Μέχρι και το 8% του παγκόσμιου στόλου θα αλλάξει χέρια φέτος, καταγράφοντας ένα νέο ρεκόρ συναλλαγών second hand πλοίων σύμφωνα με τον Clarkson Research.
Αναλύοντας τις εξελίξεις για το πρώτο εξάμηνο του 2021 ο ναυλομεσιτικός οίκος σημειώνει ότι ο διακλαδικός δείκτης ClarkSea Index ανήλθε στα 20.717 δολάρια την ημέρα το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους το ψηλότερο από το 2008.
Επίσης η διστακτικότητα πολλών εφοπλιστών να τοποθετήσουν παραγγελίες στα ναυπηγεία για νεότευκτα πλοία καθώς δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη τι θα συμβεί με τις τεχνολογίες πρόωσης, έχει σαν αποτέλεσμα την εκτίναξη των συναλλαγών στη second hand αγορά.
Ο αριθμός των πλοίων που έχουν πωληθεί μέχρι στιγμής φέτος είναι υπερδιπλάσιος σε σύγκριση με πέρυσι. Πάνω από 85 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια τους πρώτους έξι μήνες, καταγράφοντας μια αύξηση 131% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Με αυτόν τον ρυθμό, περίπου το 8% του στόλου θα αλλάξει ιδιοκτησία το 2021, προβλέπει ο Clarksons που σημειώνει ότι Έλληνες και κινέζοι πλοιοκτήτες είναι οι πιο δραστήριοι στις αγορές πλοίων..
Αναφορικά με τις νέες ναυπηγήσεις σημειώνει ότι παρά την διστακτικότητα των εφοπλιστών, το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ήταν από τα πιο δραστήρια μετά το 2014 και οι παραγγελίες ξεπέρασαν τα επίπεδα όλου του 2020. Ο ναυλομεσιτικός οίκος κατέγραψε παραγγελίες 24 εκατ. cgt αξίας 55 δισ. δολ.
Τέλος να σημειωθεί ότι η ανάκαμψη της ναυτιλιακής δραστηριότητας μπορεί σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο να οδηγήσει στην αύξηση των εκπεμπόμενων αερίων ρύπων από τη ναυτιλία.
Όπως εκτιμά η «παραγωγή» ανθρακούχων αερίων ρύπων μπορεί να αυξηθεί ελαφρώς σε περίπου 840 εκατομμύρια τόνους ή 2,4% των παγκόσμιων εκπομπών το 2021, όμως και πάλι θα είναι όση περίπου το 2019 και πάντως 18% χαμηλότερη από ότι το έτος σύγκρισης το 2008.
Latest News
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023