
Με επιμονή και συνέπεια η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών λίγες ημέρες πριν τις τις ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την νέα περιβαλλοντική πολιτική, οι οποίες αναμένονται για τις 14 Ιουλίου 2021, προωθεί τις θέσεις της ναυτιλιακής κοινότητας που εξυπηρετούν, ένα διπλό αλληλένδετο στόχο. Αφενός να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας αφετέρου να διατηρήσουν την διεθνή ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού εμπορικού στόλου.
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) ενόψει των ανακοινώσεων με παρέμβαση της, υπογραμμίζει ότι, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) αναφορικά με την διαμορφούμενη περιβαλλοντική της ατζέντα και, συγκεκριμένα, τις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που συνδέονται με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία (EU Green Deal), οι οποίες αναμένεται να ανακοινωθούν στις 14 Ιουλίου 2021.
Αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής και της τεχνολογικής προόδου, και αντιπροσωπεύοντας θεσμικά το 58% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, η ΕΕΕ, όπως αναφέρει, συμμετείχε ενεργά με ουσιαστικές παρεμβάσεις της στις δημόσιες διαβουλεύσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρέχοντας την τεχνογνωσία και την εμπειρία της για την επόμενη μέρα της ναυτιλίας και συνέβαλε καθοριστικά στη διαμόρφωση των απόψεων και θέσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας στις σχετικές συζητήσεις.
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ξεκαθαρίζει στη συνέχεια ότι παραμένει «σταθερά προσηλωμένη στην προστασία του περιβάλλοντος και στην απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα» και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά καθώς εκπροσωπεί «έναν από τους ασφαλέστερους, νεότερους και τεχνολογικά πιο εξελιγμένους στόλους στον κόσμο».
Προς το σκοπό αυτό, προσθέτει στην παρέμβαση της, «προωθεί φιλόδοξες αλλά και ταυτόχρονα εφικτές λύσεις, οι οποίες όχι μόνο εγγυώνται την ουσιαστική βελτίωση του αποτυπώματος άνθρακα της βιομηχανίας, αλλά εξασφαλίζουν και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του στρατηγικού αυτού τομέα με τα πολλαπλά οφέλη του για την ΕΕ και τους πολίτες της». Όμως οι εφοπλιστές δεν είναι υπεύθυνοι για την παραγωγή μηχανών ούτε για την παραγωγή καυσίμων, ώστε να διαχειρίζονται αναλόγως και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας.
Επίσης συνήθως δεν είναι υπεύθυνοι και για την εμπορική λειτουργία του πλοίου για την οποία ευθύνονται οι ναυλωτές. Στο πλαίσιο αυτό ζητούν από την ΕΕ να κατανείμει σωστά τους «ρόλους» ευθύνης της κάθε πλευράς. Ενδεικτική είναι η δήλωση του Πρόεδρου της ΕΕΕ κ. Θεόδωρου Βενιάμη: «Διασφαλίζουμε ότι η ναυτιλία συνεχίζει να είναι μεταξύ των πρωταγωνιστών στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και είμαστε έτοιμοι να συνεισφέρουμε εποικοδομητικά προς τον σκοπό αυτό στο πλαίσιο της επικείμενης ανακοίνωσης της δέσμης μέτρων για το κλίμα “Fit for 55” από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή», δηλώνει ο Πρόεδρος της EEE, κ. Θεόδωρος Βενιάμης.
«Πρέπει, όμως, να είμαστε ρεαλιστές» προσθέτει και συνεχίζει: «Οι πλοιοκτήτες δεν ελέγχουν την βιομηχανία της κατασκευής πλοίων και ναυτικών μηχανών ούτε την παραγωγή ναυτιλιακών καυσίμων. Επιπλέον, αυτοί που ελέγχουν την εμπορική λειτουργία των πλοίων συμπεριλαμβανομένης της αγοράς του καυσίμου είναι κατά κανόνα, οι ναυλωτές και όχι οι πλοιοκτήτες. Ως εκ τούτου, οι ναυλωτές είναι αυτοί που επηρεάζουν καθοριστικά το αποτύπωμα άνθρακα των πλοίων. Είναι, λοιπόν, εξαιρετικά σημαντικό οι ιθύνοντες να αναγνωρίσουν ποια είναι η ευθύνη του καθενός εκ των διαφόρων εμπλεκομένων μερών σε ό,τι αφορά την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και να προβλέψουν σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις».
Σε κάθε περίπτωση, δεδομένου ότι εντός της τρέχουσας δεκαετίας δεν αναμένεται να είναι διαθέσιμα μη ορυκτά καύσιμα σε επαρκείς ποσότητες, απαιτούνται τεράστιες προσπάθειες Έρευνας και Ανάπτυξης νέων καυσίμων και τεχνολογιών, στις οποίες η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία έχει δηλώσει δημοσίως την προθυμία της να συνεισφέρει, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υλοποιήσει μόνη της, επισημαίνει η ΕΕΕ.
Η ποντοπόρος ναυτιλία, συνεχίζει, ως διεθνής βιομηχανία, αποτελούμενη από μεγάλο αριθμό ιδιωτικών, μικρομεσαίων εταιρειών, που δραστηριοποιούνται διαρκώς στις μεταφορές φορτίων μεταξύ τρίτων χωρών, σε πολλές διαφορετικές δικαιοδοσίες, απαιτεί διεθνείς λύσεις. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ατυχώς προτίμησε να αναλάβει περιφερειακές νομοθετικές πρωτοβουλίες, αντί να επιδιώξει τους θεμιτούς στόχους της στα διεθνή fora.
«Ελπίζουμε ειλικρινά ότι οι επικείμενες πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν θα υπονομεύσουν την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας που ελέγχει το 40% του παγκόσμιου ποντοπόρου στόλου», καταλήγει στη δήλωση του, ο κ. Βενιάμης.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά