
Με τα άλματα που έφερε η πανδημία στον ψηφιακό μετασχηματισμό, οι ανάγκες για data storage στην Ελλάδα, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αυξάνονται διαρκώς. Τα data centers εξελίσσονται σε μια από τις πιο πολλά υποσχόμενες αγορές στη χώρα, αναβαθμίζοντας τις προοπτικές ανάπτυξης ενός περιφερειακού κόμβου δεδομένων στην ευρύτερη περιοχή. Οι επενδύσεις που έχουν ήδη ανακοινωθεί δημιουργούν ένα αποτύπωμα άνω των 2 δισ. στην ελληνική οικονομία για τα επόμενα χρόνια.
Συγχρόνως, οι ευρωπαϊκές επιταγές για την προστασία των δεδομένων των Ευρωπαίων πολιτών κλείνουν την πόρτα στις…εξαγωγές δεδομένων εκτός Ε.Ε., γεγονός που δημιουργεί πεδίο δράσης για όσους προλάβουν να πάρουν θέση στη νέα αγορά.
Η ανακοίνωση της επένδυσης της Microsoft, τον περασμένο Οκτώβριο, για τη δημιουργία ενός Data Center Region στην Αττική, μια επένδυση της τάξεως των 400 εκατ. ευρώ, πυροδότησε σειρά νέων επενδύσεων. Όπως είχε ανακοινωθεί, το οικονομικό αποτύπωμα της επένδυσης του αμερικανικού κολοσσού, η οποία αφορά στη δημιουργία τριών απόλυτα διακριτών μεταξύ τους μονάδων, θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ.
Αποτύπωμα άνω του 1,1 δισ. ευρώ και για τη Lamda Hellix
Ένα ακόμα επενδυτικό πλάνο, με τεράστιο αποτύπωμα που θα ξεπεράσει το 1,1 δισ. ευρώ σε ορίζοντα δεκαετίας, βάζει μπρος από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο η Lamda Hellix. Το στρατηγικό πλάνο, το χρονοδιάγραμμα των επενδύσεων, καθώς και η συνεισφορά τους στην ελληνική οικονομία, ήταν το αντικείμενο συνάντησης που είχαν, στα μέσα της περασμένης εβδομάδας, οι κ.κ. David Ruberg, executive vice president, Strategy & Emerging Markets της Digital Realty και Απόστολος Κάκκος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Lamda Hellix με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου.
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Νοέμβριο, η Lamda Hellix εξαγοράστηκε από την αμερικανική Digital Realty, μέσω της Interxion, η οποία διαχειρίζεται πάνω από 100 data centers, κυρίως στη Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη (Σουηδία, Ιρλανδία, Βελγιο, Γαλλία, Αυστρία κ.α.). Έτσι, ο όμιλος πάτησε πόδι και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Οι επενδύσεις που αναμένεται να επισφραγίσουν αυτή την εξαγορά ανέρχονται, σύμφωνα με εκτιμήσεις, στα 400 εκατ. ευρώ και εστιάζουν στο να καταστήσουν την Ελλάδα κέντρο για τη μεταφορά και αποθήκευση δεδομένων σε Νοτιοανατολική Ευρώπη, Αφρική και Μέση Ανατολή.
Η Lamda Hellix λειτουργεί στις εγκαταστάσεις της στο Κορωπί ήδη δύο data centers, το πρώτο με ονομασία Athens-1 από το 2003, και το Athens-2 το 2015 και τώρα μπαίνει μπρος η κατασκευή του Athens-3 και του Athens-4.
Επενδύσεων συνέχεια
Έχοντας στο ραντάρ την ίδια γεωγραφική περιοχή, άνοιγμα στα data centers κάνει και η Hellas Sat. Η εταιρεία, που έχει συνδέσει το όνομά της με τους ομώνυμους ελληνικούς δορυφόρους, που εξυπηρετούν τη μεταφορά δεδομένων, έχει ήδη κάνει την αρχή από την Κύπρο. Εκεί φτιάχτηκε το πρώτο data center για το διεθνές τηλεοπτικό δίκτυο NBC ως business continuity center, που οδήγησε ώστε σήμερα οι συνολικές εγκαταστάσεις της εταιρείας σε data centers να έχουν έκταση περί τα 1.000 τ.μ.
Όπως ανέφερε την περασμένη εβδομάδα, ο διευθύνων σύμβουλος, κ. Χριστόδουλος Πρωτοπαππάς, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για τα εικοστά γενέθλια της εταιρείας, η Hellas Sat πρόκειται να προχωρήσει σε νέα επένδυση, ύψους περί τα 10 εκατ. ευρώ, για την επέκταση αυτών των εγκαταστάσεων κατά 1.200 τ.μ. (300 racks) στην περιοχή του Κορωπίου.
Αντίστοιχα, επενδύσεις που θα ανέλθουν σε 2,5-3 εκατ. ευρώ για την επόμενη πενταετία, προγραμματίζει η ελληνική Cloudrock, που παρέχει «έξυπνες» υπηρεσίες κέντρων δεδομένων. Η εταιρεία, που διαθέτει ιδιόκτητο data center, έκτασης 1.000 τ.μ., στον Άγιο Στέφανο Αττικής, επιδιώκει να κάνει πιο «έξυπνα» τα κέντρα δεδομένων, αξιοποιώντας τεχνολογίες Internet of Things (IoT) και τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ).
Στην αγορά data centers δραστηριοποιούνται και άλλοι όμιλοι όπως ο ΟΤΕ, η ΤΙ Sparkle, η Synapsecom, η Space Hellas και η Interworks, με νέες μικρότερες επενδύσεις της τάξεως των 3 έως 15 εκατ. ευρώ ανακοινώνονται συνεχώς. Πρόσφατα, η Lancom, που διαθέτει δύο ολοκληρωμένα data centers σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ανακοίνωσε τη δημιουργία του τρίτου, με την ονομασία «Balkan Gate I» στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης. Εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει να λειτουργεί στις αρχές του 2022.


Latest News

Edison: Ισχυρές οι προοπτικές της Theon το 2025
Η ζήτηση για στρατιωτικό εξοπλισμό συνεχίζει να αυξάνεται, ιδίως στην Ευρώπη, που αποτελεί το 82% των εσόδων της Theon, επισημαίνει η Edison

Intralot: Διαψεύδει δημοσιεύματα για διασυνοριακή συγχώνευση
Η απάντηση της Intralot στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς

Γεώργιος Μυλωνάς (ALUMIL): «Μπορούμε να προσαρμοζόμαστε σε κάθε αγορά»
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ALUMIL μίλησε στο 10ο Οικονομικό Forum των Δελφών για τις νέες προκλήσεις και τάσεις στον κλάδο του αλουμινίου

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Αύξηση σε τζίρο και EBITDA – Νέα επένδυση στη Ροδόπη
Η ZΜΘ ενισχύει την παρουσία της στο εξωτερικό με είσοδο σε νέες αγορές υλοποιώντας αύξηση εξαγωγών κατά 15% και στρατηγικές συνεργασίες με διανομείς σε 12 χώρες

Πλώρη για το ΧΑ βάζει η Qualco - Στόχος η άντληση 70 εκατ. ευρώ
Ο όμιλος αναμένεται να χρησιμοποιήσει τα έσοδα για να χρηματοδοτήσει εξαγορές σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Επένδυση της ALTER EGO VENTURES στην eGaming Couch Heroes
H ALTER EGO VENTURES απέκτησε το 1% της eGaming Couch Heroes, με ιδρυτή και CEO τον Βαρδή Βαρδινογιάννη

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»
Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας

ΔΕΠΑ Εμπορίας: Στη νέα της σελίδα με φωτοβολταϊκά ισχύος 500 MW
ΤΕΡΝΑ - AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, οι προτιμητέοι επενδυτές στον διαγωνισμό της ΔΕΠΑ Εμπορίας την κατασκευή φωτοβολταϊκών 270 εκατ. ευρώ

Τραπεζική άνοιξη με νέους πόλους στην ελληνική αγορά
Για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια αναδύονται νέα εγχειρήματα στον χρηματοπιστωτικό τομέα, αλλάζοντας το τοπίο και διευρύνοντας τις επιλογές καταναλωτών και επιχειρήσεων