Η εγχώρια κατανάλωση υλικών στην Ευρώπη διαμορφώθηκε σε περίπου 13,4 τόνους ανά άτομο το 2020, υποχωρώντας από τους 14,1 τόνους του 2019.
Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Eurostat, σύμφωνα με τα οποία τα μη μεταλλικά ορυκτά αντιπροσωπεύουν το ήμισυ της κατανάλωσης υλικών, ήτοι ποσοστό 52% το 2020, η βιομάζα σχεδόν το ένα τέταρτο, ποσοστό 24%, τα ορυκτά καύσιμα σχεδόν το ένα πέμπτο, ποσοστό 18% και τα μεταλλεύματα το 5%.
Η ανάλυση της εγχώριας κατανάλωσης υλικών ανά κατηγορία υλικού δίνει μια εικόνα για τη σημασία των διαφόρων υλικών και τις δυνατότητές τους για επαναχρησιμοποίηση, ανάκτηση ή ανακύκλωση. Με την πάροδο του χρόνου, τα πρότυπα κατανάλωσης αυτών των κατηγοριών υλικών έχουν εξελιχθεί διαφορετικά.
Από τις αρχές της χιλιετίας που διανύουμε, η εγχώρια κατανάλωση υλικών μειώθηκε από τους πλέον των 15,4 τόνων ανά άτομο σε περίπου 13,4 τόνους ανά άτομο το 2020.
Η κατανάλωση βιομάζας παρέμεινε αρκετά σταθερή κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σε αντίθεση με την κατανάλωση μεταλλευμάτων και μη μεταλλικών ορυκτών, τα οποία επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό από τη χρηματοπιστωτική κρίση της περιόδου 2008-2009, ενώ ο αντίκτυπος της κρίσης COVID-19 ήταν πιο μετριασμένος.
Μέχρι το 2020, η κατανάλωση βιομάζας, μεταλλευμάτων καθώς και μη μεταλλικών ορυκτών διαμορφώθηκε περίπου στα προ εικοσαετίας επίπεδα. Αντίθετα, η κατανάλωση ορυκτών καυσίμων μειώθηκε σταδιακά τις τελευταίες δύο δεκαετίες, αντικατοπτρίζοντας τις μειωμένες εκπομπές CO2, με σημαντική πτώση το 2020 λόγω της κρίσης COVID-19.
Διαφορές στην κατανάλωση στις χώρες-μέλη
Το επίπεδο της εγχώριας κατανάλωσης υλικών διαφέρει σημαντικά μεταξύ των χωρών-μελών της ΕΕ: από 7 τόνους ανά άτομο στην Ιταλία έως 31 τόνους ανά άτομο στη Φινλανδία το 2020.
Επίσης, σε κάθε χώρα επηρεάζεται από τους φυσικούς υλικούς πόρους οι οποίο αποτελούν και δομικό στοιχείο κάθε οικονομίας.
Επιπλέον, η κατανάλωση των επιμέρους κατηγοριών υλικών ποικίλλει μεταξύ των χωρών-μελών.
Το 2020, η κατανάλωση μη μεταλλικών ορυκτών κυμάνθηκε από 2 τόνους ανά άτομο στην Ολλανδία έως 23 τόνους ανά άτομο στη Ρουμανία. Οι διαφορές αυτές μπορεί να είναι αποτέλεσμα διαφορετικών επιπέδων επενδύσεων στις κατασκευές, πυκνότητας πληθυσμού και μεγέθους υποδομών στις μεταφορές, όπως οδικά δίκτυα.
Μεγάλο είναι το εύρος και στην κατανάλωση βιομάζας: από έναν τόνο ανά άτομο στη Μάλτα έως 8 τόνους ανά άτομο στην Ιρλανδία και στη Δανία. Οι οικονομίες με υψηλή κατανάλωση βιομάζας συχνά εξειδικεύονται στην παραγωγή ξυλείας (Φινλανδία) ή σε συγκεκριμένη κτηνοτροφία (Ιρλανδία, Δανία).
Η κατανάλωση ορυκτών καυσίμων ανήλθε σε περίπου 3 τόνους ανά άτομο σε επίπεδο ΕΕ και οι διαφορές μεταξύ των χωρών ήταν λιγότερο έντονες.
Latest News
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού