
Μέχρι και το 8% του παγκόσμιου στόλου θα αλλάξει χέρια φέτος, καταγράφοντας ένα νέο ρεκόρ συναλλαγών second hand πλοίων σύμφωνα με τον Clarkson Research.
Αναλύοντας τις εξελίξεις για το πρώτο εξάμηνο του 2021 ο ναυλομεσιτικός οίκος σημειώνει ότι ο διακλαδικός δείκτης ClarkSea Index ανήλθε στα 20.717 δολάρια την ημέρα το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους το ψηλότερο από το 2008.
Επίσης η διστακτικότητα πολλών εφοπλιστών να τοποθετήσουν παραγγελίες στα ναυπηγεία για νεότευκτα πλοία καθώς δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη τι θα συμβεί με τις τεχνολογίες πρόωσης, έχει σαν αποτέλεσμα την εκτίναξη των συναλλαγών στη second hand αγορά.
Ο αριθμός των πλοίων που έχουν πωληθεί μέχρι στιγμής φέτος είναι υπερδιπλάσιος σε σύγκριση με πέρυσι. Πάνω από 85 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια τους πρώτους έξι μήνες, καταγράφοντας μια αύξηση 131% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Με αυτόν τον ρυθμό, περίπου το 8% του στόλου θα αλλάξει ιδιοκτησία το 2021, προβλέπει ο Clarksons που σημειώνει ότι Έλληνες και κινέζοι πλοιοκτήτες είναι οι πιο δραστήριοι στις αγορές πλοίων..
Αναφορικά με τις νέες ναυπηγήσεις σημειώνει ότι παρά την διστακτικότητα των εφοπλιστών, το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ήταν από τα πιο δραστήρια μετά το 2014 και οι παραγγελίες ξεπέρασαν τα επίπεδα όλου του 2020. Ο ναυλομεσιτικός οίκος κατέγραψε παραγγελίες 24 εκατ. cgt αξίας 55 δισ. δολ.
Τέλος να σημειωθεί ότι η ανάκαμψη της ναυτιλιακής δραστηριότητας μπορεί σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο να οδηγήσει στην αύξηση των εκπεμπόμενων αερίων ρύπων από τη ναυτιλία.
Όπως εκτιμά η «παραγωγή» ανθρακούχων αερίων ρύπων μπορεί να αυξηθεί ελαφρώς σε περίπου 840 εκατομμύρια τόνους ή 2,4% των παγκόσμιων εκπομπών το 2021, όμως και πάλι θα είναι όση περίπου το 2019 και πάντως 18% χαμηλότερη από ότι το έτος σύγκρισης το 2008.


Latest News

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο

Capital Link: Ο Πόλυς Χατζηιωάννου χτύπησε το «Closing Bell» στη Νέα Υόρκη
Το 3rd Capital Link Cyprus Business Forum διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών με την υποστήριξη του κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας

Μελίνα Τραυλού: Καλεί τον ΙΜΟ να μην λάβει αποφάσεις που θα υπονομεύσουν την ναυτιλία
Μην «πυροβολείτε» το LNG- ο εμπορικός διαχειριστής να αναλάβει το κόστος συμμόρφωσης στην πράσινη μετάβαση, τα δύο μηνύματα της προέδρου της ΕΕΕ, Μελίνας Τραυλού

Motor Oil - Coral Marine: Ναυτιλιακά καύσιμα με βιοκαύσιμο στην Ελλάδα
Το μίγμα καυσίμων αποτελείται από ορυκτό πετρέλαιο που παράγεται στο διυλιστήριο της Motor Oil και βιοκαύσιμο που παράγεται, επίσης, στην Ελλάδα

Ο ναυτιλιακός γίγαντας CMA CGM ενώνει τις δυνάμεις του με startup ΑΙ
Η πενταετής συνεργασία Uα ανεβάσει τις δαπάνες που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη της CMA CGM στα 500 εκατ. ευρώ

Ναυτιλία: Η οικονομία θα κινηθεί μετά το πρώτο σοκ
Η ναυτιλία θα ανακάμψει, αν και πολλά εξαρτώνται και από τα θεμελιώδη μεγέθη του κλάδου και την ισορροπία προσφοράς και ζήτησης μεταφορικής ικανότητας