«Οικειότητα: Μια σύγχρονη τυραννία»: η έκθεση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που φέρνει σε απευθείας διάλογο το σινεμά και τα εικαστικά, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα, στην The Project Gallery (Νορμανού 3, Μοναστηράκι) από την Πέμπτη 15 Ιουλίου έως και τις 15 Σεπτεμβρίου 2021, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Έμπνευση για την έκθεση έδωσε το βιβλίο του Αμερικανού κοινωνιολόγου Ρίτσαρντ Σένετ The fall of public man / Η τυραννία της οικειότητας (εκδόσεις Νεφέλη). Προφητικό όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 1977 και πλέον επίκαιρο σήμερα δεδομένης της συνταρακτικής συνθήκης στην οποία ζούμε- καθοδήγησε το 61ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης να συνθέσει το επίσημο διαγωνιστικό του πρόγραμμα. Παράλληλα, το Φεστιβάλ ανέθεσε σε δώδεκα Έλληνες εικαστικούς να δουν και να σχολιάσουν με όποιο τρόπο ήθελαν, ο καθένας και από μια ταινία αυτού του Προγράμματος, με άξονα σκέψης το βιβλίο.
Η έκθεση, σε επιμέλεια Ορέστη Ανδρεαδάκη, επρόκειτο να παρουσιαστεί στο Πειραματικό Κέντρο Τεχνών του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών (MoMus) Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο του 2020. Το δεύτερο lockdown, ωστόσο ανάγκασε το Φεστιβάλ να προβάλει τις ταινίες του διαδικτυακά και να κρατήσει τα πρωτότυπα έργα στην αποθήκη, ενώ εκατόν τριάντα αναπαραγωγές τους αναρτήθηκαν σε τοίχους, κολώνες και φανοστάτες της πόλης ενισχύοντας την υπόσχεση μιας δημόσιας τέχνης η οποία (μπορεί και οφείλει να) αντιστέκεται στην τυραννική οικειότητα, για την οποία μίλησε ο Σένετ.
Οι δύσκολοι μήνες, του εγκλεισμού που ακολούθησαν μας υποχρέωσαν να επαναπροσδιορίσουμε τις νέες συνήθειές μας και τη λειτουργία της δημόσιας σφαίρας.
Τώρα, στο μεταίχμιο των κοινωνικών και πολιτικών επιπτώσεων της πανδημίας, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης παρουσιάζει την έκθεση Οικειότητα: Μια σύγχρονη τυραννία στην The Project Gallery. Προσπαθούμε να δούμε με άλλο μάτι την ζεύξη των εικόνων- κινούμενων ή στατικών και αφήνουμε τα δώδεκα έργα να ανοίξουν ένα νέο διάλογο για την συνολική εμπειρία της δημιουργίας, της θέασης, και της συμμετοχής σε κάθε τι δημόσιο.
Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες
Ιλεάνα Αρναούτου
Μαρία Βαρελά
Ζωή Γαϊτανίδου
Πέτρος Ευσταθιάδης
Ιάσονας Καμπάνης
Βασίλης Καρούκ
Αριστείδης Λάππας
Ηλιοδώρα Μαργέλλου
Ιάσονας Μέγκουλας
Μαργαρίτα Μποφιλίου
Πάολα Παλαβίδη
Σοφία Ροζάκη
Latest News
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης
Ιταλία: Πιλοτική εφαρμογή της τετραήμερης εργασίας
Ξεκινά σε υπουργεία και δημόσιους οργανισμούς στην Ιταλία
Πόσο ταιριάζουν οι δεξιοτήτες με την εργασία και την αγορά - Τι ζητούν οι εργοδότες
Αποκαλυπτική για την εργασία η έρευνα του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου που αφορούσε και τις ανάγκες των εργοδοτών
Απατεώνες «μάδησαν» εκατοντάδες θαυμαστές των Oasis
Οι θαυμαστές των Oasis κατεβάλαν εκατοντάδες λίρες έκαστος για ανύπαρκτα εισιτήρια
Έρευνα της γαλλικής αστυνομίας στα γραφεία της LFP και του CVC Capital Partners
Οι αρχές στη Γαλλία ερευνούν καταγγελίες για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, δωροδοκία δημόσιου λειτουργού και σύγκρουση συμφερόντων
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.
Joris (Frigoglass) στον ΟΤ: «Ο κύκλος των περικοπών έκλεισε, η σκυτάλη στην ανάπτυξη»
Το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης αναλύει στον ΟΤ ο νέος CEO του ομίλου Frigoglass, Serge Joris – Πού μπαίνει ο πήχης των πωλήσεων – Με ποιες κατηγορίες «φλερτάρει»
VERGOS Auctions: 35 χρόνια δημοπρασίες - Το προφίλ του Έλληνα συλλέκτη
Στον ΟΤ μιλά ο managing director της VERGOS Auctions - Αποκαλύπτει τα «μυστικά» μίας δημοπρασίας, τη ελληνική αγορά και την τέχνη
Μια άγνωστη ιστορία για την Μέριλιν Μονρόε
«Είδα τις φωτογραφίες της Ντίτριχ. Εφόσον μπόρεσες να δημιουργήσεις αυτό το αποτέλεσμα με εκείνη, φαντάσου τι θα μπορούσες να κάνεις με μένα» φέρεται να είπε η Μέριλιν Μονρόε στην φωτογράφο.