
Νέα δεδομένα και προβλέψεις για το άμεσο μέλλον των Μεταφορών έκανε ο Διευθυντής του ΙΜΕΤ, Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης την Παρασκευή 2 Ιουλίου 2021, παρουσιάζοντας τις κύριες τάσεις των Μεταφορών του Μέλλοντος, με έμφαση στην Ηλεκτροκίνηση, στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών (Infrastructure & Transport Conference – ITC2021), στην ενότητα «Η αστική κινητικότητα “αλλάζει”: Πιο “πράσινοι” στόλοι, νέες υπηρεσίες, πρόσθετες απαιτήσεις».
Κατά τη συζήτηση με τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τους Διευθύνοντες Συμβούλους ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, και τον Πρόεδρο Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, τόνισε ότι πρέπει να κινηθούμε προς την κοινόχρηστη χρήση οχημάτων. «Στο μέλλον κανείς δεν θα έχει το δικό του όχημα», τόνισε ο Δρ. Μπεκιάρης, καθώς το ιδιοκτησιακό μοντέλο αυτοκίνησης θα αντικατασταθεί από ένα κοινόχρηστο μοντέλο διαμοιρασμού της υπηρεσίας αυτοκίνησης. Η συγκεκριμένη εξέλιξη, πέρα από τα προφανή χρηστικά οφέλη που παρέχει για την αστική κινητικότητα, θα έχει, με τη χρήση «πράσινης ενέργειας» σημαντικές θετικές επιπτώσεις και για το περιβάλλον.
Παράλληλα, επεσήμανε ο Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης, το κλασσικό μοντέλο στήριξης Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα για τις αστικές μεταφορές που εφαρμόστηκε και στην Αθήνα και την Ελλάδα με την σύμπραξη των ΚΤΕΛ – αλλά και στην Ευρώπη τα τελευταία 30 χρόνια, αναμένεται να μεταβληθεί. Το νέο – ανερχόμενο διεθνώς – μοντέλο βασίζεται στη σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα μαζί με την Κοινωνία των Πολιτών. Έτσι, για παράδειγμα, η εφαρμογή των αστικών εμπορευματικών μεταφορών θα βασίζεται σε κέντρα διανομής επιπέδου γειτονιάς με διανομή εμπορευμάτων στο «τελευταίο μίλι» να γίνεται από πιστοποιημένους πολίτες (κατ’ αντιστοιχία με τη συνδρομή πιστοποιημένων πολιτών στη μεταφορά επιβατών τύπου Uber). Αυτό προφανώς ωθεί στη διεύρυνση προς την παροχή και νέων υπηρεσιών, απόλυτα προσαρμοσμένων στις απαιτήσεις των πολιτών, αλλά και στη βελτίωση των ήδη παρεχόμενων, μέσω της ανάδρασης από μέρους των χρηστών.
Το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ (Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης-ΝΠΙΔ), που εδρεύει στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, είναι ο κύριος ερευνητικός φορέας στον τομέα των Μεταφορών στην Ελλάδα, κι από τους σημαντικότερους και πλέον αναγνωρισμένους κόμβους τεχνολογίας και τεχνογνωσίας πανευρωπαϊκά και υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.


Latest News

Άνοιξαν οι αιτήσεις για τον 1ο κύκλο επιτάχυνσης του Inno4CFIs Acceleration Program
Το πρόγραμμα αφορά startups και μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον τομέα GreenTech και Γεωργίας Άνθρακα (Carbon Farming)

Η μάχη του δορυφορικού ίντερνετ και η «σφήνα» του Μασκ με την Starlink
«Το δορυφορικό ίντερνετ, και αν θέλουμε να μιλήσουμε ξεκάθαρα με ονόματα, η Starlink, ήρθε για να καλύψει ένα κενό», έχει παραδεχθεί ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής

Η κίνηση ματ της Ελλάδας στην παγκόσμια σκακιέρα για το γάλλιο - Τα μεγέθη και οι παίκτες
Η στρατηγική σημασία του κρίσιμου μετάλλου - Οι ιδιότητες, οι τιμές και η σχέση με τον γαλλικό... «κόκορα»

Νέες μπίζνες σε ακίνητα και τεχνολογία για τον Μιχάλη Τσαούτο μετά την ΕΨΑ
Τα επόμενα επιχειρηματικά του βήματα ετοιμάζει ο Μιχάλης Τσαούτος, πρώην βασικός μέτοχος της βιομηχανίας αναψυκτικών ΕΨΑ

Στο μικροσκόπιο των αναλυτών οι τράπεζες - Τα ψιλά γράμματα των business plan
Στους ρυθμούς των αποτελεσμάτων που θα ανακοινώσουν οι τράπεζες θα κινηθεί το Χρηματιστήριο Αθηνών την ερχόμενη εβδομάδα - Τι περιμένουν οι αναλυτές

Στον Large Cap του FTSE Russell η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από 10 Μαρτίου
Η αλλαγή έγινε στο πλαίσιο της τριμηνιαίας αναθεώρησης των δεικτών του οίκου

Τράπεζα Πειραιώς: Ξεκινά η συγχώνευση με την Πειραιώς Financial Holdings
Με την ολοκλήρωση της Συγχώνευσης, η Τράπεζα θα διατηρήσει την άδεια που κατέχει ως πιστωτικό ίδρυμα

Νέο μέλος εκλέχθηκε στο ΔΣ της Τράπεζας Πειραιώς
O Jeremy John Masding αντικαθιστά τον παραιτηθέντα Σολομώντα Μπεράχα

Aegean: Ακυρώσεις και αλλαγές πτήσεων στις 28 Φεβρουαρίου λόγω της απεργίας
Επαναπρογραμματισμός των πτήσεων της Aegean λόγω απεργίας - Αναλυτικά οι πίνακες των πτήσεων

Μικρή αύξηση στα κέρδη του δ' 3μηνου του ΟΤΕ περιμένει η ΑΧΙΑ
Για το τρίμηνο, η ΑΧΙΑ αναμένει ότι ο όμιλος θα παρουσιάσει έσοδα 919,1 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα κατά 1,2% σε ετήσια βάση