Η Coca Cola 3Ε είχε σχέδιο εκτοπισμού των ανταγωνιστών της, προκειμένου να επιτύχει την αποκλειστικότητα σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία λιανικής διάθεσης επιτόπιας κατανάλωσης, αναφέρεται στην Εισήγηση της Επιτροπή Ανταγωνισμού γι’ αυτό και προτείνεται να της επιβληθεί πρόστιμο.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα συνεδριάσει στις 15 Σεπτεμβρίου 2021 για να εξετάσει εάν συντρέχει καταχρηστική εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης (παράβαση του άρθρου 2 του ν. 3959/2011 και 102 ΣΛΕΕ) από την Coca Cola 3Ε στα σημεία επιτόπιας κατανάλωσης (κρύα αγορά), μετά από εξέταση καταγγελίας της εταιρείας ΒΑΠ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΚΟΥΓΙΟΣ ΑΒΕΕ και σχετικής αυτεπάγγελτης έρευνας της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού.
Ολόκληρη η ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού:
Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΑ) θα συνεδριάσει στις 15 Σεπτεμβρίου 2021 για να εξετάσει, κατόπιν Εισήγησης, εάν συντρέχει παράβαση του άρθρου 2 του ν. 3959/2011 και 102 ΣΛΕΕ από την εταιρία «COCA-COLA 3Ε ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (εφεξής CC 3E) στις αγορές διάθεσης προς πώληση αναψυκτικών τύπου cola και λοιπών αναψυκτικών τύπου non cola μέσω σημείων επιτόπιας κατανάλωσης (κρύα αγορά), μετά από εξέταση καταγγελίας της εταιρίας με την επωνυμία «ΒΑΠ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΚΟΥΓΙΟΣ ΑΒΕΕ» και σχετικής αυτεπάγγελτης έρευνας της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού.
Στην Εισήγηση προτείνεται να διαπιστωθεί από την ΕΑ παράβαση του άρθρου 2 του ν. 3959/2011 και του άρθρου 102 ΣΛΕΕ από την εταιρία CC 3E, για τους λόγους που αναλυτικά περιγράφονται σε αυτήν.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την Εισήγηση, η CC 3E για την περίοδο 2015-2020, χρησιμοποίησε ποικίλες πρακτικές, προβαίνοντας, ενδεικτικά, σε παροχή ποικίλων παροχών και οικονομικών ανταλλαγμάτων προς τελικά σημεία πώλησης αναψυκτικών, υπό τους όρους αποκλειστικότητας ή/ και εκτοπισμού συγκεκριμένων ανταγωνιστών (και ειδικότερα προϊόντων ή/ και ψυγείων ή/ και σημάτων των ανταγωνιστών της), σε σύναψη προφορικών (de facto) συμφωνιών αποκλειστικότητας, σε απειλές και τιμωρητική συμπεριφορά σε περίπτωση συνεργασίας με ανταγωνιστικό προμηθευτή, και σε άλλες πρακτικές ισοδύναμου αποτελέσματος με επιβολή αποκλειστικότητας/ αποκλεισμού που αντίκεινται στα άρθρα 2 του ν. 3959/2011 και 102 ΣΛΕΕ. Οι υποχρεώσεις αποκλειστικής συνεργασίας αποτελούν σημαντικό εμπόδιο πρόσβασης των ανταγωνιστών στην αγορά και στερούν από τους καταναλωτές τη δυνατότητα να ικανοποιήσουν ένα μέρος των αναγκών του από ανταγωνιστές της δεσπόζουσας επιχείρησης κατά παράβαση των ως άνω άρθρων. Συνέπεια αυτών είναι η αύξηση της παρουσίας της CC 3E στα τελικά σημεία πώλησης με καταχρηστικά μέσα, εκτοπίζοντας τους ανταγωνιστές της και αποστερώντας την ευκαιρία πρόσβασης σε υφιστάμενους ή/και νέους πελάτες στις αγορές αναψυκτικών τύπου cola και λοιπών αναψυκτικών τύπου non cola για επιτόπια κατανάλωση.
Σύμφωνα με την Εισήγηση, υπό το πλέγμα του συνόλου των εμπορικών πρακτικών που εφαρμόζει η CC 3E, προκύπτει σαφώς σχέδιο εκτοπισμού των ανταγωνιστών της, προκειμένου να επιτύχει την αποκλειστικότητα σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία λιανικής διάθεσης επιτόπιας κατανάλωσης. Η στρατηγική εκτοπισμού των ανταγωνιστών έχει άλλοτε ως αποτέλεσμα τoν αποκλεισμό των ανταγωνιστών και την περαιτέρω διείσδυση της CC 3E στα τελικά σημεία της κρύας αγοράς και άλλοτε μαρτυρά την αδιαμφισβήτητη πρόθεση της δεσπόζουσας να εξαλείψει τον ανταγωνισμό από τα σημεία.
Υπό το φως των διαπιστώσεων αυτών, προτείνεται να επιβληθεί πρόστιμο στην εν λόγω εταιρία, καθώς και να υποχρεωθεί αυτή να παραλείπει στο μέλλον τις παραβάσεις των ως άνω άρθρων του ν. 3959/2011 και της ΣΛΕΕ. Τέλος, προτείνεται να απειληθεί η εταιρία CC 3E με πρόστιμο εάν με απόφαση της ΕΑ βεβαιωθεί στο μέλλον η συνέχιση ή επανάληψη των διαπιστωθεισών παραβάσεων.
Υπενθυμίζεται σχετικά ότι η Εισήγηση δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα αποφασίσει συνεκτιμώντας τα δεδομένα της διαδικασίας και τις απόψεις των μερών.
Latest News
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων