
Με επιμονή και συνέπεια η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών λίγες ημέρες πριν τις τις ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την νέα περιβαλλοντική πολιτική, οι οποίες αναμένονται για τις 14 Ιουλίου 2021, προωθεί τις θέσεις της ναυτιλιακής κοινότητας που εξυπηρετούν, ένα διπλό αλληλένδετο στόχο. Αφενός να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας αφετέρου να διατηρήσουν την διεθνή ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού εμπορικού στόλου.
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) ενόψει των ανακοινώσεων με παρέμβαση της, υπογραμμίζει ότι, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) αναφορικά με την διαμορφούμενη περιβαλλοντική της ατζέντα και, συγκεκριμένα, τις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που συνδέονται με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία (EU Green Deal), οι οποίες αναμένεται να ανακοινωθούν στις 14 Ιουλίου 2021.
Αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής και της τεχνολογικής προόδου, και αντιπροσωπεύοντας θεσμικά το 58% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, η ΕΕΕ, όπως αναφέρει, συμμετείχε ενεργά με ουσιαστικές παρεμβάσεις της στις δημόσιες διαβουλεύσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρέχοντας την τεχνογνωσία και την εμπειρία της για την επόμενη μέρα της ναυτιλίας και συνέβαλε καθοριστικά στη διαμόρφωση των απόψεων και θέσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας στις σχετικές συζητήσεις.
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ξεκαθαρίζει στη συνέχεια ότι παραμένει «σταθερά προσηλωμένη στην προστασία του περιβάλλοντος και στην απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα» και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά καθώς εκπροσωπεί «έναν από τους ασφαλέστερους, νεότερους και τεχνολογικά πιο εξελιγμένους στόλους στον κόσμο».
Προς το σκοπό αυτό, προσθέτει στην παρέμβαση της, «προωθεί φιλόδοξες αλλά και ταυτόχρονα εφικτές λύσεις, οι οποίες όχι μόνο εγγυώνται την ουσιαστική βελτίωση του αποτυπώματος άνθρακα της βιομηχανίας, αλλά εξασφαλίζουν και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του στρατηγικού αυτού τομέα με τα πολλαπλά οφέλη του για την ΕΕ και τους πολίτες της». Όμως οι εφοπλιστές δεν είναι υπεύθυνοι για την παραγωγή μηχανών ούτε για την παραγωγή καυσίμων, ώστε να διαχειρίζονται αναλόγως και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας.
Επίσης συνήθως δεν είναι υπεύθυνοι και για την εμπορική λειτουργία του πλοίου για την οποία ευθύνονται οι ναυλωτές. Στο πλαίσιο αυτό ζητούν από την ΕΕ να κατανείμει σωστά τους «ρόλους» ευθύνης της κάθε πλευράς. Ενδεικτική είναι η δήλωση του Πρόεδρου της ΕΕΕ κ. Θεόδωρου Βενιάμη: «Διασφαλίζουμε ότι η ναυτιλία συνεχίζει να είναι μεταξύ των πρωταγωνιστών στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και είμαστε έτοιμοι να συνεισφέρουμε εποικοδομητικά προς τον σκοπό αυτό στο πλαίσιο της επικείμενης ανακοίνωσης της δέσμης μέτρων για το κλίμα “Fit for 55” από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή», δηλώνει ο Πρόεδρος της EEE, κ. Θεόδωρος Βενιάμης.
«Πρέπει, όμως, να είμαστε ρεαλιστές» προσθέτει και συνεχίζει: «Οι πλοιοκτήτες δεν ελέγχουν την βιομηχανία της κατασκευής πλοίων και ναυτικών μηχανών ούτε την παραγωγή ναυτιλιακών καυσίμων. Επιπλέον, αυτοί που ελέγχουν την εμπορική λειτουργία των πλοίων συμπεριλαμβανομένης της αγοράς του καυσίμου είναι κατά κανόνα, οι ναυλωτές και όχι οι πλοιοκτήτες. Ως εκ τούτου, οι ναυλωτές είναι αυτοί που επηρεάζουν καθοριστικά το αποτύπωμα άνθρακα των πλοίων. Είναι, λοιπόν, εξαιρετικά σημαντικό οι ιθύνοντες να αναγνωρίσουν ποια είναι η ευθύνη του καθενός εκ των διαφόρων εμπλεκομένων μερών σε ό,τι αφορά την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και να προβλέψουν σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις».
Σε κάθε περίπτωση, δεδομένου ότι εντός της τρέχουσας δεκαετίας δεν αναμένεται να είναι διαθέσιμα μη ορυκτά καύσιμα σε επαρκείς ποσότητες, απαιτούνται τεράστιες προσπάθειες Έρευνας και Ανάπτυξης νέων καυσίμων και τεχνολογιών, στις οποίες η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία έχει δηλώσει δημοσίως την προθυμία της να συνεισφέρει, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υλοποιήσει μόνη της, επισημαίνει η ΕΕΕ.
Η ποντοπόρος ναυτιλία, συνεχίζει, ως διεθνής βιομηχανία, αποτελούμενη από μεγάλο αριθμό ιδιωτικών, μικρομεσαίων εταιρειών, που δραστηριοποιούνται διαρκώς στις μεταφορές φορτίων μεταξύ τρίτων χωρών, σε πολλές διαφορετικές δικαιοδοσίες, απαιτεί διεθνείς λύσεις. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ατυχώς προτίμησε να αναλάβει περιφερειακές νομοθετικές πρωτοβουλίες, αντί να επιδιώξει τους θεμιτούς στόχους της στα διεθνή fora.
«Ελπίζουμε ειλικρινά ότι οι επικείμενες πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν θα υπονομεύσουν την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας που ελέγχει το 40% του παγκόσμιου ποντοπόρου στόλου», καταλήγει στη δήλωση του, ο κ. Βενιάμης.


Latest News

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της