Η επένδυση με χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης συνίσταται στην τοποθέτηση σύγχρονων υποθαλάσσιων καλωδίων οπτικών ινών που θα συνδέσουν την ηπειρωτική Ελλάδα με τα νησιά της και την Κύπρο. Αποσκοπεί δε στην άρση ενός σημαντικού εμποδίου στη διαθεσιμότητα ευρυζωνικών υπηρεσιών υψηλής ταχύτητας στους τελικούς χρήστες, τόσο μέσω σταθερών όσο και μέσω κινητών δικτύων, καθώς και στη βελτίωση της χωρητικότητας και της ανθεκτικότητας της υποδομής οπισθόζευξης για τη στήριξη της τεχνολογίας 5G.
————————————-
Για να είμαι ειλικρινής όταν διάβασα για αυτήν την επένδυση δεν πίστευα στα μάτια μου. Η έκπληξη μου ξεκίνησε ήδη από την ανάγνωση της επωνυμίας της επένδυσης, μιας επένδυσης που θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η Επωνυμία της επένδυσης: Αξιοποίηση της τέχνης ως συνταγογραφούμενης θεραπείας για την προαγωγή της κοινωνικής συνοχής και ενεργοποίηση της «Ασημένιας Οικονομίας».
Στο σημείο αυτό μια μικρή παράκαμψη. Με τον όρο silver economy, ή «ασημένια οικονομία» ή «οικονομία της τρίτης ηλικίας», ορίζεται ένα ευρύ πλέγμα δραστηριοτήτων που απευθύνεται προνομιακά στα μέλη της «τρίτης ηλικίας» και έχουν ως συνδετικό νήμα την εξασφάλιση μιας υψηλών προδιαγραφών ποιότητας ζωής που τους επιτρέπει να παραμένουν ενεργοί και κοινωνικά δραστήριοι πολίτες.
Ας επανέλθουμε, όμως, στα της επένδυσης. Διαβάζω: «Στόχος της επένδυσης είναι να προσελκύσει επισκέπτες ηλικίας άνω των 65 ετών, καθώς και επισκέπτες με αναπηρίες σε πολιτιστικούς χώρους, όπως μουσεία, θέατρα, φεστιβάλ, αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία, βελτιώνοντας τη φυσική πρόσβαση στους χώρους αυτούς και αναπτύσσοντας συστήματα ξεναγήσεων με ακουστικά και οπτικά βοηθήματα. Η επένδυση θα εναρμονίζεται απολύτως με την ήδη δρομολογημένη ελληνική στρατηγική για τα άτομα με αναπηρίες. Επιπλέον, η επένδυση θα προωθήσει προγράμματα για την τέχνη ως συνταγογραφούμενη θεραπεία, όπως περιγράφονται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τα οποία αξιοποιούν τις τέχνες και τον πολιτισμό ως αναπόσπαστο μέρος της ιατρικής υποστήριξης, ιδίως στον τομέα της ψυχικής υγείας».
Ας το επαναλάβω για το συγκρατήσουμε στη σκέψη μας. Η Τέχνη ως συνταγογραφούμενη θεραπεία. Η αν προτιμάτε, ότι η ανάπτυξη μιας χώρας δεν βασίζεται μόνο σε οικονομικά μεγέθη και δείκτες αλλά απλώνεται στο πεδίο της κοινωνικής ευημερίας των πολιτών ανεξαρτήτως θέσης, ρόλου και ηλικίας.
—————————————
Γνωρίζετε τις «Έξυπνες Γέφυρες»; Για να είμαι ειλικρινής μαζί σας ούτε και εγώ γνώριζα κάτι αλλά έψαξα και βρήκα κάθε τι σχετικό. Κάτω από την επωνυμία «Έξυπνες Γέφυρες» κρύβεται μια επένδυση, μια από τις εκατοντάδες επενδύσεις που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στα σχετικά έγγραφα που έχουν φτάσει αλλά και αξιολογηθεί από τις Βρυξέλλες διαβάζω: «Η επένδυση θα εξοπλίσει τις γέφυρες με ειδικά συστήματα μέτρησης φορτίου και αισθητήρες ή οπτικές ίνες που μετρούν τη μετατόπιση των γεφυρών σε πραγματικό χρόνο.
Οι πληροφορίες αυτές θα καταγράφονται και θα υποβάλλονται σε επεξεργασία με ειδικούς αλγόριθμους με σκοπό την αξιολόγηση της δομικής ευπάθειας των γεφυρών.
Στόχος της εν λόγω επένδυσης είναι η βελτίωση του επιπέδου ασφαλείας των γεφυρών και η πρόληψη ατυχημάτων που οφείλονται είτε στη διέλευση βαρέων οχημάτων είτε σε κινδύνους της κλιματικής αλλαγής.
Η υλοποίηση της επένδυσης θα ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025».
————————————-
Ο προαστιακός σιδηρόδρομος θα φθάσει και στην επικράτεια της Δυτικής Αττικής. Η επένδυση συνεπάγεται την κατασκευή μιας νέας γραμμής προαστιακού σιδηροδρόμου μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα.
Η επέκταση του σιδηροδρόμου, όπως εκτιμούν οι εμπνευστές της επένδυσης που θα βρει την χρηματοδότηση της στο Ταμείο Ανάκαμψης, «θα συμβάλλει στην οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή, προωθώντας τη συνδεσιμότητα σε μια περιοχή όπου ο τομέας της εφοδιαστικής επιδεικνύει σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης». Επιπλέον, στα σχόλια των υπηρεσιών των Βρυξελλών, διαβάζω: «Αναμένεται ότι το μέτρο αυτό δεν θα βλάπτει σημαντικά τους περιβαλλοντικούς στόχους κατά την έννοια του άρθρου 17 του κανονισμού (ΕΕ) 2020/852, λαμβανομένων υπόψη της περιγραφής του μέτρου και των μέτρων μετριασμού που προβλέπονται στο σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας σύμφωνα με την τεχνική καθοδήγηση για την εφαρμογή της αρχής της “μη πρόκλησης σημαντικής βλάβης” (2021/C58/01). Ειδικότερα, το μέτρο υπόκειται σε εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων σύμφωνα με την οδηγία 2011/92/ΕΕ, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η συμμόρφωση με την αρχή της “μη πρόκλησης σημαντικής βλάβης” ενσωματώνεται στο έργο και τηρείται αυστηρά στα στάδια της κατασκευής, της λειτουργίας και του παροπλισμού της υποδομής».
————————————
Ο Πειραιάς μέσα στα επόμενα χρόνια αποκτά Μουσείο εναλίων αρχαιοτήτων, με χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης. Διαβάζω σχετικά: «Με την εν λόγω επένδυση θα αποκατασταθεί με ενεργειακά αποδοτική ανακαίνιση ένα εμβληματικό βιομηχανικό κτίριο στον Πειραιά και θα λειτουργήσει εκ νέου ως μουσείο εναλίων αρχαιοτήτων. Στόχος της επένδυσης είναι η δημιουργία προστιθέμενης αξίας από την οπτική του πολιτισμού και του τουρισμού στο λιμάνι του Πειραιά και στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας».
———————————–
Έρχονται τα βιομηχανικά πάρκα της νέας γενιάς. Πρόκειται για μια επένδυση του Ταμείου Ανάκαμψης που αλλάζει τα δεδομένα στο τομείς των παραγωγικών δραστηριοτήτων αλλά και της τοπικής και περιφερειακής οικονομίας και αγοράς. Η επένδυση περιλαμβάνει την παροχή χρηματοδοτικής ενίσχυσης για α) τη δημιουργία νέων βιομηχανικών πάρκων επόμενης γενιάς, β) την επέκταση των υφισταμένων με σκοπό την αύξηση της ετοιμότητάς τους για τη μετάβαση σε υποδομές δικτύου 5G και υπερύψηλου εύρους ζώνης και τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, παρεμβάσεων έξυπνης διαχείρισης ενέργειας και εξοικονόμησης ενέργειας, και υποδομών κυκλικής οικονομίας, και γ) τη μετατροπή περιοχών με υψηλή βιομηχανική συγκέντρωση σε πράσινα και ψηφιοποιημένα βιομηχανικά πάρκα.
Το όλο project περιλαμβάνει επίσης τη μεταρρύθμιση του κανονιστικού πλαισίου για τα βιομηχανικά πάρκα, συμπεριλαμβανομένης της αντιμετώπισης της ανασφάλειας δικαίου, της επίλυσης ζητημάτων διακυβέρνησης και της παροχής.
Η χρηματοδοτική στήριξη περιλαμβάνει επενδύσεις σε α) υποδομές για τη δημιουργία πάρκων νέας γενιάς (συμπεριλαμβανομένης της απόκτησης της γης) με ειδικά κριτήρια ενεργειακής απόδοσης για την κατασκευή νέων κτιρίων και έργα ενεργειακής απόδοσης και επίδειξης σε μεγάλες επιχειρήσεις και υποστηρικτικά μέτρα, β) υποδομές για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη δημιουργία έξυπνων βιομηχανικών περιοχών, γ) ηλιακή ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, δ) έργα διαχείρισης των υδάτων και διατήρησης των υδάτινων πόρων, ε) συστήματα συλλογής και επεξεργασίας λυμάτων που συμμορφώνονται με τα κριτήρια ενεργειακής απόδοσης, στ) ηλεκτροκίνηση (ανάπτυξη δικτύων ανεφοδιασμού για ηλεκτρικά ή υδρογονοκίνητα οχήματα ή σημεία ανεφοδιασμού βιομεθανίου για τον τομέα μεταφορών), ζ) έργα για την αποκατάσταση βιομηχανικών περιοχών και μολυσμένων εδαφών.
Η κατασκευή των νέων κτιρίων θα συμμορφώνεται με την απαίτηση για πρωτογενή ενεργειακή ζήτηση (ΟΕΥΠ) η οποία είναι τουλάχιστον κατά 20 % χαμηλότερη από την απαίτηση ΚΣΜΚΕ (κτίριο με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας, εθνικές οδηγίες). Στην περίπτωση κατασκευής συστημάτων εμπροσθοπορείας λυμάτων, το μέτρο θα έχει μηδενική καθαρή κατανάλωση ενέργειας ή στην περίπτωση ανανέωσης των συστημάτων εμπροσθοπορείας λυμάτων θα οδηγεί σε μειωμένη μέση κατανάλωση ενέργειας κατά τουλάχιστον 10 % (αποκλειστικά με μέτρα ενεργειακής απόδοσης και όχι με αλλαγές υλικών ή αλλαγές στο φορτίο).
Οι επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση θα συνάδουν με την οδηγία (ΕΕ) 2018/2001 και θα αφορούν εναλλακτικά καύσιμα για τον τομέα των μεταφορών.
———————————————————-
Και νέα ρυθμιστική αρχή στον ορίζοντα. Στο σχέδιο Ελλάδα 2.0 στο σκέλος των μεταρρυθμίσεων προβλέπεται η σύσταση νέας ρυθμιστικής αρχής για τα ύδατα και τα λύματα. Στη κατεύθυνση αυτή συστήνεται ενιαίος φορέας, η εθνική ρυθμιστική αρχή για τα ύδατα, η οποία θα είναι αρμόδια για την εφαρμογή της πολιτικής ορθολογικής διαχείρισης των υδάτινων πόρων που έχει σχεδιαστεί από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η νέα αρχή αναμένεται να ενισχύσει το θεσμικό πλαίσιο και να εποπτεύσει τον τομέα, συμπεριλαμβανομένου του εξορθολογισμού της τιμολογιακής πολιτικής για το νερό σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», καθώς και με τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των υπηρεσιών ύδρευσης στην Ελλάδα.
Latest News
Δύσκολο Σάββατο θα έχει ο Μητσοτάκης, τα αυτογκόλ της κυβέρνησης, μεγαλώνει η οργή στην αγορά, το σήμα της Βιομηχανίας, επιδόσεις από τα… Lidl, η «μονοκαλλιέργεια» της Ελλάκτωρ…
Ας γνωριστούμε καλύτερα…
Τα πυρηνικά της Ελλάδας, το story των ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ, αλλαγή σχεδίων για Prodea, η «ασημένια επένδυση» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι στηρίξεις του χρηματιστηρίου
Στα ψιλά...
Το timing του Bloomberg στην Αθήνα, το βαρύ πρόγραμμα του πρωθυπουργού, το μήνυμα των τραπεζιτών, το «χτίσιμο» στη ΔΕΗ, τα νέα σχέδια Στάσση και το pressing Χατζημηνά
Πολιτικό ρίσκο
Τα 3 τεστ της κυβέρνησης και ο ρόλος Goldman Sachs, ανοίγει “πανιά” η ABBank, «ξύνουν τα μολύβια» για τον Μπάρμπα Στάθη, το success της Σδούκου στο Μπακού και ένα κουίζ
Κι άλλο μέτωπο
«Πυλώνας» για την κυβέρνηση η βιομηχανία, έπαθε… Τραμπ ο Μητσοτάκης, τα λεφτά του Αγροτικής Ανάπτυξης, η αδιαφορία στο Χρηματιστήριο, τα stories σε ΔΕΗ και Helleniq Energy, σε αναβρασμό οι αρτοποιοί
Υπάρχει Υφυπουργός Βιομηχανίας
Ένα success story για το λογότυπο, το «200άρι» της ΔΕΗ, το σπριντ της Cenergy, τα κουκιά του Νεμπή, τα «διαμάντια» της Dimand, ο συναγερμός για την κερδοφορία
Σταγόνα
Μέτωπο Βιομηχάνων, το «δράμα» Χατζηδάκη, το «σκονάκι» της Αικατερινάρη, η θλίψη στη ΜΕΒΓΑΛ, «χημική» σύναξη στην Αθήνα, οι παραλαβές της Επίλεκτος
Καμπανάκια
Φεύγουν οι «μεγάλοι», στη «σίγαση» η αντιπολίτευση της ΝΔ, οι τιτλοποιήσεις της Attica Bank, στο βωμό των απαλλοτριώσεων ο… ΟΤΕ, ξεκαθάρισμα στο ΧΑ, ο κακός χαμός… στη χονδρική ρεύματος
Βαρδής Βαρδινογιάννης
Οι «κόκκινοι» υπουργοί, ξεσκονίζει τις φοροαπαλλαγές το Μαξίμου, ωστικό κύμα στα σούπερ μάρκετ, θα σώσει την Επίλεκτο η Louis Vuitton (;), η «εκδίκηση» της Alpha Bank, θα έχουμε και εργοστάσιο ΑΙ
Υποβιβασμός…
Η «κόκκινη γραμμή» του ΝΟΚ, στον αέρα ο υπερυπολογιστής Δαίδαλος, το σταυροδρόμι του χρηματιστηρίου, ο Κοκκόλης για τα χρηματιστήρια ενέργειας, η αξία της MORE Energy και το υπερ-σόου του μετρό Θεσσαλονίκης
Η «κόκκινη γραμμή»