![Βρετανία: Απαιτούνται αυστηρότερα μέτρα για την κλιματική αλλαγή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/29612690_18657186-scaled.jpg)
Η Βρετανία πρέπει να εισαγάγει σκληρότερες πολιτικές για να κάνει πιο αποδοτική τη θέρμανση των κατοικιών και οι καταναλωτές χρειάζεται να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας, προκειμένου να υλοποιηθεί ο στόχος της χώρας για μηδενικές εκπομπές ρύπων από τα μέσα του αιώνα, σύμφωνα με αναφορά που δημοσιοποίησε ο διαχειριστής του εθνικού δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας (ESO).
Ο αναφερόμενος διαχειριστής, που διανέμει ηλεκτρική ενέργεια σε ολόκληρη τη χώρα, παρουσίασε τα μοντέλα διαφορετικών σεναρίων στην ίδια αναφορά, με τρία από αυτά να δείχνουν πως η Βρετανία θα μπορούσε να πετύχει το στόχο της το 2050 ή γρηγορότερα.
Ένα τέταρτο σενάριο στην ίδια αναφορά παρουσίασε την αποτυχία επίτευξης του στόχου.
Μία διακομματική ομάδα μελών του κοινοβουλίου ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι η κυβέρνηση χρειάζεται να κάνει περισσότερα, προκειμένου να ενισχύσει τη συμμετοχή της κοινής γνώμης στην προσπάθεια, ενώ θα πρέπει να δημοσιοποιήσει σχέδια για το πώς θα πετύχει το στόχο της μηδενικής εκπομπής βλαβερών αερίων.
Στα διαφορετικά σενάρια του ESO, η Βρετανία θα μπορούσε μέχρι το 2050 να έχει άνω των 37,4 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων στο δρόμο, ενώ η ζήτηση συμβατικής ενέργειας για τις μεταφορές στο οδικό δίκτυο θα μπορούσε να έχει μειωθεί κατά 60%.
Η Βρετανία θα μπορούσε επίσης να έχει αρνητικές εκπομπές ρύπων από την παραγωγή ενέργειας μέχρι το 2034, αν θα μπορούσε να συμπεριληφθεί και η παγίδευση του άνθρακα.
Το πράσινο υδρογόνο ή η παραγωγή αερίου από το διαχωρισμό του ύδατος μέσω ηλεκτρόλυσης με τη χρήση του ανέμου, της ηλιακής ενέργειας ή άλλης μορφής ανανεώσιμης ενέργειας, μπορεί να έχει έναν ρόλο στην επίτευξη του στόχου της μηδενικής εκπομπής βλαβερών αερίων, σύμφωνα με τα σενάρια της ίδιας αναφοράς.
Ωστόσο, η ίδια αναφορά επισημαίνει πως πρέπει να αλλάξει η κοινωνία.
Στο πιο φιλόδοξο σενάριο, τα νοικοκυριά το 2050 θα πρέπει να ρυθμίσουν τους οικιακούς θερμοστάτες τους, κατά μέσο όρο έναν βαθμό Κελσίου χαμηλότερα, ενώ ποσοστό μεγαλύτερο από το 80% θα πρέπει να φορτίζουν τα ηλεκτρικά τους οχήματα χρησιμοποιώντας ενέργεια εκτός ωρών αιχμής. Το ίδιο σενάριο προβλέπει επίσης μετά το 2035 να μην καταναλώνεται φυσικό αέριο χωρίς να παγιδεύεται και να αποθηκεύεται ο άνθρακας.
«Οι καταναλωτές θα πρέπει να αποκτήσουν μεγαλύτερη κατανόηση για το πώς η χρήση ενέργειας που κάνουν και οι επιλογές του τρόπου ζωής τους θα επηρεάζουν τη βιωσιμότητα του ενεργειακού μας συστήματος», δήλωσε ο Μάθιου Ράιτ, υπεύθυνος στρατηγικής και κανονισμού στον ESO.
«Η κυβερνητική πολιτική θα είναι καθοριστικής σημασίας για την επίγνωση της κατάσταση και την αλλαγή», πρόσθεσε ο ίδιος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κλιματική κρίση: Πώς επιμηκύνει τη διάρκεια της ημέρας – Οι οικονομικές και όχι μόνο επιπτώσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/australia-4242493_1280-600x338.jpg)
Καμπανάκι κινδύνου - Πώς η κλιματική κρίση μεγαλώνει τη μέρα
Τι λέει νέα μελέτη για την κλιματική κρίση – Το λιώσιμο των πάγων επιβραδύνει την περιστροφή του πλανήτη και «μεγαλώνει» τη μέρα
![Αυτοκινητοβιομηχανίες: Οι ξένες εταιρείες στην Κίνα αντιμετωπίζουν μια «ολοένα και πιο επισφαλή» θέση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tesla-china-600x450.jpg)
Ολοένα και πιο επισφαλής η θέση των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα
Η Κίνα έχει πάρει το παγκόσμιο προβάδισμα στην ανάπτυξη νέων ενεργειακών οχημάτων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες της
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών