Μέχρι και το 8% του παγκόσμιου στόλου θα αλλάξει χέρια φέτος, καταγράφοντας ένα νέο ρεκόρ συναλλαγών second hand πλοίων σύμφωνα με τον Clarkson Research.
Αναλύοντας τις εξελίξεις για το πρώτο εξάμηνο του 2021 ο ναυλομεσιτικός οίκος σημειώνει ότι ο διακλαδικός δείκτης ClarkSea Index ανήλθε στα 20.717 δολάρια την ημέρα το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους το ψηλότερο από το 2008.
Επίσης η διστακτικότητα πολλών εφοπλιστών να τοποθετήσουν παραγγελίες στα ναυπηγεία για νεότευκτα πλοία καθώς δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη τι θα συμβεί με τις τεχνολογίες πρόωσης, έχει σαν αποτέλεσμα την εκτίναξη των συναλλαγών στη second hand αγορά.
Ο αριθμός των πλοίων που έχουν πωληθεί μέχρι στιγμής φέτος είναι υπερδιπλάσιος σε σύγκριση με πέρυσι. Πάνω από 85 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια τους πρώτους έξι μήνες, καταγράφοντας μια αύξηση 131% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Με αυτόν τον ρυθμό, περίπου το 8% του στόλου θα αλλάξει ιδιοκτησία το 2021, προβλέπει ο Clarksons που σημειώνει ότι Έλληνες και κινέζοι πλοιοκτήτες είναι οι πιο δραστήριοι στις αγορές πλοίων..
Αναφορικά με τις νέες ναυπηγήσεις σημειώνει ότι παρά την διστακτικότητα των εφοπλιστών, το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ήταν από τα πιο δραστήρια μετά το 2014 και οι παραγγελίες ξεπέρασαν τα επίπεδα όλου του 2020. Ο ναυλομεσιτικός οίκος κατέγραψε παραγγελίες 24 εκατ. cgt αξίας 55 δισ. δολ.
Τέλος να σημειωθεί ότι η ανάκαμψη της ναυτιλιακής δραστηριότητας μπορεί σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο να οδηγήσει στην αύξηση των εκπεμπόμενων αερίων ρύπων από τη ναυτιλία.
Όπως εκτιμά η «παραγωγή» ανθρακούχων αερίων ρύπων μπορεί να αυξηθεί ελαφρώς σε περίπου 840 εκατομμύρια τόνους ή 2,4% των παγκόσμιων εκπομπών το 2021, όμως και πάλι θα είναι όση περίπου το 2019 και πάντως 18% χαμηλότερη από ότι το έτος σύγκρισης το 2008.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη