Ένα δυναμικότερο μακροοικονομικό χρηματοπιστωτικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, ώστε να «ξεκλειδωθούν» ιδιωτικά κεφάλαια που είναι απαραίτητα για τη χρηματοδότηση της πράσινης οικονομίας, ζήτησε από τις διεθνείς κυβερνήσεις και τα μέλη του G20 o διευθύνων σύμβουλος της BlackRock, Λάρι Φινκ.
Μιλώντας στη διεθνή διάσκεψη της Βενετίας για το κλίμα, η οποία πήρε τη… σκυτάλη από τη σύνοδο του G20 στην πόλη, ο κ. Φινκ εξήγησε πως δίχως ένα τέτοιο σχέδιο όλες οι τωρινές προσπάθειες θα είναι ανεπαρκείς. Μάλιστα για τον ίδιο λόγο υποστήριξε πως είναι απαραίτητη και η μεταρρύθμιση στον τρόπο λειτουργίας τόσο του ΔΝΤ όσο και της Παγκόσμιας Τράπεζας, ώστε να είναι καλύτερα προετοιμασμένες για να αντιμετωπίσουν την πρόκληση της κλιματικής αλλαγής.
Όπως εξήγησε, τα δύο θεσμικά όργανα δημιουργήθηκαν σχεδόν ογδόντα χρόνια πριν βασισμένα σε πολύ διαφορετικά μοντέλα, οπότε πρέπει να επανεξετάσουν το ρόλο τους και να ενθαρρύνουν τη ροή κεφαλαίων από τον ιδιωτικό τομέα για να χρηματοδοτηθεί η μετάβαση των οικονομιών σε ένα πρασινότερο μοντέλο, κυρίως δε, στις αναδυόμενες αγορές.
Η BlackRock των 9 τρισ. δολαρίων σε assets συνεχίζει να διατηρεί σημαντικές επενδύσεις στον ευρύτερο κλάδο των ορυκτών καυσίμων, όμως έχει προ πολλού δρομολογήσει μια πιο πράσινη στρατηγική με σημαντικές επενδύσεις σε πιο φιλικά προς το περιβάλλον projects. Μάλιστα, ο κ. Φινκ στάθηκε στο ρόλο του fund στη δημιουργία μιας πρωτοβουλίας ύψους 250 εκατ. δολαρίων σε ιδιωτικά κεφάλαια που έχει σαν στόχο να στηρίξει βιώσιμες υποδομές και project.
«Εάν δεν έχουμε τα διεθνή θεσμικά όργανα να μπορούν να αναλάβουν το ρόλο αυτό, της ομαλής εποπτείας τέτοιων επενδύσεων, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται και μείωση του κόστους της χρηματοδότησης, δεν πρόκειται να είμαστε σε θέση να προσελκύσουμε τα ιδιωτικά κεφάλαια που είναι απαραίτητα για την ενεργειακή μετάβαση των αναπτυσσόμενων αγορών» σχολίασε χαρακτηριστικά.
Latest News
Όμιλος ΟΤΕ: Πάνω από 90% η εταιρική χρήση ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2028
Ο Όμιλος ΟΤΕ στοχεύει στην επίτευξη κλιματικής ουδετρότητας έως το 2040 - Θα διαθέτει 828 νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για τεχνικούς έως τις αρχές του 2025
Οι προοπτικές των ΑΠΕ μετά το deal της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ - Συνάντηση Σκυλακάκη με Περιστερη και Al Ramahi
Αφορμή για τη συνάντηση στάθηκε η πρόσφατη ολοκλήρωση της απόκτησης του 70% των μετοχών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και λοιπών μετόχων της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Θα πιάσουν οι μεγαλύτερες εταιρείες τους στόχους μηδενικού άνθρακα; [γραφήματα]
Τι δείχνει η μελέτη της Accenture για τις εκπομπές άνθρακα - Πώς η άνθηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) έχει δυσμενείς συνέπειες
Το αστρονομικό κόστος των ξηρασιών – Κίνδυνος ερημοποίησης της Ελλάδας
H έλλειψη νερού και η συρρίκνωση καλλιεργούμενων εκτάσεων κοστίζει ήδη 300 δισ. δολάρια τον χρόνο
Νέο δικαστικό «όχι» στον Μασκ για τα 56 δισ. που θα λάμβανε από την Tesla
Μια δικαστής του Ντέλαγουερ αποφάσισε ότι ο Ιλον Μασκ εξακολουθεί να μην δικαιούται να λάβει το παχυλό πακέτο αποζημίωσης
Μαύρος (ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ): Στο επόμενο διάστημα παραδίδουμε τα πρώτα μας έργα ΑΠΕ σε χώρες της ΝΑ Ευρώπης
Ο CEO της ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ παρομοίασε με τον ελέφαντα στο δωμάτιο, το πρόβλημα της χωρητικότητας των ηλεκτρικών δικτύων
H Τeslα πάτησε... γκάζι στην αξία της με τον πιο γρήγορο ρυθμό παγκοσμίως [πίνακας]
Η κεφαλαιοποίηση της Tesla αυξήθηκε κατά 38,1%, στα 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια - Ποιες εταιρείες αποτελούν την πρώτη 20άδα
Σκληρό παζάρι στη Βρετανία για φθηνά δάνεια και μικρότερα πρόστιμα στις βιομηχανίες για τα EV
Οι προκλήσεις της αγοράς στη Βρετανία καθιστούν το οικονομικό καθεστώς γύρω από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα «ανεφάρμοστο»
Το λόμπι των πετροχημικών «μπλοκάρει» τη διεθνή συμφωνία για τα πλαστικά
Ενώ η διεθνής σύνοδος του ΟΗΕ για τα πλαστικά οδεύει στο τέλος της, οι ισχυρές πετρελαιοπαραγωγοί χώρες μπλοκάρουν τη λήψη απόφασης
Δυνατότητα υποβολής νέων αιτήσεων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Επαναδιατέθηκαν 4 εκατ. ευρώ για νέες αιτήσεις φυσικών προσώπων για το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3