Είναι σαφώς δύσκολο (και) το εφετινό καλοκαίρι για τους αερομεταφορείς, τα επιτελεία των οποίων αναγκάζονται να κατεβάζουν όλο και χαμηλότερα τον πήχη των οικονομικών προσδοκιών τους καθώς βλέπουν ότι το τέταρτο κύμα της πανδημίας – υπό τη λιγότερο θανατηφόρα, όπως όλα δείχνουν, εκδοχή της μετάλλαξης Δέλτα – βρίσκεται επί θύραις σε χώρες που έμοιαζαν να έχουν θέσει υπό έλεγχο το κακό, όπως η Βρετανία, η Πορτογαλία ή το Ισραήλ. Για την πλευρά ωστόσο, εκείνη των αεροπορικών επιβατών, οι θερινές εξελίξεις επιφυλάσσουν μια πολύ θετική έκπληξη: την αισθητή πτώση των ναύλων.

Οι εθνικές απαγορεύσεις σε ό,τι αφορά την υποδοχή ταξιδιωτών από χώρες όπου παρατηρείται έξαρση της πανδημίας έχουν πλήξει την αεροπορική κίνηση και έχουν αναγκάσει τους αερομεταφορείς να αναζητούν κίνητρα για να προσελκύσουν περισσότερους ταξιδιώτες από τις χώρες με «ανοικτά σύνορα». Έτσι, σύμφωνα με συγκριτική έρευνα που διενήργησε στην Ευρώπη η εταιρεία Skyscanner για λογαριασμό της γαλλικής εφημερίδας «Journal Du Dimanche», οι τιμές των εισιτηρίων είναι αισθητά μειωμένες συγκριτικά όχι βέβαια με τις περυσινές, αλλά με εκείνες του καλοκαιριού του 2019, όταν η πανδημία δεν είχε ακόμα ξεσπάσει και οι ουρανοί ήταν ανέφελοι.

9%-10% εκπτώσεις για Ελλάδα

Η έρευνα που δημοσίευσε στο χθεσινό της φύλλο η Κυριακάτικη εφημερίδα έδειξε ότι μια πτήση μετ’ επιστροφής από τη Γαλλία στην Ισπανία κοστίζει σήμερα κατά μέσον όρο 158 ευρώ για το μήνα Ιούλιο και 190 ευρώ για τον Αύγουστο, το 2019 κόστιζε αντίστοιχα 193 και 224 ευρώ. Μιλάμε για μειωμένες τιμές κατά 15% και κατά 18% αντίστοιχα. Μικρότερη είναι η μείωση των τιμών στις πτήσεις allez-retour για Ελλάδα: 313 ευρώ κοστίζει ένα εισιτήριο για τον Ιούλιο και 364 για τον Αύγουστο, δηλαδή τιμές μειωμένες κατά 9% και 10% αντίστοιχα από εκείνες προ διετίας.

Για την Τυνησία, πάντως, που αποτελεί παραδοσιακά έναν δημοφιλή προορισμό για τους Γάλλους καθώς πρόκειται για πρώην αποικία στην οποία η γαλλική γλώσσα είναι πολύ διαδεδομένη, οι ναύλοι των πτήσεων είναι κυριολεκτικά «σκοτωμένοι»: ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής το μήνα Αύγουστο κοστίζει μόλις 335 ευρώ, ενώ το 2019 κόστιζε 444 ευρώ. Ανάλογες εκπτώσεις σε ποσοστό 24% με 26% περιμένουν τους Γάλλους εκδρομείς του καλοκαιριού που θα αποφασίσουν να ταξιδέψουν στη γειτονική Ιταλία. Εφέτος θα χρειαστούν μόλις 136 ευρώ για τον Ιούλιο και 166 ευρώ για τον Αύγουστο, ενώ την τελευταία προ-πανδημική χρονιά έπρεπε να πληρώσουν 177 και 225 ευρώ για τους αντίστοιχους μήνες.

Ένας μόνο δημοφιλής προορισμός θερινών διακοπών για τους Γάλλους ακρίβυνε εφέτος συγκριτικά με το 2019: οι πτήσεις allez-retour για την Κορσική εκτινάχθηκαν εφέτος στα 241 ευρώ από 218 που ήταν πρόπερσι. Η εξήγηση του φαινομένου έχει να κάνει, βέβαια, με το γεγονός ότι πρόκειται για πτήση εσωτερικού. Και είναι βεβαιωμένη η τάση των Ευρωπαίων εφέτος να προτιμούν να περάσουν

τις διακοπές τους εντός εθνικών συνόρων για να γλιτώσουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα και ενδεχομένως διάφορα απρόοπτα σε χώρες του εξωτερικού. Οι εθνικές κυβερνήσεις, εξάλλου, συμπεριλαμβανομένης της γαλλικής και της γερμανικής, έχουν ευθέως και επανειλημμένως προτρέψει τους πολίτες να κάνουν εφέτος τις διακοπές τους στη χώρα τους αντί για το εξωτερικό.

Η περίπτωση του βασιλιά του Μαρόκου

Οι εκκλήσεις από επίσημα κυβερνητικά χείλη προς τους εκδρομείς του καλοκαιριού να επιλέξουν εφέτος προορισμούς εντός των εθνικών συνόρων αφορά βέβαια χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης ως επί το πλείστον, με πρόσβαση βέβαια στη Μεσόγειο (όπως η Γαλλία) ή τέλος πάντων με πρόσβαση σε θάλασσες έστω και βόρειες και συννεφιασμένες (όπως η Γερμανία). Οι μεσογειακοί ηγέτες αναζητούν κίνητρα για να πείσουν τους Βορειοευρωπαίους ταξιδιώτες να τολμήσουν και φέτος τη φυγή προς το όνειρο.

Ο βασιλιάς του Μαρόκου Μοχάμεντ VΙ το «τερμάτισε», παρεμβαίνοντας προσωπικά για να ορίσει με συνέντευξη τύπου που έδωσε τον Ιούνιο τους «δίκαιους ναύλους» που θα πρέπει να προσφέρει ο εθνικός αερομεταφορέας, Royal Air Maroc, στους Ευρωπαίους που θα μεταφέρει στη χώρα του. Σύμφωνα με τη «Journal Du Dimanche», μέσα σε μια βραδιά αφότου ανακοίνωσε ο βασιλιάς τις εκπτωτικές πτήσεις, η Royal Air Maroc πούλησε 120.000 εισιτήρια! Δίνοντας έτσι «ιδέες» στις ανταγωνίστριες αεροπορικές εταιρείες για να προχωρήσουν σε ανάλογες κινήσεις, όπως χαρακτηριστικά γράφει η εφημερίδα.

Προτεραιότητα η πληρότητα

Δίχως αμφιβολία οι αεροπορικές εταιρείες γνωρίζουν ότι σε καταστροφικές από εμπορικής απόψεως περιόδους,

όπως είναι η παγκόσμια υγειονομική κρίση που βιώνουμε, η «φτήνια τρώει το παρά». Έτσι κάνουν ό,τι μπορούν από τιμολογιακής απόψεως για να κρατήσουν όσο γίνεται πιο γεμάτα τα αεροσκάφη τους (όσο επιτρέπουν ασφαλώς και τα πρωτόκολλα).

«Η υπ’ αριθμόν ένα προτεραιότητα είναι να πείσουμε τον κόσμο να ξαναταξιδέψει. Μέλημα και συμφέρον μας περισσότερο από κάθε άλλη φορά είναι να σηκώσουμε ξανά στον αέρα τα αεροπλάνα μας και τα πληρώματά μας», εξηγεί στo «Figaro» o αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ολλανδικής εταιρείας χαμηλού κόστους Transavia.

Γεμάτα τα αεροπλάνα της Transavia

Η Ναταλί Στιμπλέρ εξάλλου, διευθύνουσα σύμβουλος της Transavia France, είχε αποκαλύψει στις αρχές Ιουνίου ότι οι πωλήσεις της εταιρείας για το καλοκαίρι αυτό έχουν εκτοξευθεί! «Αν συγκρίνουμε τις πωλήσεις εισιτηρίων που είχαμε την εποχή αυτή για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2019 με αυτές που έχουμε προσώρας, βλέπουμε ότι οι εφετινές είναι αυξημένες κατά 40% ή και 50%», τόνισε η γαλλίδα μάνατζερ.

Η Transavia είναι θυγατρική χαμηλού κόστους του ολλανδικού αερομεταφορέα KLM, ο οποίος έχει έλθει «εις γάμου κοινωνίαν» με τη γαλλική Air France. Η ένωση αυτή βοήθησε την Transavia να αναπτύξει ένα μεγάλο κύκλο εργασιών στη Γαλλία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Reuters Αποκλειστικό: Πιέσεις ΕΚΤ προς Raiffeisen και UniCredit για τη δημιουργία αποθεματικού για τη Ρωσία
Διεθνή |

Reuters Αποκλειστικό: Πιέσεις ΕΚΤ προς Raiffeisen και UniCredit για τη δημιουργία αποθεματικού για τη Ρωσία

Η ΕΚΤ επιδιώκει να αντιμετωπίσει τους κινδύνους που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι δύο τράπεζες από τη λειτουργία τους σε μια χώρα στην οποία δεν έχουν πλέον αποτελεσματικό έλεγχο των δραστηριοτήτων του