Ο ιταλικός όμιλος κολοσσός Italgas είναι έτοιμος να συμμετάσχει με δεσμευτική προσφορά στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ Υποδομών στις 12 Ιουλίου, που είναι η προθεσμία για την υποβολή ενδιαφέροντος των υποψήφιων επενδυτών. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στα «Νέα» ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Πάολο Γκάλο, επιβεβαιώνει ευθέως την πρόθεση αυτή της Italgas, δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, ειδικά στα πλαίσια του διαγωνισμού του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Ο κ. Γκάλο εξηγεί αναλυτικά το σκεπτικό της εταιρείας πίσω από την κίνηση αυτή επισημαίνοντας την ανάγκη ανάπτυξης μεγάλων υποδομών στη χώρα μας στα πλαίσια και της σταδιακής κατάργησης της χρήσης του λιγνίτη. Η ΔΕΠΑ Υποδομών, στην οποία ανήκουν οι ΕΔΑ Αττικής, η ΕΔΑ Θεσσ (Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία) και η ΔΕΔΑ που είναι τα δίκτυα διανομής αερίου της υπόλοιπης Ελλάδας, ελέγχεται κατά 65% από το Ελληνικό Δημόσιο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ και κατά 35% από τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ).
Αναφορικά με τις κινήσεις των Βρυξελλών για την υιοθέτηση πιο πράσινων μορφών ενέργειας, ο κ. Γκάλο αναφέρεται στο σχέδιο της Italgas για την ανάπτυξη πλήρως ψηφιακών δικτύων που θα υποστηρίζουν τις νέες τεχνολογίες που αναπτύσσονται και θα λειτουργούν υπέρ της οικονομικής ανάπτυξης και των τελικών καταναλωτών.
-Η Italgas είναι ανάμεσα στους υποψήφιους επενδυτές του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση του 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών. Παραμένει το ενδιαφέρον σας και θα καταθέσετε δεσμευτική προσφορά;
Είμαστε έτοιμοι να υποβάλλουμε δεσμευτική προσφορά. Ήμασταν έτοιμοι το Μάρτιο και επιβεβαιώνουμε την πρόθεσή μας. Το ενδιαφέρον μας είναι ισχυρό για δύο βασικούς λόγους: Πρώτον, θεωρούμε την Ελλάδα ως χώρα που μοιάζει πολύ με τη δική μας, τόσο από πλευράς υποδομών όσο και από πλευράς ρυθμιστικού πλαισίου. Αυτό μας δίνει την ευκαιρία να δουλέψουμε σε ένα οικείο περιβάλλον. Η άλλη πλευρά αφορά τα πολλά έργα υποδομών που απαιτεί το «σχέδιο μεθανοποίησης» της χώρας. (η προσαρμογή των δικτύων διανομής για την υποδοχή βιομεθανίου).
Σήμερα, η διανομή φυσικού αερίου στην Ελλάδα εδρεύει κυρίως στις περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Οι άλλες περιοχές απαιτούν μεγάλο πρόγραμμα παρεμβάσεων και επομένως επενδύσεις, ειδικά αν αναλογιστούμε τα σχέδια για σταδιακή απανθρακοποίηση της χώρας (απόσυρση λιγνιτικών μονάδων κλπ) τα οποία επίσης απαιτούν την ανάπτυξη μεγάλων υποδομών στον τομέα της διανομής. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, έχουμε πολύ καλά προσόντα για να το κάνουμε. Στην πραγματικότητα, η Italgas με ιστορία σχεδόν δύο αιώνων, είναι μια από τις μακροβιότερες εταιρείες του κλάδου στην Ευρώπη και αναγνωρίζεται από όλους ως η εταιρεία που έφερε το φυσικό αέριο στο λαό της Ιταλίας.
Αναφορικά με το σενάριο της Ελλάδας, μπορούμε να πάρουμε ως παράδειγμα τη Σαρδηνία: Μέχρι το 2020 η Σαρδηνία ήταν η μόνη περιοχή της Ιταλίας στην οποία δεν είχε φτάσει το φυσικό αέριο. Εκεί, αντιμετωπίσαμε με επιτυχία την πρόκληση της μεθανοποίησης μέσα σε λιγότερο από δυο χρόνια, κατασκευάζοντας νέα ψηφιακά και έξυπνα δίκτυα άνω των 1.000 χιλιομέτρων. Είμαστε ο μόνος φορέας του κλάδου με μακροπρόθεσμο όραμα, με τη δυνατότητα να φέρουμε την απαραίτητη τεχνογνωσία και εξειδίκευση για την ανάπτυξη ενός πλήρως ψηφιακού δικτύου. Εν ολίγοις, συντρέχουν όλες οι συνθήκες για την υλοποίηση ενός μεγάλου σχεδίου προς όφελος της Ελληνικής κοινωνίας. Θα πρέπει βέβαια τώρα να κερδίσουμε το διαγωνισμό και αυτό είναι το πιο δύσκολο μέρος.
-Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε στο πλαίσιο της πολιτικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής να σταματήσει τη χρηματοδότηση έργων υποδομών φυσικού αερίου. Ποια είναι η γνώμη σας για αυτήν την απόφαση;
Γνωρίζουμε ότι σε ορισμένες Ευρωπαϊκές χώρες το θέμα του φυσικού αερίου και της μεταφοράς του καθώς και οι σχετικές υποδομές εξακολουθούν και αποτελούν κρίσιμους παράγοντες. Ως εταιρεία διανομέας, επενδύουμε εδώ και πολύ καιρό στο στρατηγικό ρόλο των ψηφιακών δικτύων που επιτρέπουν τη διανομή ανανεώσιμων μορφών αερίου, όπως είναι το βιομεθάνιο, το συνθετικό μεθάνιο και το υδρογόνο. Από αυτή την άποψη, τα δίκτυα διανομής αερίου γίνονται οδηγοί της μετάβασης στην ενέργεια, καθώς διαδραματίζουν ρόλο κλειδί στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ για τη μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα.
Κι αυτό δεν είναι το μόνο όφελος. Στην πραγματικότητα, η τεχνολογία σύνδεσης Ενέργειας και Αερίου, την οποία αναπτύσσουμε με ένα συγκεκριμένο έργο, επιτρέπει στα δίκτυα φυσικού αερίου να γίνουν σύστημα αποθήκευσης και φορέας για την ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές και μετατρέπεται σε υδρογόνο και σε συνθετικό μεθάνιο. Επομένως δεν θα πρέπει να μας προκαλεί έκπληξη ότι ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Φρανζ Τίμερμανς και η Επίτροπος της ΕΕ για την Ενέργεια Κάντρι Σίμπσον, έχουν υπογραμμίσει αρκετές φορές το στρατηγικό ρόλο των υποδομών διανομής, με την προϋπόθεση ότι αυτές είναι έξυπνες, ευέλικτες και υποστηρίζουν τη μετάβαση της ενέργειας στο μέλλον. Η Italgas εργάζεται πάνω σε αυτό από το 2017 και το 2022, χάρη σε επενδύσεις άνω των 2 δις ευρώ, θα είναι η πρώτη εταιρεία κοινής ωφέλειας στον κόσμο με πλήρως ψηφιακό δίκτυο.
-Ποια είναι η στρατηγική σας για την προσαρμογή των υποδομών και δικτύων μεταφοράς φυσικού αερίου στις ευρωπαϊκές απαιτήσεις για «καθαρή» ενέργεια; Είναι εφικτό να μεταφέρουν υδρογόνο ή και βιομεθάνιο;
Η τεχνολογική καινοτομία αποτελεί το βασικό μοχλό για την αναβάθμιση των υποδομών μας. Γνωρίζουμε ότι δεν μπορεί να υπάρξει μετάβαση χωρίς ψηφιοποίηση και ολοκληρώνουμε τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δικτύου μας. Επενδύουμε 3,1 δις ευρώ στον επαναπροσδιορισμό 73.000 χιλιομέτρων δικτύου τα που έχουμε υπό διαχείριση στην Ιταλία καθώς και στην επέκταση του δικτύου σε νέες περιοχές.
Αυτό θα μας επιτρέψει επίσης να υποστηρίξουμε την ανάπτυξη του βιομεθανίου, κάτι που αναμένεται να γίνει την τρέχουσα δεκαετία, και στο μέλλον άλλες ανανεώσιμες πηγές που δια διανέμονται από το δίκτυό μας όπως το πράσινο υδρογόνο. Πρόκειται για πραγματική επανάσταση που θα παράσχει στη χώρα μια νέα γενιά έξυπνων υποδομών. Ένα ψηφιακό δίκτυο μπορεί να μεταφέρει δεδομένα και πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, να δέχεται και να εκτελεί εντολές απομακρυσμένα και να προσαρμόζει τις ρυθμίσεις του χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ).
Ο στόχος μας στην Ιταλία είναι να διασφαλίσουμε ότι στο άμεσο μέλλον τα δίκτυα που σήμερα διανέμουν φυσικό αέριο θα μπορούν να δέχονται ανανεώσιμο αέριο και να το διανέμουν απευθείας στους τελικούς χρήστες. Επιπλέον, με τον τρόπο αυτό τα δίκτυα θα ενισχύσουν και την ανάπτυξη πράσινων μορφών αερίου. Αυτό εννοώ όταν λέω ότι είμαστε η μόνη εταιρεία με την απαραίτητη εμπειρία να αναπτύξουμε ένα πλήρως ψηφιακό δίκτυο. Χάρη στην τεχνογνωσία μας, μπορούμε να το κάνουμε παντού.
Latest News
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.
Joris (Frigoglass) στον ΟΤ: «Ο κύκλος των περικοπών έκλεισε, η σκυτάλη στην ανάπτυξη»
Το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης αναλύει στον ΟΤ ο νέος CEO του ομίλου Frigoglass, Serge Joris – Πού μπαίνει ο πήχης των πωλήσεων – Με ποιες κατηγορίες «φλερτάρει»
VERGOS Auctions: 35 χρόνια δημοπρασίες - Το προφίλ του Έλληνα συλλέκτη
Στον ΟΤ μιλά ο managing director της VERGOS Auctions - Αποκαλύπτει τα «μυστικά» μίας δημοπρασίας, τη ελληνική αγορά και την τέχνη
Μια άγνωστη ιστορία για την Μέριλιν Μονρόε
«Είδα τις φωτογραφίες της Ντίτριχ. Εφόσον μπόρεσες να δημιουργήσεις αυτό το αποτέλεσμα με εκείνη, φαντάσου τι θα μπορούσες να κάνεις με μένα» φέρεται να είπε η Μέριλιν Μονρόε στην φωτογράφο.
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα.
Τρέλα για την Εθνική: Sold out ο αγώνας με την Αγγλία
Ο κόσμος αγκαλιάζει όσο ποτέ την προσπάθεια της Εθνικής Ελλάδας, αφού εξαντλήθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο τα 60.000 εισιτήρια για το μεγάλο ματς με την Αγγλία στο ΟΑΚΑ (14/11)!
Τι είναι το «brat» που «στέφθηκε» η λέξη της χρονιάς
Βrat εναντίον delulu σημειώσατε 1! - Πώς το λεξικό Κόλινς δικαίωσε την Charli XCX
Χρηστίδης (Volkswagen) στον ΟΤ: Οι κρίσιμες συνομιλίες, οι κόκκινες γραμμές και το μέλλον της βιομηχανίας
Tι αποκαλύπτει στον ΟΤ ο εκπροσώπος των εργαζομένων της Volkswagen στο IG Metall για την κρίση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Ποιοι θα βρουν δουλειά όταν η ΑΙ επικρατήσει στην αγορά εργασίας
H AI θα εξαλείψει θέσεις εργασίας σύμφωνα με την Manpower - Οι τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέες ευκαιρίες απασχόλησης για όσους αναβαθμίζουν τις δεξιότητές τους