Με τη μετάλλαξη Δέλτα να προκαλεί ανησυχίες, και τον πληθωριστικό κίνδυνο να παραμένει, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έχει ξεκινήσει μια σειρά άτυπων επαφών, με χρονικό ορίζοντα έως το φθινόπωρο, προκειμένου να καταλήξει σε μια σειρά προτάσεων για την αναθεώρηση του Συμφώνου Σταθερότητας.
Το νέο ραντεβού έχει κλειστεί για την Τρίτη, με το διοικητικό συμβούλιο της ΕΚΤ να απολαμβάνει ένα δείπνο στη Φραγκφούρτη, όπου μεταξύ «τυρού και αχλαδιού» θα ξεκινήσει έναν ακόμα κύκλο συζήτησεων.
Η νέα συνάντηση θα διαρκέσει έως την Τετάρτη και πιθανώς την Πέμπτη, και ενδεχόμενως να καταλήξει σε κάποιες πρώτες πινελιές για τον μακροχρόνιο «συμμετρικό» ορισμό της σταθερότητας των τιμών της ΕΚΤ, με στόχο τον πληθωρισμό κοντά ή κάτω από το 2%. ‘Ενα όριο που εν μέσω πανδημίας έχει πάψει προσωρινά να ισχύει.
Δεν είναι λίγοι εκείνοι επίσης, που τονίζουν ότι το «κονκλάβιο» της ΕΚΤ θα αναφερθεί και σε άλλα ευαίσθητα θέματα που απασχολούν την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, όπως το πρόγραμμα αγοράς ομολόγων και το επικείμενο tapering αλλά και άλλα ζητήματα νομισματικής πολιτικής.
Οι Τραπεζίτες μοιάζουν διχασμένοι. Η μία ομάδα με τους επικεφαλής των κεντρικών τραπεζών της Γερμανίας, της Ολλανδίας, του Βελγίου και της Αυστρίας επιθυμεί τη λήξη του προγράμματος ΡΕΡΡ, οπως έχει αρχικά αποφασιστεί , στα τέλη Μαρτίου 2022.
Αντίθετα, μια άλλη ομάδα με κεντρικούς τραπεζίτες του νότου , επιθυμεί να διατηρήσει την ευελιξία στο PEPP, μειώνοντας μεν τις αγορές περιουσιακών στοιχείων το φθινόπωρο, αλλά αποφασίζοντας την επέκταση του προγράμματος και πέραν του Μαρτίου του επόμενου έτους.
Προσαρμόζοντας την τρέχουσα διατύπωση (σε ισχύ από το 2003) «κοντά αλλά κάτω από το 2%», η ΕΚΤ αναγνωρίζει ότι μπορεί να ξεπεράσει τον πληθωρισμό τα επόμενα χρόνια. Ένα βασικό ζήτημα που χωρίζει τις ομάδες είναι εάν η ΕΚΤ θα πρέπει να συμφωνήσει απλώς να «ανεχθεί» την αντισταθμιστική υπέρβαση το 2022-23 – ή θα πρέπει να υιοθετήσει αυτόν τον στόχο ως άμεση έκφραση της πολιτικής της.
Μέσα στο κλίμα αυτό με ιδιαίτερξη ενδιαφέρον αναμένεται και η δημοσιοποίηση των πρακτικών της τελευταίας συνεδρίασης της ΕΚΤ την ερχόμενη Πέμπτη.
Μία ημέρα νωρίτερα θα δημοσιοποιηθούν τα πρακτικά της τελευταίας συνεδρίασης της Fed
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους