Απογοητευτικές διαπιστώσεις από την εξέλιξη μόνιμων, απόντων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών κατά τα σχολικά έτη 2000/2001 και 2018/2019, παρά την εφιαλτική μείωση σχολικών μονάδων και μαθητών.
Αν οι στενοί συνεργάτες – αρμόδιοι υπουργοί έδιναν στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη επίσημα στοιχεία( της ΕΛΣΤΑΤ), όπως, για παράδειγμα, του παρατιθέμενου πίνακα για τη διαχρονική εξέλιξη του αριθμού εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων στη χώρα μας, είμαι σίγουρος ότι δεν θα έκανε τη γνωστή ανάρτηση στο facebook, ότι το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών!
Αν μάλιστα έδιναν και τα στοιχεία του παρατιθέμενου πίνακα, που αφορούν την εξέλιξη των μόνιμων, των αποσπασμένων – απόντων από τις σχολικές αίθουσες και των αναπληρωτών, ίσως να έκανε μία εντελώς διαφορετική ανάρτηση με την οποία θα ανακοίνωσε να επιστρέψουν στις αίθουσες οι 15.000 απόντες από τις σχολικές αίθουσες εκπαιδευτικούς!
Αν, πάλι, τού έδιναν και άλλα επίσημα στοιχεία (όπως θα παρουσιάσω σε επόμενο σχόλιο) για την εφιαλτική μείωση των σχολικών μονάδων και των μαθητών τα τελευταία 70 χρόνια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τα τελευταία είκοσι χρόνια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ίσως να έκανε εντελώς διαφορετική ανάρτηση ή, καλύτερα, θα ζητούσε αυθωρεί και παραχρήμα να τού εξηγήσουν οι συνεργάτες του γιατί, μετά από όλα αυτά, πρέπει να γίνουν, μετά από 12 χρόνια, προλήψεις 11.700 μόνιμων εκπαιδευτικών, που θα καλύψουν τις ανάγκες που μέχρι σήμερα καλύπτονταν από αναπληρωτές. Διότι, οι μεν μαθητές μειώνονται εφιαλτικά, οι δε εκπαιδευτικοί αυξάνονται σημαντικά!
Αν, παρόλα αυτά, τού έδιναν στοιχεία και για τις θλιβερές επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στους ανά διετία διαγωνισμούς PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (η προηγούμενη κυβέρνηση προσπάθησε να εμποδίσει τη συμμετοχή της χώρας μας στον διεθνή αυτό εκπαιδευτικό θεσμό για να μη φανεί η εκπαιδευτική γύμνια!) και το τεράστιο κόστος ανά μαθητή για τους φορολογούμενους, είμαι πάλι σίγουρος ότι θα ήταν λιγότερο αισιόδοξος για «το νέο αναβαθμισμένο σχολείο» στο οποίο αναφέρθηκε στην παραπάνω ανάρτησή του στην οποία τονίζει, συγκεκριμένα, τα εξής:
«Μετά από 12 χρόνια, προχωράμε άμεσα σε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση, οι οποίοι θα καλύψουν τις ανάγκες που μέχρι σήμερα καλύπτονταν από αναπληρωτές. Παράλληλα με τον εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων, ενισχύουμε το ανθρώπινο δυναμικό και οικοδομούμε το νέο αναβαθμισμένο σχολείο που αξίζουν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μας»!
Αλλά, μετά αυτά τα «αν» ας έρθουμε στη σκληρή πραγματικότητα των αριθμών, τα οποία παρουσιάζει αναλυτικά και διαχρονικά η ΕΛΣΤΑΤ. Από την εξέταση των στοιχείων αυτών προκύπτουν οι ακόλουθες μελαγχολικές διαπιστώσεις:
Πρώτον, κατά την τελευταία εικοσαετή σχολική δραστηριότητα (σχολικά έτη 2000/2001 και 2018/2019 για τα οποία υπάρχουν στοιχεία), οι αποσπασμένοι σε διάφορες άσχετες υπηρεσίες και απόντες (σε άγνωστους χώρους!) εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων κυμαίνονται μεταξύ 16.289 και 14.964 ατόμων (στα Δημοτικά και τα Γυμνάσια οι απουσίες χιλιάδων εκπαιδευτικών να έχουν εξελιχθεί σε μόνιμη επιδημία!)
Δεύτερον, αυτή η επιδημία απουσιών εκπαιδευτικών από τις σχολικές αίθουσες αντιμετωπίζεται με μιαν άλλη, χειρότερη, επιδημία, δηλαδή εκείνη των προσλήψεων αναπληρωτών κατά χιλιάδες, οι οποίοι από 11.364 άτομα το 2001 έφτασαν στα 23.074 άτομα το 2019, με το εντονότερο κύμα να εντοπίζεται στα Δημοτικά, αλλά και στα Γυμνάσια!
Τρίτον, παρά τις αθρόες αυτές προσλήψεις αναπληρωτών, κατά την ίδια περίοδο αυξήθηκαν (αλγεβρικό άθροισμα υπηρετούντων και αποχωρούντων) κατά 6.501 άτομα, δηλαδή, από 84.976 το 2001 έφτασαν αισίως τα 91.377 άτομα το 2019!
Σε επόμενα σημειώματα συνεχίζεται αμείλικτα η αλήθεια των αριθμών…
Latest News
Οι 4+1 εποχές του τραπεζικού συστήματος
Η βαθύτερη κατανόηση της πορείας του τραπεζικού συστήματος και κυρίως της αλληλεπίδρασης μεταξύ πιστωτικής επέκτασης και επάρκειας καταθέσεων παρουσιάζει μια σειρά από προκλήσεις
Το έλλειμμα της οικονομίας
Δεν έχουμε βρει τον τρόπο να ανατρέψουμε την πιο ολέθρια για την ελληνική οικονομία συνθήκη
Ποιος ο ρόλος για τη μεταλλευτική βιομηχανία
Αν η Ελλάδα θέλει να ενισχύσει την «ενδογενή» ανάπτυξη της, αλλά με την απαραίτητη παραγωγική εξωστρέφεια, ο ορυκτός πλούτος της αποτελεί μεγάλη ευκαιρία
Κάτι ψήνεται
Η πολιτική αβεβαιότητα που περιβάλει την επιστροφή Τραμπ
Τι πρέπει να περιμένουν οι ελληνικές τράπεζες το 2025
Το έτος 2025, το ελληνικό τραπεζικό σύστημα αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες
Ποιοι κερδίζουν από τα ασφάλιστρα υγείας
Σύντομα θα έχουμε θέμα και με τις χρεώσεις των ιδιωτικών νοσοκομείων, καθώς οι ασφαλιστικές πετούν στα ιδιωτικά θεραπευτήρια τον «μουτζούρη» των αυξήσεων
Τι είναι η νέα επιχειρηματικότητα;
Αν και δεν υπάρχει ξεκάθαρος και ενιαίος ορισμός γιατί οι τύποι των επιχειρήσεων διαφέρουν μεταξύ τους, ωστόσο υπάρχουν αρχές της επιχειρηματικότητας οι οποίες σήμερα είναι γρήγορα μεταβαλλόμενες.
Χώρα παντοπωλείων…
Πλέον πήρε κεφάλι η δημιουργία παντοπωλείων, κοινώς μπακάλικα στην πιο εξευγενισμένη σημερινή μορφή
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Ελλάδα 2025: Από την ανθεκτικότητα στη βιώσιμη ανάπτυξη
Το 2025 αναμένεται να είναι έτος κρίσιμο για την αξιοποίηση των ευκαιριών και την εδραίωση της Ελλάδας ως κόμβου καινοτομίας και βιωσιμότητας