύνθετης και συνδυαστικής μελέτης σκοπιμότητας που βρίσκεται υπό σχεδιασμό και «θα δώσει μεγάλη δυναμική στην τουριστική ανάπτυξη της Πελοποννήσου», αλλά θα εντάξει και εμπορικές διασυνδέσεις με ΒΙΠΕ.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA