
Στο εδώλιο του κατηγορουμένου ανέβηκε σήμερα ο Έλον Μασκ προκειμένου να υποστηρίξει τον εαυτό του και τον τρόπο δράσης του ο ως τιμονιέρης της Tesla στο πλαίσιο της πολύκροτης αγωγής που έχει καταθέσει εναντίον του ομάδα μετόχων για το ζήτημα της αμφιλεγόμενης εξαγοράς της εταιρείας SolarCity, το 2016. Οι μέτοχοι ισχυρίζονται πως ο Μασκ έπεισε το διοικητικό συμβούλιο να προχωρήσει στη συμφωνία, διότι είχε προσωπικό συμφέρον και όφελος και ζητά από το δικαστήριο να τον βάλει να πληρώσει από την τσέπη του τα 2,8 δισ. δολάρια που είχε κοστίσει η εξαγορά στην Tesla.
Ο Μασκ, στην κατάθεση του αρνήθηκε κατηγορηματικά πως η εταιρεία ηλιακών πάνελ βρισκόταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και σώθηκε μόνο χάρη στην εξαγορά της από την Tesla. Υποστήριξε δε, πως η εξαγορά ήταν βασικό τμήμα της τότε στρατηγικής που είχε χαράξει η Tesla στοχεύοντας στην μετεξέλιξη της σε έναν όμιλο ενεργειακής και πράσινης ανάπτυξης με project πέρα από τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης.
Μάλιστα, όπως εξήγησε, δεν ήταν ο ίδιος αυτός που διαπραγματεύτηκε τη συμφωνία με τη SolarCIty και τους οικονομικούς της όρους, ούτε είχε κάποιο έλεγχο στα υπόλοιπα μέλη του συμβουλίου (που ενέκριναν το deal). Ισχυρίστηκε επίσης πως, εφόσον η συμφωνία αφορούσε ανταλλαγή μετοχών και πως ο ίδιος είχε σχεδόν τον ίδιο αριθμό μετοχών και στις δύο εταιρείες, δεν αποκόμισε κέρδος.
Οι μέτοχοι έχουν αμφισβητήσει ευθέως τα κίνητρα για την εξαγορά της SolarCity. Η εταιρεία ηλιακών πάνελ οικιακής χρήσης, που βρισκόταν σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, είχε ιδρυθεί από τα δύο ξαδέλφια του Έλον, με τη στήριξη και καθοδήγηση του ίδιου. Για το λόγο αυτό ο ίδιος ο Μάσκ, όχι μόνο μετείχε στο διοικητικό συμβούλιο της SolarCity αλλά ήταν και βασικός μέτοχος με 21,9%.
Οι μέτοχοι ισχυρίζονται πως η Tesla «έσωσε» την εταρεία ηλιακών πάνελ, χωρίς η ίδια να αποκομίσει κάποιο όφελος καθώς τα σχέδια που είχαν για την παρουσίαση νέων προϊόντων δεν απέδωσαν καρπούς.
Επίσης, ισχυρίζονται πως ο Μασκ πίεσε το διοικητικό συμβούλιο και τέσσερα στελέχη του, που είχαν επίσης άμεσα ή έμμεσα μετοχές της SolarCity, για να προχωρήσει το deal.
Τα τέσσερα αυτά στελέχη συμβιβάστηκαν εξωδικαστικά με τους μετόχους πέρυσι και πλήρωσαν αποζημίωση ύψους 60 εκατ. δολαρίων. Ο Μασκ αρνήθηκε και το θέμα κατέληξε στα δικαστήρια, στο Γουίλμιγκτον του Ντέλαγουερ.
Ο δικαστής καλείται να αποφασίσει αν ο Μασκ χρησιμοποίησε τη θέση του στην Tesla για να πιέσει την εταιρεία να προχωρήσει στην εξαγορά και κατά πόσο υπήρχε σύγκρουση συμφερόντων. Πρέπει επίσης να «μετρήσει» αν τελικά η συμφωνία ωφέλησε ή όχι την Tesla, με τον ίδιο το Μασκ να στέκεται στο γεγονός πως μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια η εταιρεία έχει «απογειωθεί» οικονομικά και η μετοχή της επίσης, προσφέροντας υψηλές αποδόσεις στους μετόχους.


Latest News

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030