
Ο Τόμας Χέδεργουικ είναι ένας Βρετανός σχεδιαστής που όμως δεν έχει σχεδιάσει ποτέ στην καριέρα του αυτοκίνητο, μέχρι τη στιγμή που τον προσέλαβε ακριβώς για αυτό τον λόγο η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία IM Motors. «Δεν είμαστε σχεδιαστές αυτοκινήτων» απάντησε στην εταιρεία όταν τέθηκε το ερώτημα αν αυτός και η ομάδα του μπορούν να σχεδιάσουν ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. «Για αυτό θέλουμε εσάς να δουλέψετε στο συγκεκριμένο πρόγραμμα» ήταν η απάντηση των Κινέζων.
Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι ο Χέδεργουικ δεν είναι κάποιος «τυχαίος» σχεδιαστής αφού είναι ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από τον σχεδιασμό των νέων, φουτουριστικών γραφείων της Google, τόσο στο Μάουντεν Βιου όσο και στο Λονδίνο.
Τελικά, το αποτέλεσμα ήταν το Airo, ένα όχημα που θεωρητικά θα έχει την ικανότητα να καθαρίζει τον αέρα εντός του οχήματος καθώς αυτό κινείται, το οποίο έκανε την παρθενική του εμφάνιση στο Motor Show της Σανγκάης τον περασμένο Απρίλιο. Όπως δήλωσε ο Χέδεργουίκ στο CNBC κατά τη διάρκεια του Founders Forum, η ομάδα του εργάζεται αυτή την περίοδο στη μηχανική ανάπτυξη του οχήματος ενώ αναμένει ότι θα είναι έτοιμοι για παραγωγή πλήρους κλίμακας εντός του 2023.
Σύμφωνα με τον Χέδεργουικ η IM Motors, αποτέλεσμα της συνεργασίας των κινεζικών SAIC Motor, Alibaba και Zhangjiang Hi-Tech Group, σχεδιάζει την παραγωγή έως και ενός εκατομμυρίου τέτοιων οχημάτων στην Κίνα.
Όπως αποκαλύπτεται και από την ιστοσελίδα του σχεδιαστικού γραφείου του Χέδεργουικ, το όχημα θα διαθέτει διπλές συρόμενες πόρτες και ρυθμιζόμενα καθίσματα που θα μπορούν να μετατραπούν σε κρεβάτια ή να τοποθετηθούν περιμετρικά ώστε να πραγματοποιηθεί μία συνάντηση ή ένα γεύμα με άλλους επιβάτες.

Μπορεί να κατασκευαστεί ένα τέτοιο όχημα;
Αρκετοί είναι αυτοί που έχουν τις αμφιβολίες τους. Χαρακτηριστική η περίπτωση του Σταν Μπόλαντ, συνιδρυτή της βρετανικής Five η οποία παράγει λογισμικό αυτόνομης οδήγησης, ο οποίος δήλωσε στο CNBC ότι ένα τέτοιο όχημα μπορεί να κατασκευαστεί μόνο αν κάποιος αποφασίσει να «ρίξει» πολλά λεφτά στο πρόγραμμα. «Από 1 έως 3 δισεκατομμύρια» ανέφερε χαρακτηριστικά συμπληρώνοντας ότι η παρουσία κολοσσών πίσω από την IM Motors ίσως δίνει μια πιθανότητα επιτυχίας.
Ο Πίτερ Γουέλς, καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Κάρντιφ, δήλωσε στο CNBC ότι το Airo «είναι ένα όχημα εκθέσεων, απλά για να προσελκύει το κοινό» και ότι η κατασκευή του είναι πρακτικά αδύνατη. «Μόνο η κατασκευή των θυρών αποτελεί μία πρόκληση για να μπουν σε παραγωγή με ένα λογικό κόστος, ακόμη και τότε ενδεχομένως το όχημα να μην μπορέσει να περάσει από τους κανονισμούς των ρυθμιστικών αρχών», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γουέλς.
Μάλιστα, τονίζει ότι ανάλογα σχέδια έχει παρουσιάσει και η Mercedes σε επίπεδο concept cars. Από την πλευρά του ο Χέδεργουικ υποστηρίζει ότι το Airo σχεδιάστηκε με γνώμονα «την παγκόσμια έλλειψη χώρου». «Η άποψη ότι κάποιος μπορεί να λύσει με αυτόν τον τρόπο το πρόβλημα στέγασης είναι για γέλια», ανταπαντά ο Γουέλς σημειώνοντας ότι ο χώρος που καταλαμβάνουν τα αυτοκίνητα και ο χώρος γύρω από αυτά είναι ο πυρήνας του προβλήματος στις μεγαλουπόλεις.
Καθαρός αέρας και πολυμορφικό εσωτερικό
Το Airo θα είναι, αν και όταν κατασκευαστεί, ένα ηλεκτροκίνητο όχημα με ικανότητα αυτόνομης ή ελεγχόμενης από τον οδηγό πορείας. Αν και ακόμη τα μηχανικά του μέρη δεν έχουν καθοριστεί πλήρως, ένα μέρος της ενέργειάς του θα προορίζεται για το σύστημα καθαρισμού του αέρα στο εσωτερικό του.
Η βασική ιδέα είναι ότι θα έχει ένα σύστημα φιλτραρίσματος που θα καθαρίζει ενεργά τον αέρα καθώς περνά μέσα από το υπόστρωμα του αυτοκινήτου. Αυτό θα επιτυγχάνεται με ένα σύστημα φιλτραρίσματος HEPA (high-efficiency particulate air). Μάλιστα, θεωρητικά τουλάχιστον, το σύστημα φιλτραρίσματος θα μπορεί να ενεργοποιείται και να απενεργοποιείται ανάλογα με το πόσο μολυσμένη είναι η ατμόσφαιρα, ίσως και με τη βοήθεια της τεχνολογίας GPS.
Σύμφωνα με το όραμα του Χέδεργουικ το Airo θα επιτρέπει στους ανθρώπους να εργάζονται, να παίζουν, να τρώνε, να συζητάνε, να παρακολουθούν ταινίες κατά τρόπο παρόμοιο με τις θέσεις της business class σε ένα αεροπλάνο. Το όχημα θα έχει ηλεκτροχρωμικά κρύσταλλα ώστε όσοι βρίσκονται στο εσωτερικό θα μπορούν να βλέπουν το εξωτερικό περιβάλλον χωρίς να είναι ορατοί, διατηρώντας την ιδιωτικότητά τους.
«Σε πολλές περιπτώσεις, το στερεοφωνικό ενός οχήματος είναι καλύτερο από αυτό που έχουμε στο σπίτι. Το κάθισμα του αυτοκινήτου είναι στην πραγματικότητα πιο άνετο από μία καρέκλα στο σπίτι. Οπότε σκέφτεσαι, τι θα συνέβαινε αν θεωρούσαμε το συγκεκριμένο χώρο μερικής χρήσης στη ζωή μας», καταλήγει ο Χέδεργουικ.


Latest News

Τίτλοι τέλους για την «μπλε οθόνη του θανάτου» των Windows!
Η Microsoft δοκιμάζει στα Windows ένα νέο BSOD που καταργεί το συνοφρυωμένο πρόσωπο, τον κωδικό QR και το παραδοσιακό μπλε χρώμα.

Η Arm ήθελε εξαγορά της Alphawave για να βάλει στο χέρι την τεχνολογία SerDes
Αυτό που... κέντρισε το ενδιαφέρον της Arm ήταν μία συγκεκριμένη τεχνολογία της Alphawave που καθορίζει πόσο γρήγορα οι πληροφορίες μπορούν να εισαχθούν αλλά και να εξαχθούν από ένα μικροτσίπ

Ο Michael Kratsios σε θέση «κλειδί» στον Λευκό Οίκο - Τα «πυρά» στην Κίνα από το OT Forum
Ο Michael Kratsios θα βρίσκεται στην αιχμή του δόρατος της τεχνολογικής μάχης των ΗΠΑ με την Κίνα στην τεχνητή νοημοσύνη

Ανάδειξη καινοτόμων ιδεών με το Beyond Tomorrow Competition
Ο διαγωνισμός Beyond Tomorrow Competition υλοποιείται με την στήριξη των HDB, KPMG και ΕΚΚΟΜΕΔ Creative Greece

Kaspersky: Πώς να μετατρέπετε αρχεία με ασφάλεια
Οι ιστοσελίδες μετατροπής αρχείων στο διαδίκτυο αποτελούν έναν ελκυστικό τρόπο για να αλλάξετε τη μορφή των αρχείων σας, αλλά ενέχουν κινδύνους

Πόλος έλξης η Δ. Μακεδονία για data centers αμερικανικών κολοσσών - Το project της ΔΕΗ
Το σχέδιο της ΔΕΗ για data centers στη Δυτική Μακεδονία, το αμερικανικό ενδιαφέρον και οι κινήσεις των άλλων παικτών

Το 50% των τσιπ κέντρων δεδομένων φέτος θα έχει σχεδιαστεί από την Arm
Οι επεξεργαστές της Arm αποκτούν δημοτικότητα λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης ενέργειας - Οι Amazon, Google, Microsoft σχεδιάζουν τσιπ κέντρων δεδομένων που βασίζονται σε τεχνολογία της Arm

Η ΕΕ βάζει την Big Tech στο κάδρο του εμπορικού πολέμου - Ερχονται πρόστιμα σε Apple και Meta
Με φόντο την κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου η Κομισιόν ετοιμάζεται να επιβάλει πρόστιμα στην αφρόκρεμα των αμερικανικών τεχνολογικών εταιρειών

Νορβηγία: Συνετρίβη ο πρώτος τροχιακός πύραυλος που εκτόξευσε η Ευρώπη
Ο πύραυλος εκτοξεύτηκε από διαστημοδρόμιο στη Νορβηγία - Η γερμανική εταιρεία Isar Aerospace είχε κάνει λόγο για «αρχική δοκιμή»

Ήρθε για να μείνει - Το blockchain, οι εφαρμογές του και οι προκλήσεις
Το blockchain είναι μια τεχνολογία που έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις συναλλαγές