Μόλις λίγα βήματα μακριά από το να ανάψουν τις μηχανές για να «τρέξουν» στον ελληνικό σιδηρόδρομο βρίσκονται οι Ρουμάνοι της GRUP FEROVIAR ROMAN (GFR). Όπως ανακοίνωσε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), ολοκληρώνονται άμεσα ο επιμέρους εγκρίσεις για τη δραστηριοποίηση της νέας εταιρείας στην ελληνική σιδηροδρομική αγορά των εμπορευματικών μεταφορών.
Η ρουμανική εταιρεία, που βρίσκεται υπό την ομπρέλα του Grampet Group, έχει καταθέσει δύο αιτήσεις έγκρισης οχημάτων προκειμένου να ξεκινήσει το μεταφορικό της έργο στην ελληνική σιδηροδρομική υποδομή. Σημειώνεται ότι το Grampet Group, είναι από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές εταιρείες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αποτελούμενο από 18 επιμέρους εταιρείες, με δραστηριότητα σε Βουλγαρία, Ουγγαρία, Μολδαβία, Αυστρία, Σερβία, Ουκρανία, Μαυροβούνιο και Γερμανία. Τα μέλη του Ομίλου μεταφέρουν περί το 20% των εμπορευμάτων που διακινούνται στην Ευρώπη. Η GFR διαθέτει 16.500 βαγόνια και 380 ατμομηχανές και απασχολεί 2.700 υπαλλήλους.
Ως τα τέλη του μήνα οι εγκρίσεις οχημάτων
Οι δύο αιτήσεις έγκρισης οχημάτων, που έχει καταθέσει η εταιρεία, αφορούν σε μια ηλεκτροκίνητη και μια ντιζελοκίνητη κινητήρια μονάδα της GRUP FEROVIAR ROMAN (GFR) SA, που ήδη κυκλοφορούν στη Ρουμανία. Η ΡΑΣ στην ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι η τελική έκδοση των αποφάσεων έγκρισης των δύο οχημάτων αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος μηνός. Επίσης, έχουν ήδη ολοκληρωθεί το στάδιο του ελέγχου πληρότητας των φακέλων των αιτήσεων και, δεύτερον, το στάδιο της αναλυτικής αξιολόγησης.
Ακόμη, με δεδομένο ότι η κατοχή ενιαίου πιστοποιητικού ασφάλειας αποτελεί προϋπόθεση για να επιτραπεί σε μια σιδηροδρομική επιχείρηση η πρόσβαση στη σιδηροδρομική υποδομή, έχει ήδη εκδοθεί το πενταετούς διάρκειας ενιαίο πιστοποιητικό ασφαλείας από τον ERA, κατόπιν σχετικής αιτήσεων της σιδηροδρομικής εταιρείας.
Οι προβλεπόμενες χώρες παροχής υπηρεσιών είναι η Ρουμανία και η Ελλάδα. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση από τη ΡΑΣ εντός μηνός Ιουλίου 2021 της έγκρισης για τη διάθεση των δύο οχημάτων, σηματοδοτούν την έναρξη του μεταφορικού έργου της επιχείρησης στην ελληνική σιδηροδρομική υποδομή.
Συμμετοχή της ΡΑΣ στην τριμερή επιτροπή για επικαιροποίηση του πιστοποιητικού ασφαλείας
Παράλληλα, εμπειρογνώμονες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων συμμετέχουν στην τριεθνή ομάδα αξιολόγησης αποτελούμενη από τις Εθνικές Αρχές Ασφαλείας της Ελλάδας, Ρουμανίας και Βουλγαρίας, οι οποίοι μαζί με αξιολογητές του ERA, εξετάζουν αίτηση επικαιροποίησης του ισχύοντος ενιαίου πιστοποιητικού ασφάλειας της ίδιας εταιρείας. Η εν λόγω αίτηση αφορά στην επέκταση του τόπου παροχής υπηρεσιών από τη GFR στη Βουλγαρία, με σκοπό την εξασφάλιση της πρόσβασης και της χρήσης της διασυνοριακής υποδομής έως τους σταθμούς Κούλατα και Σβίλεγκραντ.
Ήδη έχει ολοκληρωθεί το στάδιο του αρχικού ελέγχου και βρίσκεται σε εξέλιξη η αναλυτική αξιολόγηση της αίτησης. Εκτιμάται ότι η απόφαση έκδοσης του επικαιροποιημένου ενιαίου πιστοποιητικού ασφάλειας από τον ERA θα ληφθεί επίσης εντός Ιουλίου 2021.
Για τη νέα εταιρεία που αναμένεται να εισέλθει στην ελληνική Σιδηροδρομική Αγορά, η πρόεδρος της ΡΑΣ, κυρία Ιωάννα Τσιαπαρίκουδήλωσε: «Το γεγονός αυτό, επιβεβαιώνει το έντονο ενδιαφέρον που υπάρχει για το σιδηροδρομικό εμπορευματικό έργο στην Ελλάδα. Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είναι εδώ για να συνδράμει μέσα από το δικό της πλαίσιο αρμοδιοτήτων στην ανταγωνιστικότητα του σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου, τη διαφάνεια στη σιδηροδρομική αγορά και την ίση αντιμετώπιση των παραγόντων της, χωρίς διακρίσεις. Υπό την παρούσα συγκυρία, η ισότιμη παροχή πρόσβασης στο δίκτυο σε όλες τις λειτουργούσες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις καθίσταται ακόμη πιο αναγκαία, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για ένα παραγωγικό σιδηρόδρομο και ακολούθως, καθιστώντας τη χώρα μας έναν στρατηγικής σημασίας διαμετακομιστικό κόμβο».
Latest News
Η Moody's αναβαθμίζει την Attica Bank μετά τη συγχώνευση της Παγκρήτιας
Η Moody's σημειώνει ότι η τράπεζα θα λειτουργεί σε συνεχή βάση με δείκτη CET1 που κυμαίνεται περίπου στο 13%-15% από 10,4% τον Ιούνιο
Αύξηση 4,4% στον τζίρο των επιχειρήσεων
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις επιχειρήσεις
«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η UBS - Περιθώριο ανοδού έως 55%
Η επενδυτική σύσταση της UBS παραμένει ανέπαφη παρά την κάπως ταχύτερη πτώση των επιτοκίων
Παπαστράτος: Προετοιμάζει τη νέα γενιά για το αύριο με το FutuReady
Η Παπαστράτος στοχεύει μέσω του “FutuReady” να δημιουργήσει μια πλατφόρμα διαλόγου που να προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη
Ανεβάζει τον πήχη για τις τράπεζες η Euroxx - Πόσο αυξάνει τις τιμές στόχους
Η Euroxx δηλώνει bullish για τον ελληνικό τραπεζικό κλάδο, μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων γ' 3μηνου
«Απομακρύνεται» η ΦΑΓΕ από την ελληνική αγορά – Τι «γράφει» σε ΗΠΑ, Αγγλία και Ιταλία
Σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων της ΦΑΓΕ σε το Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ και Ιταλία το εννεάμηνο
Πώς ο Αλέξανδρος Λάτσης «τα βάζει» με τη Nike με το πρώτο ελληνικό supershoe [pics]
Τι σχεδιάζουν ο Αλέξανδρος Λάτσης και ο Peter Ruppe, κορυφαίο πρώην στέλεχος της Nike, στην αγορά των αθλητικών ειδών
Γιατί έρχεται το τέλος των προθεσμιακών καταθέσεων - Ποιες υπηρεσίες σχεδιάζουν οι τράπεζες
Σε λίγους μήνες τα επιτόκια που προσφέρουν σήμερα οι τράπεζες δεν θα είναι διαθέσιμα - Οι νέες υπηρεσίες που έρχονται
Πώς θα «τρέξει» το σχέδιο του ΟΤΕ για την οπτική ίνα – Καταλύτης το voucher
Ο Όμιλος ΟΤΕ εξακολουθεί να ηγείται της αγοράς, έχοντας εγκαταστήσει πάνω από το 70% των γραμμών FTTH (Fiber to the Home) της χώρας
Νέα «όπλα» της ΔΕΗ για την πράσινη μετάβαση – Οι μονάδες «Peakers» και τα «Pumped Hydro»
Η ΔΕΗ, όπως ανακοίνωσε ο CEO Γ. Στάσσης, στην τριετία 2025 -2027 θα εκτελέσει έργα ευέλικτης ηλεκτροπαραγωγής ισχύος 1,8 GW