Επενδύσεις 147 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε έργα μεταφορών και logistics σχεδιάζει η Σαουδική Αραβία τα επόμενα εννέα χρόνια, καθώς ο πρίγκιπας διάδοχος του θρόνου Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν επιδιώκει να μετατρέψει το βασίλειο σε παγκόσμιο αεροπορικό κόμβο.
Περίπου το 35% αυτών των δαπανών θα προέλθει από κρατικά κονδύλια και το υπόλοιπο από τον ιδιωτικό τομέα καθώς οι αξιωματούχοι ξεκινούν μια νέα διεθνή αεροπορική εταιρεία, επεκτείνουν τα υφιστάμενα αεροδρόμια, χτίζουν ένα μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο και εξερευνούν νέες τεχνολογίες, δήλωσε τη Δευτέρα ο υπουργός Μεταφορών Σαλέχ αλ Τζαζέρ.
«Πολλά από τα στοχευμένα έργα είναι ελκυστικά έργα, που έχουν την υποστήριξη των τραπεζών», δήλωσε ο υπουργός σε συνέντευξή του στο Ριάντ. «Αυτό θα δημιουργήσει μεγάλες ευκαιρίες για συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, είτε σε τοπικό είτε σε διεθνές επίπεδο».
Τα σχέδια αποτελούν μέρος μιας στρατηγικής που ανακοίνωσε ο πρίγκιπας Μοχάμεντ την περασμένη εβδομάδα με σκοπό να βοηθήσει στη διαφοροποίηση της οικονομίας του μεγαλύτερου εξαγωγέα αργού πετρελαίου στον κόσμο. Οι Σαουδάραβες αξιωματούχοι θέλουν να μετατρέψουν την πρωτεύουσα Ριάντ σε παγκόσμιο επιχειρηματικό κόμβο, να προσελκύσουν περισσότερα ξένα ταλέντα και να προσελκύσουν 100 εκατομμύρια τουρίστες ετησίως έως το 2030 – στόχους που θα απαιτούσαν σημαντικά περισσότερες πτήσεις σε μια χώρα που έχει προσφέρει μόνο τουριστικές βίζες από το 2019.
Ελπίζουν επίσης να τετραπλασιάσουν τον αριθμό των μουσουλμάνων που ταξιδεύουν στην ιερή πόλη της Μέκκας για θρησκευτικό προσκύνημα.
Νέα αεροπορική εταιρεία
Στο επίκεντρο της στρατηγικής της Σαουδικής Αραβίας βρίσκεται το σχέδιο του Δημόσιου Ταμείου Επενδύσεων να ξεκινήσει μια νέα διεθνή αεροπορική εταιρεία με έδρα το Ριάντ, επιβεβαιώνοντας προηγούμενο ρεπορτάζ του Bloomberg. Ο υφιστάμενος εθνικός αερομεταφορέας του Βασιλείου, η Saudia, θα διατηρήσει τη βάση της στην Τζέντα που οι αξιωματούχοι θέλουν να μετατρέψουν σε δεύτερο κόμβο για θρησκευτικό και συμβατικό τουρισμό.
«Πιστεύουμε ότι χρειαζόμαστε έναν άλλο κόμβο στο Ριάντ και είναι λογικό να δημιουργηθεί για αυτό ένας νέος αερομεταφορέας που θα αναλάβει αυτήν την αποστολή», δήλωσε ο Αλ Τζαζέρ, προσθέτοντας ότι βλέπει και την κρατική Saudia να αναπτύσσεται λόγω του τεράστιου μεγέθους της αναμενόμενης ζήτησης.
«Θα υπάρξει χώρος για τη Saudia να αναπτυχθεί και θα υπάρξει χώρος και για τη νέα αεροπορική εταιρεία να ευδοκιμήσει, και επίσης θα υπάρχει περισσότερος χώρος για άλλους διεθνείς φορείς να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους στη Σαουδική Αραβία», είπε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς εάν η νέα αεροπορική εταιρεία θα ανταγωνιστεί με μεγάλους αερομεταφορείς σε γειτονικά κράτη του Κόλπου, όπως η Emirates και η Qatar Airways, ο Αλ Τζαζέρ είπε ότι οι Σαουδάραβες αξιωματούχοι απλώς στοχεύουν να ικανοποιήσουν την ανάγκη του βασιλείου για ένα νέο hub στο Ριάντ.
Η νέα στρατηγική
Άλλες λεπτομέρειες της νέας στρατηγικής περιλαμβάνουν:
-Μια «σημαντική επέκταση» της υποδομής του αεροδρομίου της Τζέντα και του Ριάντ
– Kατασκευή ενός σιδηροδρομικού δικτύου που θα συνδέει τη Τζέντα με το Ριάντ και την ανατολική ακτή. Ο Αλ Τζαζέρ προσδοκά μια κοινοπραξία ξένων εταιρειών να υποβάλει πρόταση αργότερα αυτό το έτος σχετικά με την παράδοση του έργου «χερσαία γέφυρα»
– Διερεύνηση της χρήσης φουτουριστικών τεχνολογιών, όπως το Hyperloop
– Η νέα αεροπορική εταιρεία αναμένεται να εκκινήσει «το συντομότερο δυνατό», δήλωσε ο Αλ Τζαζέρ. «Δεν θα χρειαστούν πολλά χρόνια για να λειτουργήσει αυτή η αεροπορική εταιρεία.»
Latest News
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών