Πρόσκληση στους νέους να ανακαλύψουν «μια θάλασσα ευκαιρίες» επιλέγοντας ως επαγγελματική διέξοδος το ναυτικό επάγγελμα, απευθύνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών όπως τόνισε ο Πρόεδρός της κ. Θεόδωρος Βενιάμης μιλώντας στη διαδικτυακή εκδήλωση που διοργάνωσε το Συμβούλιο Διεθνών Υποθέσεων με θέμα: «Η Διάσταση της Ναυτιλίας».
Στην ίδια εκδήλωση αναφέρθηκε στην επένδυση της Cosco στον Πειραιά και στην ανάγκη να προστατευθεί το ελληνικό ναυτιλιακό cluster από την επεκτατική διάθεση των κινέζων, ενώ επεφύλαξε και βολές προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την στάση της απέναντι στον ναυτιλιακό κλάδο και προειδοποίησε τις Βρυξέλες ότι με την πολιτική της μπορεί να χάσει τη ναυτιλια όπως έχασε την ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία.
Αναλυτικότερα μιλώντας για το ελληνικό νηολόγιο και την απασχόληση των ελλήνων ναυτικών τόνισε ότι στόχος της ΕΕΕ είναι να αναβιώσει η ναυτοσύνη της δεκαετίας του ’80. «Τα ελληνόκτητα πλοία να είναι γεμάτα Έλληνες ναυτικούς. Αυτό είναι το όραμα μας και για αυτό κάνουμε την καμπάνια προσέλκυσης των νέων στο ναυτικό επάγγελμα», είπε ο κ. Βενιάμης απευθυνόμενος τους συνομιλητές του καθηγητές Άγγελο Κότιο , Μαρία Μποιλέ, Ιωάννη Στιβακτή Κωνσταντίνα Μπότσιου και Αριστοτέλη Τζιαμπίρη.
Επίσης εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι με επιμονή και υπομονή ο στόχος θα επιτευχθεί ενώ πρόσθεσε ότι κάθε χρονιά το νηολόγιο θα δυναμώνει καθώς περισσότερα πλοία θα υψώνουν ελληνική σημαία.
Ο κ. Βενιάμης απέδωσε την αισιοδοξία του για αλλαγή ρότας στο ελληνικό νηολόγιο που έχανε μέχρι πρότινος πλοία, στις θεσμικές αλλαγές που έγιναν πρόσφατα και σε ορισμένες ακόμη που ετοιμάζονται, προκειμένου το υπό ελληνική σημαία πλοίο να είναι πλήρως ανταγωνιστικό με αυτό που φέρει άλλη σημαία.
Έγιναν σημείωσε διορθωτικές κινήσεις, που ανέκοψαν το κύμα φυγής πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο. Άμεσος στόχος μας είναι η αναζωπύρωση της ναυτοσύνης των ελλήνων με την προσέλκυση νέων αξιωματικών και πληρωμάτων στο ναυτικό επάγγελμα. Η ΕΕΕ έχει ξεκινήσει μια συντονισμένη προσπάθεια, ενημέρωσης και προσέλκυσης των νέων, συνέχισε ο κ. Βενιάμης. Η ελληνική ναυτιλία πρόσθεσε απευθύνει πρόσκληση στους νέους της πατρίδας μας να έρθουν κοντά «σε μια θάλασσα ευκαιρίες» όπως είναι το μότο της καμπάνιας που είναι σε εξέλιξη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης όπως προανήγγειλε ο κ. Βενιάμης την επόμενη εβδομάδα θα ακολουθήσει καμπάνια και από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Χρειάζεται επιμονή και θα έρθει η στιγμή που οι έλληνες θα είναι και πάλι πλειοψηφία στα πληρώματα στα ελληνόκτητα πλοία, υπογράμμισε .
Σε άλλο σημείο της συζήτησης ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε στην κοινή προσπάθεια του Υπουργείου Ναυτιλίας του ιδρύματος Ευγενίδου, της ΄Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και άλλων φορέων για τον εκσυγχρονισμό και εναρμόνιση με τις σύγχρονη εποχή του προγράμματος σπουδών για τους αξιωματικούς των Δημοσίων Σχολών Εμπορικού Ναυτικού.
Υψηλού κόστους το εμπόριο ρύπων
Ένα μεγάλο μέρος της συζήτησης αφορούσε τις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με την συμμέτοχή της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS) και τις σχετικές ανακοινώσεις που αναμένονται να γίνουν στις Βρυξέλες στις 14 Ιουλίου.
Ο κ. Βενιάμης αφού ξεκαθάρισε ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) είναι υπερ της απεξάρτησης της ναυτιλίας από τον άνθρακα εκτίμησε ότι οι λύσεις που πρέπει να δοθούν θα πρέπει να είναι στο πλαισιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Επίσης φρόντισε να κάνει καθαρό ότι η λύση του ETS όπως τουλάχιστον προωθείται από την ΕΕ θα προσθέσει κόστος το οποίο στο τέλος της ημέρας είτε μέσω του πλοιοκτήτη είτε μέσω του ναυλωτή θα πληρώσει ο ευρωπαίος πολίτης.
Η ΕΕ λέει ότι θέλει να μαζέψει δέκα δις ευρώ από τη ναυτιλια και θεωρεί ότι ο καλύτερος τρόπος είναι το ETS, δηλαδή το εμπόριο ρύπων. Όμως μετά το κόστος θα ανέβει και θα το πληρώσει στο τέλος ο ευρωπαίος πολίτης και κάποιοι θα θησαυρίσουν γιατί θα κάνουν εμπόριο, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βενιάμης ζητώντας λύσεις σε επιεπδο ΙΜΟ.
Σε άλλα σημεία της παρέμβασης του κ. Βενιάμης σημείωσε:
-η ΕΕ βλέπει ετεροχρονισμένα πολλά πράγματα. Τη δεκαετία του 1980 η Ευρώπη ήταν υπερήφανη γιατί κατείχε το 75%-80% των ναυπηγήσεων και σήμερα δεν έχει ούτε ένα ναυπηγείο να κατασκευάζει εμπορικά πλοία.
– η ναυτιλία μας αποτελεί το 58% της Ευρωπαϊκής και ενώ θα έπρεπε να είμαστε μόνιμοι συνομιλητές των Επιτρόπων αυτό δεν γίνεται. Υπάρχει μια αντιπαράθεση από ορισμένες χώρες του Βορρά για την επιτυχία των ελλήνων, για την πρωτιά στη ναυτιλία, δεν μπορούν να δεχθούν την ελληνική επιτυχία. Εμείς πάντως δεν θέλουμε να φύγουμε από την Ευρώπη, θέλουμε να μείνουμε στην Ελλάδα . Είμαι μόνιμος κάτοικος Ελλάδας και αυτό είναι ένα παράδειγμα για όλους μας να είναι εδώ μόνιμοι κάτοικοι. Ευτυχώς έχουμε διαχρονικά την απόλυτη συμπαράσταση της κυβέρνησης μας για όλα τα ευρωπαϊκά προβληματα που αντιμετωπίζουμε
-Να λειτουργούμε εντός του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, αν χάσουμε τον ΙΜΟ θα κυριαρχήσει η αναρχία στους ωκεανούς. Να περιορίσουμε τις περιφερειακές αποφάσεις όπως της ΕΕ η οποία αναμένεται στις 14 Ιουλίου να ανακοινώσει τις θέσεις της για την κλιματική αλλαγή. Οι περιφερειακές λύσεις βλάπτουν πρωτίστως τους Ευρωπαίους πολίτες. Ότι γίνεται στο τέλος το πληρώνει ο καταναλωτής.
-εμεις οι πλοιοκτήτες ως «ταξιτζήδες της θάλασσας καλούμαστε να επιλύσουμε τα αδιέξοδα που δημιουργούν άστοχα νομοθετήματα.
– Μέχρι το 2030 το πλαίσιο για την μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων που έχει αποφασίσει ο ΙΜΟ θα πάει καλά. Μετά το 2030 μέχρι το 2050 όσα υποστηρίζονται είναι wishful thinking. Και η θέση του προέδρου Μπάιντεν για 100% μείωση των ρύπων του άνθρακα μέχρι το 2050 wishful thinking είναι, αφού προς το παρόν κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει. Επίσης είναι λάθος να συζητάμε αυτό το θέμα με τον πλοιοκτήτη. Όλοι έχουμε αυτοκίνητο, δεν ήρθε κανείς να μας πει αλλάξτε τη μηχανή του. Από τις αυτοκινητοβιομηχανίες ζητάνε νέα αυτοκίνητα όπως τώρα τα ηλεκτρικά. Στις αυτοκινητοβιομηχανίες πηγαίνουν και θέτουν στόχους Στη ναυτιλία βλέπουν εμάς και αυτό είναι το πρόβλημα μας, Όμως το μερίδιο ευθυνη για την επίτευξη των στόχων αυτών ανήκει στις βιομηχανίες κατασκευής μηχανών και καυσίμων.
– Εξετάζονται τα εναλλακτικά καυσιμα όπως η αμμωνία η το υδρογόνο, η οι μπαταρίες. Μπορεί να έχουμε ακόμη και Πυρηνοκίνητα πλοία στο μέλλον Όλα αυτά επειδή ενέχουν και κινδύνους πρέπει να αποφασισθούν από τον ΙΜΟ.
– Από το 2030 και μετά να έρθει ο ΙΜΟ και να πει ότι από το 2040,από το 2050 και μετά δεν θα επιτρέπονται πλοία με τις σημερινές μηχανές. Να δοθεί δηλαδή μια περίοδο χάριτος, για να προσαρμοσθεί η ναυτιλια. Δεν μπορεί να σου πει αύριο κατήργησε όλο το στόλο, θα πεθάνει όλος ο πλανήτης
Καλοδεχούμενη η Cosco αλλά να επιβιώσει και το cluster
Προειδοποιητικές βολές προς την Cosco έστειλε ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, μιλώντας στη διαδικτυακή εκδήλωση του Συμβουλίου Διεθνών Σχέσεων. Χαρακτήρισε καλοδεχούμενη την Cosco αλλά ζητησε να αφήσει και το ελληνικό ναυτιλιακό Cluster να επιβιώσει. Ειδικότερα ο κ. Βενιάμης δήλωσε: «Καλοδεχούμενη είναι η Cosco είναι πολύ θειτκή η παρουσία της στην Ελλάδα, έχει αυξήσει το εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων ως hub, όμως παράλληλα υπάρχει και το cluster της ναυτιλίας οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις προμηθευτές της ναυτιλίας οι οποίες πρέπει να παραμείνουν εκτός των βλέψεων της Cosco και αυτό το έχω μεταφέρει και στην κυβέρνηση. H Cosco είναι καλοδεχούμενη, μια χαρά κάνει τη δουλειά της, όμως ας μείνει σε αυτή τη δουλειά και να μην καταστρέψουμε το clsuster της ναυτιλίας και δεν είναι μόνο η φορτηγός ναυτιλία είναι και η ακτοπλοΐα. Το cluster είναι πηγή ζωής και πρέπει να συνεχιστεί. Μετά την εκκίνηση και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά θα είναι πολύ χρήσιμο για την εμπορική ναυτιλια και την ακτοπλοΐα»
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons