Ο Ιούνιος ήταν όντως καυτός σε διάφορα μέρη του κόσμου.
Όχι δεν αναφέρομαι στο γνωστό δημοσιογραφικό κλισέ.
Η φράση είναι κυριολεκτική.
Τον φετινό Ιούνιο σε διάφορα μέρη του κόσμου, ιδίως στην Βόρεια Αμερική καταγράφηκαν θερμοκρασίες ρεκόρ, ενώ σε αρκετές περιοχής υπήρξαν κύματα καύσωνα και μια γεύση πήραμε και εμείς.
Ας μην πούμε ότι «καλοκαίρι είναι, ζέστη θα κάνει».
Γιατί είναι προτιμότερο να θέσουμε το ερώτημα: γιατί τα καλοκαίρια γίνονται όλο και πιο ζεστά;
Και η απάντηση είναι απλή: για τον ίδιο λόγο που βλέπουμε όλο και πιο συχνά «ακραία καιρικά φαινόμενα».
Γιατί η κλιματική αλλαγή δεν είναι κάτι που «θα» έρθει.
Η κλιματική αλλαγή είναι εδώ και δεν αστειεύεται καθόλου.
Και μην μου πείτε «δεν χάλασε κι ο κόσμος, θα βάλουμε το air condition λίγο πιο δυνατά».
Γιατί ο κίνδυνος που αντιμετωπίζουμε είναι μέσα στις επόμενες δεκαετίες σημαντικό μέρος του πλανήτη να καταστεί κυριολεκτικά αβίωτο.
Είτε γιατί παράλιες περιοχές θα καλυφθούν από νερό με την αύξηση της μέσης στάθμης των θαλασσών, είτε γιατί θα έχουν ερημοποιηθεί από την ξηρασία.
Με όλες τις επιπτώσεις που αυτό θα έχει στις ζωές των ανθρώπων, στη μαζική περιβαλλοντική προσφυγιά, στην καταστροφή αγροτικών και άλλων παραγωγικών δραστηριοτήτων.
Και δεν μιλάμε για ένα μακρινό μέλλον.
Μιλάμε για όταν οι σημερινοί έφηβοι θα είναι 50 χρονών.
Γι’ αυτό και η «πράσινη» διάσταση σε ό,τι και εάν κάνουμε στη ζωή μας δεν είναι απλώς μια λέξη ή ένα σύνθημα: είναι ο δρόμος της επιβίωσης.
Και ας μην έχουμε αυταπάτες: σε μεγάλο βαθμό αυτό θα σημαίνει μεγάλες αλλαγές στη ζωή μας.
Αλλαγές στις τεχνολογίες αλλά και αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειές μας.
Αλλαγές στη λειτουργία του κράτους, αλλά και αλλαγές στην ιδιωτική οικονομική δραστηριότητα και υποχρέωση της επιχειρηματικότητας να λαμβάνει υπόψη το περιβάλλον.
Αλλαγές στον τρόπο που κατανέμεται η δημόσια δαπάνη, αλλά και αλλαγή στο πού κατευθύνεται η ιδιωτική επένδυση.
Όμως, δεν έχουμε μεγάλη επιλογή, γιατί διαφορετικά απλώς οδεύουμε στην καταστροφή.
Δεν σημαίνει ότι θα γυρίσουμε πίσω σε μια προ-τεχνολογική εποχή. Ούτε ότι ξαφνικά δεν θα έχουμε ανέσεις ή τεχνολογία.
Σημαίνει, όμως, ότι κατανοούμε ότι το πώς καταναλώνουμε όπως και το τι καταναλώνουμε, το πώς και με ποια μέσα μετακινούμαστε, το εάν και σε ποιο βαθμό ανακυκλώνουμε, δεν είναι πια «ατομική επιλογή», αλλά έχει να κάνει με μια πολύ σημαντική κοινωνική ευθύνη που δεν μπορούμε να την αποφύγουμε.
Έχουμε μια ευκαιρία να μην γίνουμε θεατές της ίδια μας της καταστροφής.
Ας μην τη χάσουμε.
Latest News
Νέα βαφή στην EasyJet για να μειώσει... βάρος και καύσιμα στα αεροπλάνα της
Η EasyJet αναμένεται να εξοικονομήσει περίπου 1.296 τόνους καυσίμων, όταν ολόκληρος ο στόλος της χρησιμοποιήσει το νέο σύστημα βαφής
Η Κίνα κερδίζει τον αγώνα για φόρτιση EV 5 λεπτών
Ο χρόνος αναμονής για φόρτιση μπαταριών είναι ένας κύριος λόγος που αποτρέπει ππολλούς από την στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί τα μεγαλύτερα πετρελαϊκά λιμάνια
Η κλιματική αλλαγή επιταχύνεται όσο δεν λαμβάνονται μέτρα για να περιοριστούν οι εκπομπές αερίου
Στόχος του «Εξοικονομώ 2025» η ενεργειακή αναβάθμιση 11.400 κατοικιών
Το Εξοικονομώ 2025 αφορά κτίρια που χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία και θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση ενέργειας κατά 30%
Η Tesla βλέπει την BYD να κλείνει το χάσμα και τις πωλήσεις να μειώνονται μετά από μια 10ετία ανόδου [γράφημα]
Οι πωλήσεις της BYD εκτινάχθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και ο Ιλον Μασκ όλα δείχνουν ότι βλέπει... εφιάλτες στην Tesla
Τσουχτερό πρόστιμο για οδήγηση πατινιού σε πεζοδρόμιο - Τι αποφάσισε η Βαρκελώνη
Υπολογίζεται ότι τα ηλεκτρικά πατίνια και σκούτερ αντιστοιχούν σε περίπου 44.000 διαδρομές την ημέρα στην πόλη της Βαρκελώνης
Πώς η Γροιλανδία απώλεσε 2.300 κυβικά χλμ πάγου σε 13 χρόνια
Το λιώσιμο των πάγων στη Γροιλανδία είναι ο δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας πίσω από την άνοδο της στάθμης των ωκεανών.
Πώς να αλλάξετε θερμοσίφωνα - Δικαιούχοι και διαδικασία για την επιδότηση
Στα 223,2 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Οι δυσοίωνες προβλέψεις για τις βιομηχανίες EV το 2025
Οι πωλήσεις EV θα μειωθούν το 2025. Τι σημαίνει για την Tesla και την υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία.
Το 2024 είχε το θερμότερο καλοκαίρι και τον θερμότερο χειμώνα στην Ελλάδα - Τι αναφέρει το meteo.gr
Το meteo.gr συγκέντρωσε τα ρεκόρ βροχόπτωσης και θερμοκρασιών για το 2024, καθώς και άλλα αξιοσημείωτα μετεωρολογικά στοιχεία του έτους.