«Οικειότητα: Μια σύγχρονη τυραννία»: η έκθεση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που φέρνει σε απευθείας διάλογο το σινεμά και τα εικαστικά, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα, στην The Project Gallery (Νορμανού 3, Μοναστηράκι) από την Πέμπτη 15 Ιουλίου έως και τις 15 Σεπτεμβρίου 2021, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Έμπνευση για την έκθεση έδωσε το βιβλίο του Αμερικανού κοινωνιολόγου Ρίτσαρντ Σένετ The fall of public man / Η τυραννία της οικειότητας (εκδόσεις Νεφέλη). Προφητικό όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 1977 και πλέον επίκαιρο σήμερα δεδομένης της συνταρακτικής συνθήκης στην οποία ζούμε- καθοδήγησε το 61ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης να συνθέσει το επίσημο διαγωνιστικό του πρόγραμμα. Παράλληλα, το Φεστιβάλ ανέθεσε σε δώδεκα Έλληνες εικαστικούς να δουν και να σχολιάσουν με όποιο τρόπο ήθελαν, ο καθένας και από μια ταινία αυτού του Προγράμματος, με άξονα σκέψης το βιβλίο.
Η έκθεση, σε επιμέλεια Ορέστη Ανδρεαδάκη, επρόκειτο να παρουσιαστεί στο Πειραματικό Κέντρο Τεχνών του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών (MoMus) Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο του 2020. Το δεύτερο lockdown, ωστόσο ανάγκασε το Φεστιβάλ να προβάλει τις ταινίες του διαδικτυακά και να κρατήσει τα πρωτότυπα έργα στην αποθήκη, ενώ εκατόν τριάντα αναπαραγωγές τους αναρτήθηκαν σε τοίχους, κολώνες και φανοστάτες της πόλης ενισχύοντας την υπόσχεση μιας δημόσιας τέχνης η οποία (μπορεί και οφείλει να) αντιστέκεται στην τυραννική οικειότητα, για την οποία μίλησε ο Σένετ.
Οι δύσκολοι μήνες, του εγκλεισμού που ακολούθησαν μας υποχρέωσαν να επαναπροσδιορίσουμε τις νέες συνήθειές μας και τη λειτουργία της δημόσιας σφαίρας.
Τώρα, στο μεταίχμιο των κοινωνικών και πολιτικών επιπτώσεων της πανδημίας, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης παρουσιάζει την έκθεση Οικειότητα: Μια σύγχρονη τυραννία στην The Project Gallery. Προσπαθούμε να δούμε με άλλο μάτι την ζεύξη των εικόνων- κινούμενων ή στατικών και αφήνουμε τα δώδεκα έργα να ανοίξουν ένα νέο διάλογο για την συνολική εμπειρία της δημιουργίας, της θέασης, και της συμμετοχής σε κάθε τι δημόσιο.
Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες
Ιλεάνα Αρναούτου
Μαρία Βαρελά
Ζωή Γαϊτανίδου
Πέτρος Ευσταθιάδης
Ιάσονας Καμπάνης
Βασίλης Καρούκ
Αριστείδης Λάππας
Ηλιοδώρα Μαργέλλου
Ιάσονας Μέγκουλας
Μαργαρίτα Μποφιλίου
Πάολα Παλαβίδη
Σοφία Ροζάκη
Latest News
Τι φταίει και δε φτάνει ο προϋπολογισμός για φάρμακα στα νοσοκομεία
Ανεπαρκής η χρηματοδότηση, όμως λείπουν και οι ψηφιακές υποδομές που θα βοηθούσαν στην αποδοτική χρήση των πόρων
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
Τι λέει ο καλλιτέχνης που σχεδίασε την μπανάνα με την ταινία των 6,2 εκατ. δολαρίων
Είναι η αγορά που αποφάσισε να πάρει τόσο σοβαρά μια μπανάνα που έχει κολλήσει στον τοίχο
«Λεονάρντο ντα Βίντσι»: Ο Κεν Μπερνς για τον άνθρωπο που είχε το μυαλό όλων των ανθρώπων
«Γνώριζε όλα αυτά τα πράγματα χωρίς μικροσκόπιο ή τηλεσκόπιο αιώνες πριν από εμάς», είπε ο Κεν Μπερνς για τον Λεονάρντο ντα Βίντσι.
Τέσσερα νέα ντοκυμαντέρ διηγούνται την ιστορία των θρυλικών Beatles
Ο Σαμ Μέντες ετοιμάζεται να μας βάλει στον κόσμο των Beatles, με τέσσερα ντοκιμαντέρ – το καθένα από την οπτική γωνία κάθε «Σκαθαριού».
Τα τέσσερα νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής - Τι πιστεύουν οι πολίτες [γραφήματα]
Μεταξύ άλλων προβλέπεται η καθολική δήλωση των εσόδων-εξόδων μιας επιχείρησης στο myDATA από 1η Ιανουαρίου 2025 - Τι θα γίνει με το Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο
Ο crypto επενδυτής που πλήρωσε 6 εκατ. για μία μπανάνα σχεδιάζει να την... φάει
Τι σχέση μπορεί να έχει μία μπανάνα με τα κρυπτονομίσματα αλλά και διάσημα έργα τέχνης που βγαίνουν στο σφυρί
Στο γυναικείο μπάσκετ η νέα μεγάλη επένδυση του Αντετοκούνμπο
Ο Αντετοκούνμπο έχει υιοθετήσει τη φιλοσοφία του «money never sleeps» ενώ παράλληλα έχει έντονη φιλανθρωπική δράση
Οταν η μπανάνα είναι... έργο τέχνης πωλείται 6,2 εκατ. ευρώ
Στη δημοπρασία... κονταροχτυπήθηκαν επτά ενδιαφερόμενοι αγοραστές
Η «χρυσή» αποχώρηση του Ναδάλ - Πόσα κέρδισε από το τένις
Από το επαγγελματικό του ντεμπούτο ως 14χρονος το 2001, ο Ναδάλ έχει συγκεντρώσει νίκες και τεράστια ποσά