
Με θετικό πρόσημο έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2021 (στοιχεία YTD έως 27 Ιουνίου 2021) η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου, με τους καταναλωτές να ψωνίζουν κυρίως τρόφιμα, όπως αναφέρεται σε έρευνα της NielsenIQ.
Την περίοδο Ιανουάριος – Ιούνιος 2021 (στοιχεία YTD έως 27 Ιουνίου 2021) η αξία πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου καθώς και του discount καναλιού αυξήθηκε κατά 1,1% σε σύγκριση με τους πρώτους έξι μήνες του 2020, ενώ τα ταχυκίνητα προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσιάζουν παρόμοια τάση, στο +1,0%.
Να σημειωθεί ότι NielsenIQ εξετάζει τα καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., στην ηπειρωτική Ελλάδα και στην Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών.
Περισσότερα τυριά και αναψυκτικά, λιγότερα γαλακτοκομικά και σοκολάτες
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +2,3%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία, σε σχέση με το 2020, κατά -3,5% & -2,1% αντίστοιχα.
Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο του 2021 αυξήθηκαν κατά 7,2% οι πωλήσεις των τυριών και κατά 4,7% των αναψυκτικών, ενώ στον αντίποδα υποχώρησαν οι πωλήσεις σε γάλα, γιαούρτι και σοκολάτες έναντι του πρώτου εξαμήνου του 2020.
Αυξημένες οι πωλήσεις αλκοολούχων και εφέτος
Αξίζει να σημειωθεί ότι για το σύνολο του εξαμήνου εξακολουθούν οι κατηγορίες των αλκοολούχων ποτών να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (ενδεικτικά αναφέρονται το ουίσκι με 32,5%, το ρούμι με 27,5, καθώς και τα κρασιά με 24,3%). Στον αντίποδα, κατηγορίες τροφίμων, τις οποίες οι αγοραστές «στόκαραν» κατά την περίοδο του ξεσπάσματος της πανδημίας παρουσίασαν σημαντικά αρνητικές τάσεις κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2021, όπως για παράδειγμα τα όσπρια (-12,3%) και το αλεύρι (-21,8%).
«Πέφτει» το χαρτί υγείας, σε άνοδο οι πάνες ακράτειας
Προς την ίδια κατεύθυνση, κατηγορίες όπως τα καθαριστικά σπιτιού έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους, σε αξία, κατά -15%, όπως επίσης και οι χλωρίνες με -18,4%, καθώς υπήρξε εξορθολογίκευση της χρήσης τους, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020.
Παρόμοια πορεία ακολούθησαν και ορισμένες κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, των οποίων είχε εκτοξευθεί η ζήτηση στις αρχές του 2020, όπως τα σαπούνια για τα χέρια (-22,7%), καθώς και τα αντισηπτικά (-43,2%).
Μεγάλη άνοδος για είδη bazaar
Το σύνολο των κατηγοριών bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση στο +10,3%, η οποία σχετίζεται κυρίως με το διάστημα όπου το λοιπό λιανεμπόριο βρισκόταν σε αναστολή λειτουργίας, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσιάζουν οριακή μείωση στο -0,5%.
Προτίμηση στα hypermarkets
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500τ.μ. (hypermarkets) εξακολουθούν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,2% στις πωλήσεις τους. Σε ρυθμό ανάπτυξης, ωστόσο αρκετά πιο μετριοπαθή, ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +1,5%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.
Υποχωρεί η Αττική
Στο επίπεδο των επιμέρους γεωγραφικών περιοχών η Αττική είναι η μοναδική περιφέρεια, που παρουσιάζει αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης, στο -0,9%, ενώ αντίθετα η Πελοπόννησος αναπτύσσεται συγκριτικά πιο θετικά, με +5,8%.


Latest News

Στον Large Cap του FTSE Russell η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από 10 Μαρτίου
Η αλλαγή έγινε στο πλαίσιο της τριμηνιαίας αναθεώρησης των δεικτών του οίκου

Τράπεζα Πειραιώς: Ξεκινά η συγχώνευση με την Πειραιώς Financial Holdings
Με την ολοκλήρωση της Συγχώνευσης, η Τράπεζα θα διατηρήσει την άδεια που κατέχει ως πιστωτικό ίδρυμα

Νέο μέλος εκλέχθηκε στο ΔΣ της Τράπεζας Πειραιώς
O Jeremy John Masding αντικαθιστά τον παραιτηθέντα Σολομώντα Μπεράχα

Aegean: Ακυρώσεις και αλλαγές πτήσεων στις 28 Φεβρουαρίου λόγω της απεργίας
Επαναπρογραμματισμός των πτήσεων της Aegean λόγω απεργίας - Αναλυτικά οι πίνακες των πτήσεων

Μικρή αύξηση στα κέρδη του δ' 3μηνου του ΟΤΕ περιμένει η ΑΧΙΑ
Για το τρίμηνο, η ΑΧΙΑ αναμένει ότι ο όμιλος θα παρουσιάσει έσοδα 919,1 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα κατά 1,2% σε ετήσια βάση

ΑΧΙΑ: Στα 9,10 ευρώ η τιμή στόχος για τον ΔΑΑ - Tι περιμένει στα αποτελέσματα του 2024
Η σύσταση της AXIA για τη μετοχή είναι για αγορά, με τιμή στόχο στα 9,10 ευρώ

ΑΧΙΑ για Metlen: Οι 4 πιθανές κατευθύνσεις για το στόχο των 2 δισ. στα EBITDA
Η ΑΧΙΑ διατηρεί τη σύσταση για αγορά στη μετοχή και την τιμή στόχο στα 48,60 ευρώ - Ο Ευάγγελος Μυτιληναίος προανήγγειλε δύο εταιρικές ενέργειες

Το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος, Νο1* επιλογή των καταναλωτών – Η στρατηγική της επιτυχίας συνεχίζεται
Η ανάδειξη του νερού Βίκος ως το Νο1* φυσικό μεταλλικό νερό για το 2024 δεν είναι τυχαία - Είναι το αποτέλεσμα στρατηγικών επιλογών, καινοτομίας και αφοσίωσης στην ποιότητα και στη βιωσιμότητα

Νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Alpha – Όσα έγιναν στο πρώτο Culture Day
Με τη συμμετοχή χιλιάδων εργαζομένων του Ομίλου στην Ελλάδα και το εξωτερικό, παρουσιάστηκαν ο νέος εταιρικός σκοπός και οι αξίες της Alpha Bank

Στα €493,8 εκατ. το χαρτοφυλάκιο της Premia Properties - Οι επενδύσεις του 2024
Ακίνητα και συμμετοχές, αυξημένες κατά 64%, για την Premia Properties το 2024 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά