Μέχρι και το 8% του παγκόσμιου στόλου θα αλλάξει χέρια φέτος, καταγράφοντας ένα νέο ρεκόρ συναλλαγών second hand πλοίων σύμφωνα με τον Clarkson Research.
Αναλύοντας τις εξελίξεις για το πρώτο εξάμηνο του 2021 ο ναυλομεσιτικός οίκος σημειώνει ότι ο διακλαδικός δείκτης ClarkSea Index ανήλθε στα 20.717 δολάρια την ημέρα το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους το ψηλότερο από το 2008.
Επίσης η διστακτικότητα πολλών εφοπλιστών να τοποθετήσουν παραγγελίες στα ναυπηγεία για νεότευκτα πλοία καθώς δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη τι θα συμβεί με τις τεχνολογίες πρόωσης, έχει σαν αποτέλεσμα την εκτίναξη των συναλλαγών στη second hand αγορά.
Ο αριθμός των πλοίων που έχουν πωληθεί μέχρι στιγμής φέτος είναι υπερδιπλάσιος σε σύγκριση με πέρυσι. Πάνω από 85 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια τους πρώτους έξι μήνες, καταγράφοντας μια αύξηση 131% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Με αυτόν τον ρυθμό, περίπου το 8% του στόλου θα αλλάξει ιδιοκτησία το 2021, προβλέπει ο Clarksons που σημειώνει ότι Έλληνες και κινέζοι πλοιοκτήτες είναι οι πιο δραστήριοι στις αγορές πλοίων..
Αναφορικά με τις νέες ναυπηγήσεις σημειώνει ότι παρά την διστακτικότητα των εφοπλιστών, το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ήταν από τα πιο δραστήρια μετά το 2014 και οι παραγγελίες ξεπέρασαν τα επίπεδα όλου του 2020. Ο ναυλομεσιτικός οίκος κατέγραψε παραγγελίες 24 εκατ. cgt αξίας 55 δισ. δολ.
Τέλος να σημειωθεί ότι η ανάκαμψη της ναυτιλιακής δραστηριότητας μπορεί σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο να οδηγήσει στην αύξηση των εκπεμπόμενων αερίων ρύπων από τη ναυτιλία.
Όπως εκτιμά η «παραγωγή» ανθρακούχων αερίων ρύπων μπορεί να αυξηθεί ελαφρώς σε περίπου 840 εκατομμύρια τόνους ή 2,4% των παγκόσμιων εκπομπών το 2021, όμως και πάλι θα είναι όση περίπου το 2019 και πάντως 18% χαμηλότερη από ότι το έτος σύγκρισης το 2008.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς