
Μόλις λίγα βήματα μακριά από το να ανάψουν τις μηχανές για να «τρέξουν» στον ελληνικό σιδηρόδρομο βρίσκονται οι Ρουμάνοι της GRUP FEROVIAR ROMAN (GFR). Όπως ανακοίνωσε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), ολοκληρώνονται άμεσα ο επιμέρους εγκρίσεις για τη δραστηριοποίηση της νέας εταιρείας στην ελληνική σιδηροδρομική αγορά των εμπορευματικών μεταφορών.
Η ρουμανική εταιρεία, που βρίσκεται υπό την ομπρέλα του Grampet Group, έχει καταθέσει δύο αιτήσεις έγκρισης οχημάτων προκειμένου να ξεκινήσει το μεταφορικό της έργο στην ελληνική σιδηροδρομική υποδομή. Σημειώνεται ότι το Grampet Group, είναι από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές εταιρείες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αποτελούμενο από 18 επιμέρους εταιρείες, με δραστηριότητα σε Βουλγαρία, Ουγγαρία, Μολδαβία, Αυστρία, Σερβία, Ουκρανία, Μαυροβούνιο και Γερμανία. Τα μέλη του Ομίλου μεταφέρουν περί το 20% των εμπορευμάτων που διακινούνται στην Ευρώπη. Η GFR διαθέτει 16.500 βαγόνια και 380 ατμομηχανές και απασχολεί 2.700 υπαλλήλους.
Ως τα τέλη του μήνα οι εγκρίσεις οχημάτων
Οι δύο αιτήσεις έγκρισης οχημάτων, που έχει καταθέσει η εταιρεία, αφορούν σε μια ηλεκτροκίνητη και μια ντιζελοκίνητη κινητήρια μονάδα της GRUP FEROVIAR ROMAN (GFR) SA, που ήδη κυκλοφορούν στη Ρουμανία. Η ΡΑΣ στην ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι η τελική έκδοση των αποφάσεων έγκρισης των δύο οχημάτων αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος μηνός. Επίσης, έχουν ήδη ολοκληρωθεί το στάδιο του ελέγχου πληρότητας των φακέλων των αιτήσεων και, δεύτερον, το στάδιο της αναλυτικής αξιολόγησης.
Ακόμη, με δεδομένο ότι η κατοχή ενιαίου πιστοποιητικού ασφάλειας αποτελεί προϋπόθεση για να επιτραπεί σε μια σιδηροδρομική επιχείρηση η πρόσβαση στη σιδηροδρομική υποδομή, έχει ήδη εκδοθεί το πενταετούς διάρκειας ενιαίο πιστοποιητικό ασφαλείας από τον ERA, κατόπιν σχετικής αιτήσεων της σιδηροδρομικής εταιρείας.
Οι προβλεπόμενες χώρες παροχής υπηρεσιών είναι η Ρουμανία και η Ελλάδα. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση από τη ΡΑΣ εντός μηνός Ιουλίου 2021 της έγκρισης για τη διάθεση των δύο οχημάτων, σηματοδοτούν την έναρξη του μεταφορικού έργου της επιχείρησης στην ελληνική σιδηροδρομική υποδομή.
Συμμετοχή της ΡΑΣ στην τριμερή επιτροπή για επικαιροποίηση του πιστοποιητικού ασφαλείας
Παράλληλα, εμπειρογνώμονες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων συμμετέχουν στην τριεθνή ομάδα αξιολόγησης αποτελούμενη από τις Εθνικές Αρχές Ασφαλείας της Ελλάδας, Ρουμανίας και Βουλγαρίας, οι οποίοι μαζί με αξιολογητές του ERA, εξετάζουν αίτηση επικαιροποίησης του ισχύοντος ενιαίου πιστοποιητικού ασφάλειας της ίδιας εταιρείας. Η εν λόγω αίτηση αφορά στην επέκταση του τόπου παροχής υπηρεσιών από τη GFR στη Βουλγαρία, με σκοπό την εξασφάλιση της πρόσβασης και της χρήσης της διασυνοριακής υποδομής έως τους σταθμούς Κούλατα και Σβίλεγκραντ.
Ήδη έχει ολοκληρωθεί το στάδιο του αρχικού ελέγχου και βρίσκεται σε εξέλιξη η αναλυτική αξιολόγηση της αίτησης. Εκτιμάται ότι η απόφαση έκδοσης του επικαιροποιημένου ενιαίου πιστοποιητικού ασφάλειας από τον ERA θα ληφθεί επίσης εντός Ιουλίου 2021.
Για τη νέα εταιρεία που αναμένεται να εισέλθει στην ελληνική Σιδηροδρομική Αγορά, η πρόεδρος της ΡΑΣ, κυρία Ιωάννα Τσιαπαρίκουδήλωσε: «Το γεγονός αυτό, επιβεβαιώνει το έντονο ενδιαφέρον που υπάρχει για το σιδηροδρομικό εμπορευματικό έργο στην Ελλάδα. Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είναι εδώ για να συνδράμει μέσα από το δικό της πλαίσιο αρμοδιοτήτων στην ανταγωνιστικότητα του σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου, τη διαφάνεια στη σιδηροδρομική αγορά και την ίση αντιμετώπιση των παραγόντων της, χωρίς διακρίσεις. Υπό την παρούσα συγκυρία, η ισότιμη παροχή πρόσβασης στο δίκτυο σε όλες τις λειτουργούσες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις καθίσταται ακόμη πιο αναγκαία, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για ένα παραγωγικό σιδηρόδρομο και ακολούθως, καθιστώντας τη χώρα μας έναν στρατηγικής σημασίας διαμετακομιστικό κόμβο».


Latest News

ΔΕΗ: Το πρώτο σταθερό διζωνικό τιμολόγιο 24μηνης διάρκειας
ΔΕΗ myHome EnterTwo: Σταθερή διζωνική χρέωση (κανονική: 0,145€/kWh και μειωμένη: 0,095€/kWh) για 24 ολόκληρους μήνες και έκπτωση €50 στον πρώτο λογαριασμό και άλλα €50 έκπτωση στον 6ο μήνα με εγγραφή στο myΔΕΗ

Νέα συνεργασία EY Ελλάδος και Microsoft
Οι δύο επιχειρήσεις ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους, παρουσιάζοντας δύο δωρεάν online εκπαιδευτικά προγράμματα

Αλλαγή σκυτάλης στον ΑΔΜΗΕ
Τι αναφέρει η εισηγμένη εταιρεία

Τράπεζα Κύπρου: Ολοκληρώθηκε το 28% του προγράμματος επαναγοράς μετοχών
Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Τράπεζα Κύπρου

Trade Estates: Καθαρά κέρδη 13,1 εκατ. το 2024 – Μέρισμα 0,1 ευρώ ανά μετοχή
Οι προοπτικές για τη φετινή χρονιά - Mε εντατικούς ρυθμούς προχωρά η κατασκευαστική δραστηριότητα της Trade Estates

Softweb: Στα 1,83 εκατ. ο κύκλος εργασιών το 2024
Στρατηγικός στόχος της διοίκησης του Ομίλου παραμένει η διάθεση προϊόντων και υπηρεσιών all in one solution, η συνεχής διεύρυνση του μεριδίου αγοράς και η επίτευξη υψηλών οικονομικών επιδόσεων

Τάσος Σφυρόερας (Alter Ego Media): «Παρακαταθήκη για τις εταιρείες η εφαρμογή των αρχών εταιρικής διακυβέρνησης»
Για την προετοιμασία των εταιρειών και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν πριν εισαχθούν στο χρηματιστήριο, μίλησαν οι νομικοί σύμβουλοι της Alter Ego Media και TRASTOR ΑΕΕΑΠ στο συνέδριο Εισηγμένες Εταιρίες

ΕΒΕΑ: Πώς οι επιχειρήσεις πρέπει να αξιοποιούν τα χρηματοδοτικά εργαλεία
Εκδήλωση που συνδιοργάνωσε χθες το ΕΒΕΑ με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα (ΕΑΤ) και την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΑΤΕ)

Aγγ. Κρητικός στον ΟΤ: «Ιδανικό το ταίριασμα με τον Μασούτη» – Γιατί είναι αισιόδοξος για το deal
Πεπεισμένος για την ολοκλήρωση του deal με τον Μασούτη εμφανίζεται ο Άγγελος Κρητικός – Τι απαντά στον ΟΤ για τα καταστήματα, τις υποδομές logistics και τους εργαζόμενους

Έως τον Ιούνιο το λανσάρισμά της Snappi από την Πειραιώς – Στόχος οι 100.000 πελάτες το 2025
Σύμφωνα με την CEO της Snappi Γκαμπριέλα Κίντερτ, κεντρικό στόχο του επιχειρησιακού της πλάνου αποτελεί η προσέλκυση 100.000 πελατών έως και το τέλος της εφετινής χρονιάς στην ελληνική αγορά