Οι γείτονες του Nextdoor δεν είναι καλοί με τους ξένους
Το κοινωνικό δίκτυο βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη για την επίλυση ελαττωμάτων στην ανθρώπινη φύση.
Όταν το Nextdoor, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης για γείτονες που μπορούν να μοιράζονται τοπικά νέα και ανησυχίες, μπει στο χρηματιστήριο με αποτίμηση στα 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια, θα διαπραγματεύεται στον NASDAQ με το σύμβολο μετοχής KIND. Η ανακοίνωση αυτής της εβδομάδας αποτελεί μέρος της προσπάθειας του Nextdoor να αναδείξει τη φήμη ότι επιτρέπει σε ορισμένους χρήστες να συμπεριφέρονται με τον αντίθετο τρόπο.
Αποστολή της πλέον είναι «να καλλιεργήσει έναν ευγενέστερο κόσμο όπου ο καθένας έχει μία γειτονιά στην οποία μπορεί να βασιστεί», ενώ από το 2019 προειδοποιούσε τους χρήστες του να μην είναι εριστικοί και έτοιμοι για εντάσεις με τις «υπενθυμίσεις καλοσύνης» που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη που εμφανίζονται μέσω pop up αν συντάξουν κάτι άσχημο. Τον Απρίλιο, προστέθηκαν αντιρατσιστικές ειδοποιήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες μετά και τη δυναμική του κινήματος Black Lives Matter.
Αλλά η λέξη «kind» στα αγγλικά έχει διπλή σημασία: να είσαι φιλικός και βοηθητικός αλλά και μία ομάδα ανθρώπων που έχουν κάποιου είδους συγγένεια μεταξύ τους. Η λέξη «cynd» στα Παλαιά Αγγλικά ορίζεται στα λεξικά σαν «μια τάξη ή φυλή που διακρίνεται από έμφυτα χαρακτηριστικά» – αρχικά αφορούσε ευγενείς που όφειλαν να συμπεριφέρονται ευγενικά. Για το Nextdoor και τους αναδυόμενους αντίπαλους του στο Facebook Neighborhoods, εδώ υπάρχει ένα κενό.
Το Nextdoor αντιμετωπίζει το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλες οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Συνδέουν ανθρώπους σε τεράστια δίκτυα, εξαπολύουν μία πλημμύρα πληροφοριών, παρέχουν ψυχαγωγία και ενθαρρύνουν τη συντροφικότητα, αλλά επίσης μπορούν να τονίσουν τη σκληρή πλευρά της ανθρώπινης φύσης.
Οι άνθρωποι οργανώνονται ενάντια σε άλλους, ειδικά απέναντι στους ξένους και σε εκείνους τους οποίους απορρίπτουν, συχνά με αποδεικτικά στοιχεία, ως αντιπάλους ή εχθρούς. Από την εποχή που το Facebook ξεκίνησε στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ το 2004, η ψηφιακή καινοτομία που πρόθεση είχε να δημιουργήσει φιλίες έχει τελικά δημιουργήσει πολεμικές φυλές.
Οι περισσότεροι γείτονες έχουν ένα ισχυρό κίνητρο να τα πάνε καλά μεταξύ τους. Η ομοφιλία, η αρχή του Αριστοτέλη ότι «οι άνθρωποι αγαπούν αυτούς με τους οποίους είναι ίδιοι», ενθαρρύνεται για αυτούς που ζουν κοντά ο ένας με τον άλλο. Όπως το θέτει μία σχετική μελέτη «η γεωγραφία είναι το φυσικό υπόστρωμα στο οποίο χτίζεται η ομοφιλία».
Τα περισσότερα δουλεύουν αρκετά καλά για το Nextdoor, όπου πολλές συζητήσεις σχετίζονται με χαμένες γάτες ή για το αν κάποιος γνωρίζει κάποιον καλό ηλεκτρολόγο. Σύμφωνα με την εμπειρία μου από την ομαδική συνομιλία στο WhatsApp με άλλους γείτονες, η τεχνολογία χρησιμοποιείται σε πολλές μικρό-γειτονιές, είναι υπερβολικά θετική και ορισμένες φορές «ζεσταίνει καρδιές».
Πολλές ομάδες, είτε πρόκειται για το Nextdoor, το Facebook ή εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, μπήκαν στο παιχνίδι κατά τη διάρκεια των λοκνταουν λόγω της πανδημίας. Σε δρόμους όπου οι άνθρωποι γνώριζαν αόριστα μόνο τους γείτονές τους ξεκίνησαν ομάδες με προσφορές αμοιβαίας βοήθειας.
Ο Prakash Janakiraman, εκ των συνιδρυτών του Nextdoor, υποστηρίζει ότι το δίκτυο, σε αντίθεση με άλλα αντίστοιχα, χτίζεται γύρω από το «χρησιμότητα, όχι συγγένεια». Δεν χρειάζεται να μοιάζετε με τους γείτονες για να μοιραστείτε πληροφορίες μαζί τους – είναι χρήσιμο να γνωρίζετε τους γείτονές σας εάν η αλληλογραφία σας καταλήγει σε λάθος διεύθυνση ή χρειάζεστε μία άδεια στάθμευσης. Τα πράγματα της καθημερινής ζωής δημιουργούν μεγάλο μέρος της αξίας τους.
Τοπικές διαφωνίες μπορούν επίσης να διαρρεύσουν στο Nextdoor. «Νομικά έχω το δικαίωμα να κάνω ηλιοθεραπεία γυμνός στην αυλή μου. Παρακαλώ σταματήστε να καλείτε την αστυνομία!» διαβάζω σε μία ανάρτηση στο λογαριασμό Best of Nextdoor στο Twitter. Αλλά βαθύτερες εντάσεις έρχονται στην επιφάνεια όταν, όπως συμβαίνει στις ταινίες γουέστερν, ένα ξένος φτάνει στην πόλη.
Παρά την έμφαση στη χρησιμότητα, οι γείτονες μοιράζονται μία συγγένεια στα ενδιαφέροντα, ειδικά όταν βρίσκονται υπό απειλή. Κλεμμένα αυτοκίνητα, διαρρήξεις διαμερισμάτων, απάτες από πόρτα-σε-πόρτα είναι μεταξύ των σημαντικότερων συζητήσεων στην ομάδα του Nextdoor της περιφέρειάς μου. Αυτό είναι φυσικό για αυτοπροστασία, αλλά αναδεύει επίσης ισχυρά συναισθήματα.
Ο κίνδυνος είναι εμφανής στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου λευκοί χρήστες της εφαρμογής έχουν αναρτήσει υλικό σχετικά με την εμφάνιση μαύρων ατόμων τριγύρω, προειδοποιώντας για υποτιθέμενους κινδύνους τέλεσης εγκληματικών ενεργειών. Η ιστορία της χώρας στον διαχωρισμό δεν βοηθά – ένα άρθρο στο Nextdoor κάνει αναφορά σε μια πράξη του 1949 που απαγορεύει την κατοχή οικίας στο Λος Άντζελες σε «κάθε άτομο που δεν ανήκει στη φυλή των Λευκών ή των Καυκάσιων».
Η κατάσταση επιδεινώθηκε μετά την δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ από αστυνομικό πέρυσι, όταν τοπικοί διαχειριστές ομάδων στο Nextdoor διέγραφαν αναρτήσεις που στήριζαν το κίνημα Black Lives Matter, στηριζόμενοι στον κανονισμό της εφαρμογής να αποφεύγονται τα πολιτικά σχόλια στα διάφορα φόρουμ. Η εταιρεία άλλαξε τις πολιτικές χρήσης και συγχρόνως πρόσθεσε τις αντί-ρατσιστικές ειδοποιήσεις.
Επιπλέον, προσλήφθηκαν περισσότεροι εθελοντές διαχειριστές περιεχομένου, τους προσφέρθηκε αντί-ρατσιστική εκπαίδευση και ανέλαβαν την επίβλεψη των πλέον ακανθωδών θεμάτων συζήτησης στην εφαρμογή. Η συγκεκριμένη προσέγγιση καθοδηγήθηκε από την Jennifer Eberhardt, καθηγήτρια κοινωνικής ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, η οποία υποστηρίζει ότι κάνοντας τους ανθρώπους να επιβραδύνουν και να σκεφτούν πριν αντιδράσουν με θυμό ή τρόμο βοηθά στη μείωση της εχθρότητας.
Αλλά το Nextdoor έχει μόλις 60 εκατομμύρια χρήστες και αντιμετωπίζει το δίλημμα μεταξύ προσοχής και ανάπτυξης. Έχει να αντιμετωπίσει πρόσφατο ανταγωνισμό από το Facebook, με τους 2,85 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε μηνιαία βάση και ένστικτα αρπακτικού. Το Facebook λανσάρει τη λειτουργία Neighborhoods σε ορισμένες αμερικανικές πόλεις, με παρόμοιο σχεδιασμό και παρεμφερείς υποσχέσεις να «κρατήσει τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ γειτόνων σχετικές με το θέμα και ευγενικές».
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να καλμάρει μέρος του θυμού – το Nextdoor λέει ότι οι προτροπές της, με βάση τη σάρωση πρόχειρων δημοσιεύσεων για φράσεις που έχουν ήδη επισημανθεί, έχουν μειώσει το φυλετικό προφίλ κατά 75%. Αλλά, αν οι μηχανές μπορούσαν να λύσουν το θέμα της επιθετικότητας, το Twitter θα ήταν ένα πολύ πιο ήρεμο μέρος.
Το μέλλον του Nextdoor βασίζεται στην έννοια μιας λέξης. Οι γείτονες θα είναι καλοί (kind) ή θα προκαλούνται από απειλές στο είδος (kind) τους; Μια αμφισημία που έχει τις ρίζες της στον Μεσαίωνα δεν επιλύεται εύκολα.
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της
Η εταιρική Γερμανία πωλείται
Οι γερμανικές εταιρείες έχουν γίνει σχετικά μικρές και σχετικά φθηνές
Αν είσαι τόσο χαρούμενος, γιατί αγοράζεις τόσο χρυσό;
Το ράλι που δεν θα σταματήσει
Ο Ντίμον ξαναγράφει τους νόμους της οικονομίας - Το χρυσό του άγγιγμα στη JP Morgan
Η τεχνολογία, οι κανονισμοί και η αδράνεια των πελατών έχουν αλλάξει τους κανόνες