Ηλεκτρονικός φάκελος οχημάτων δημιουργείται από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ο φάκελος θα ανοίγει realtimeτην πρόσβαση σε βασικές πληροφορίες κάθε οχήματος σε δύο αποδέκτες, τους ιδιοκτήτες και τις αρμόδιες υπηρεσίες ελέγχου. Μέσα από την ψηφιακή πύλη, gov.gr, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα μπορούν κάνοντας κλικ στην εφαρμογή myAuto να βλέπουν στοιχεία για την άδεια του οχήματός τους, την ασφαλιστική του κάλυψη, τους ελέγχους ΚΤΕΟ κ.ά.
Αντίστοιχο ψηφιακό «παρατηρητήριο», με την ονομασία Audit-Car, θα έχουν στη διάθεσή τους και οι ελεγκτικές αρχές, που θα μπορούν πολύ εύκολα και γρήγορα να διασταυρώσουν στοιχεία σχετικά με τα οχήματα. Η νέα αυτή ψηφιακή υπηρεσία αναμένεται να δώσει λύση και σε ένα χρονίζον πλέον πρόβλημα, που δεν είναι άλλο από τη βεβαίωση και επιβολή προστίμων για όσους ιδιοκτήτες δεν περνούν τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι αν και προβλέπεται από το 2015 η διασταύρωση των οχημάτων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ έχει καταστεί αδύνατο για το ελληνικό Δημόσιο να «παντρέψει» τις βάσεις δεδομένων των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών. Εκτιμάται ότι 4 στα 10 οχήματα στη χώρα μας δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο, ενώ οι απώλειες για τα δημόσια ταμεία ανέρχονται σε 100 εκατ. ευρώ ετησίως.
Μέχρι σήμερα, ουσιαστικά, όλες οι πληροφορίες που αφορούν τα οχήματα βρίσκονται διασκορπισμένες σε διαφορετικές βάσεις δεδομένων, γεγονός που καθιστά τη διασταύρωση δύσκολη και χρονοβόρα, με αποτέλεσμα να προκύπτουν γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και καθυστερήσεις.
Τα παραπάνω προβλέπονται στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που θα βρίσκεται σε διαβούλευση ως τις 17 Ιουλίου 2021. Σε αυτό προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η υλοποίηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών παροχής πληροφοριών οχημάτων. Οι δύο νέες e-εφαρμογές, που θα φιλοξενούνται στο gov.gr, ονομάζονται myAuto και Audit-Carκαι θα παρέχουν realtimeπρόσβαση σε βασικές πληροφορίες σχετικά με τα οχήματα, όπως τα βασικά στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, την εξόφληση των τελών κυκλοφορίας, τον τεχνικό έλεγχο και την ασφάλιση του οχήματος.
Η υπηρεσία myAuto απευθύνεται στους ιδιοκτήτες των οχημάτων, ενώ η υπηρεσία Audit-Carστις αρμόδιες υπηρεσίες ελέγχου οχημάτων, καθώς και στις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), που αναπτύσσουν και διαχειρίζονται τις ανωτέρω ψηφιακές υπηρεσίες.
Με την προτεινομένη ρύθμιση, εισάγεται η δυνατότητα συγκεντρωτικής πρόσβασης, ψηφιακά, σε πλήθος πληροφοριών που αφορούν στα οχήματα, τόσο στους ίδιους τους ιδιοκτήτες αυτών, όσο και στα αρμόδια όργανα ελέγχου. Στόχος είναι η εξοικονόμηση χρόνου, η πληρέστερη ενημέρωση, η ασφαλέστερη άντληση πληροφοριών και η διασταύρωση των τηρουμένων στα μητρώα του Δημοσίου στοιχείων που αφορούν σε κάθε όχημα.
Real time πρόσβαση σε πληροφορίες
Μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας myAuto, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν real time πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν στο όχημά τους και σχετίζονται ιδίως με:
α) την ημερομηνία έκδοσης και ανάκλησης της άδειας κυκλοφορίας και τα λοιπά βασικά στοιχεία αυτής,
β) την ημερομηνία καταβολής τελών κυκλοφορίας,
γ) την περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης σε ισχύ και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων,
δ) το ιστορικό Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (KTEO) στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό αν το όχημα εισήχθη μεταχειρισμένο, με βάση τις διελεύσεις και τα διανυθέντα χιλιόμετρα,
ε) τον τύπο και το μοντέλο του οχήματος,
στ) τη θέση του οχήματος σε προσωρινή ακινησία,
ζ) τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος και
η) την ένταξή του στο Μητρώο Κλεμμένων Οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας.
Στις ίδιες πληροφορίες έχουν πρόσβαση και τα όργανα ελέγχου οχημάτων μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας Audit-Car.
Για τον σκοπό αυτό, οι ανωτέρω ψηφιακές υπηρεσίες διασυνδέονται με πληροφοριακά συστήματα των φορέων του Δημοσίου, και ιδίως του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), της Ελληνικής Αστυνομίας και του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.
Latest News
Βαμβακίδης (BofA): Οι 2 προϋποθέσεις για να έχει η Ελλάδα μια μακρά θετική πορεία
Ο κ. Βαμβακίδης επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα τα πάει πολύ καλύτερα από ότι περιμέναν οι αγορές μετά την πανδημία
ΟΔΔΗΧ: Πάνω από 40 δισ. οι προσφορές για το δεκαετές ομόλογο - Αντλήθηκαν 4 δισ.
Για το 2025 η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές ένα ποσό της τάξης των 8 δισ. - Στο 3,6% το επιτόκιο του ομολόγου
Η αντεπίθεση των... PIIGS στην Ευρώπη - Γύρισμα της τύχης ή πραγματικότητα;
Με τη γερμανική οικονομία σε τέλμα, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία αναδεικνύονται σε πυλώνες σταθερότητας στην ευρωζώνη
Έρχονται δάνεια έως 25.000 ευρώ σε μικρές επιχειρήσεις - Οι εταιρείες μικροπιστώσεων
Η Αναπτυξιακή Τράπεζα μέσα από το Ταμείο Μικροπιστώσεων θα χρηματοδοτεί άτοκα μικρές επιχειρήσεις μέσω των εταιρειών μικροπιστώσεων
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb
Στη «γυάλινη σφαίρα» της Moody's - Πού θα κάτσει η μπίλια για πληθωρισμό και ανάπτυξη στην Ελλάδα
Η χώρα γνώρισε ένα ισχυρό τρίτο τρίμηνο λέει η Moody's, αλλά το εξωτερικό εμπόριο συνεχίζει να επιβαρύνει την ανάπτυξη
Πόσο μειώθηκαν οι τιμές στα τρόφιμα - Τι λέει το υπουργείο Ανάπτυξης για τους ελέγχους
Εντός του 2024, έχουν πραγματοποιηθεί από τις υπηρεσίες του υπουργείου εκατοντάδες έλεγχοι για την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας
«Παζάρια» των ασφαλιστών για να ψαλιδίσουν τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
Τι αντάλλαγμα ζητούν οι ασφαλιστικές για να φρενάρουν τις ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα υγείας - Τι λένε έγκυρες πηγές στον ΟΤ
Νέα «φωτιά» στις τιμές ακινήτων - Πώς κινήθηκαν ανά περιοχή το τέταρτο τρίμηνο [πίνακες]
Οι μέσες ζητούμενες τιμές πώλησης σημείωσαν άνοδο 7,9% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2023 και αύξηση 2,2% σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2024
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας