Πολιτική παρέμβαση πραγματοποιούν οι Γάλλοι επιχειρηματίες που ζητούν από τον Πρόεδρο Μακρόν να καθυστερήσει την αμφιλεγόμενη συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση.
Η Γαλλία απεγνωσμένα χρειάζεται συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση, όμως όχι τώρα αμέσως. Αυτό είναι το μήνυμα που στέλνουν στον Πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν Γάλλοι επιχειρηματίες λίγες ημέρες προτού ανακοινώσει εάν θα επιχειρήσει την αλλαγή πριν τις εκλογές του 2022.
«Υπάρχει ήδη ένας μεγάλος βαθμός ανησυχίας και αβεβαιότητας. Θα ήταν στοίχημα να προσθέσει κι άλλο,» δήλωσε ο Στεφάν Ρισάρ, CEO του γίγαντα τηλεπικοινωνιών Orange στο Bloomberg News στο περιθώριο συνεδρίου στο Aix-en-Provence. «Αν ήμουν εγώ, δεν θα το έκανα.»
Η πρώτη προσπάθεια του Μακρόν να επιδιορθώσει το συνταξιοδοτικό σύστημα της χώρας και να υλοποιήσει την προεκλογική του δέσμευση, προκάλεσε κύμα απεργιών και τροφοδότησε κύμα βίαιων διαδηλώσεων που κράτησε μήνες και διακόπηκε μόνο λόγω της πανδημίας. Τώρα που η οικονομία ανακάμπτει, πολλοί επιχειρηματικοί ηγέτες νιώθουν ανήσυχοι ότι θα ξεκινήσει νέος γύρος αναταραχής.
Ο 43χρονος Γάλλος ηγέτης ετοιμάζεται να παρουσιάσει τις προτεραιότητες για το υπόλοιπο της θητείας του και πρόκειται να συναντηθεί με συνδικαλιστές ηγέτες για να συζητήσουν το συνταξιοδοτικό την Τρίτη. Το ερώτημα είναι κατά πόσον θα ρισκάρει να προτείνει την αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης, ή άλλων ευρύτερων αλλαγών στο συνταξιοδοτικό σύστημα.
«Η συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση θα πρέπει να σχεδιαστεί τώρα και να εφαρμοστεί μετά τις εκλογές του 2022,» δήλωσε ο CEO της Air Liquide, Μπενουά Ποτιέρ., άποψη με την οποία συντάχθηκαν ακόμη δύο διευθύνοντες σύμβουλοι εταιρειών που βρίσκονται στον χρηματιστηριακό δείκτη CAC-40 και οι οποίοι πρόσθεσαν ότι ο πρέδρος δεν έχει το πολιτικό κεφάλαιο που απαιτείται για να περάσει μεγάλες μεταρρυθμίσεις, γιαυτό και τα μέτρα αυτά θα πρέπει να μετριασθούν. Ο επικεφαλής της Medef, της μεγαλύτερης εργοδοτικής ένωσης της Γαλλίας, Ζοφρουά Ρου ντε Μπεζιέ, επίσης πρότεινε την αναβολή του σχεδίου.
Από την άλλη πλευρά, τα ισχυρά στελέχη της κυβέρνησης, περιλαμβανομένων του υπουργού Οικονομικών Μπρινό Λεμέρ, της υπουργού Εργασίας Ελισαμπέτ Μπορν και της υπουργού Βιομηχανίας Ανιές Πανιέρ-Ρούναχερ, έχουν ήδη αρχίσει να περιγράφουν την ανάγκη για αλλαγή.
«Η Γαλλία χρειάζεται συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση,» δήλωσε η Μπορν για να προσθέσει: «Με βάση αυτή τη θέση, ο πρόεδρος τόνισε ότι αυτό που διακυβεύεται για εμάς είναι η υποστήριξη της οικονομικής ανάκαμψης και η δημιουργία του μέγιστου αριθμού θέσεων εργασίας, γιαυτό θα πρέπει να βρούμε την κατάλληλη χρονική στιγμή.»
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γκάμπριελ Ατάλ δήλωσε ότι η μεταρρύθμιση είναι πιθανή πριν τις εκλογές. «Ένα πράγμα που αποκλείουμε είναι να βάλουμε τη Γαλλία στην αναμονή για 10 μήνες,» δήλωσε ο Ατάλ, προσθέτοντας ότι η απόφαση θα ληφθεί σύντομα. Ο Μακρόν, ο οποίος εκτιμάται ότι θα αναζητήσει επανεκλογή στις προεδρικές εκλογές του 2022, βρίσκεται υπό πίεση τις τελευταίες εβδομάδες και ειδικά μετά τα απογοητευτικά αποτελέσματα στις περιφερειακές εκλογές και την απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου κατά του σχεδίου του για μεταρρύθμιση των επιδομάτων ανεργίας. Παράλληλα, συζήτηση έχει αρχίσει στην κυβέρνησή του κατά πόσον θα πρέπει να παραμείνει πιστός στην μεταρρυθμιστική ατζέντα που τον έφερε στην εξουσία, ή να αποφύγει τη δημιουργία έντασης με τους ψηφοφόρους και ενώ απομένει λίγος χρόνος μέχρι τις εκλογές. «Όλα βρίσκονται στο τραπέζι,» δήλωσε η Μπορν. «Θα χρειαστεί να δούμε πως θα το κάνουμε.»
Στην πρώτη του προσπάθεια, ο Μακρόν επιχείρησε να εκσυγχρονίσει την περίπλοκη δομή του συνταξιοδοτικού συστήματος που έχει ξεχωριστά συστήματα για 42 διαφορετικά επαγγέλματα. Η Μπορν δήλωσε ότι η ύπαρξη διαφορετικών κανόνων είναι άδικη και ότι διατηρεί την ακαμψία στην αγορά εργασίας σε περίοδο που ο κόσμος χρειάζεται αυξανόμενα την αλλαγή καριέρας. Η Μπορν τόνισε ότι το υπάρχον σύστημα υποχρεώνει του Γάλλους να εργάζονται περισσότερο για να εξισορροπήσουν το συνταξιοδοτικό σύστημα.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν είναι όλοι οι επιχειρηματικοί ηγέτες υπέρ μιας πιο επιφυλακτικής στάσης. Ο CEO της AXA, Τομάς Μπιμπέρλ, κάλεσε τον πρόεδρο να μην καθυστερήσει. «Ενας χρόνος καθυστέρησης σημαίνει 10 δις ευρώ συμπληρωματικού προϋπολογισμού,» δήλωσε ο Μπιμπέρλ.
Latest News
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο