
Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι είναι πιο επιβλαβής για το περιβάλλον η ενοικίαση ρούχων, από την απόρριψή τους.
Σε μια προσπάθεια μείωσης των επιπτώσεων της βιομηχανίας της μόδας στο περιβάλλον, τα τελευταία χρόνια εμφανίστηκαν υπηρεσίες ενοικίασης ενδυμάτων ως μια απάντηση στο πρόβλημα.
Ωστόσο, μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε από το φινλανδικό επιστημονικό περιοδικό Environmental Research Letters καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η ενοικίαση ρούχων είναι στην πραγματικότητα χειρότερη για περιβάλλον.
Αφού ερεύνησε διαφορετικά «σενάρια» για τα ρούχα – συμπεριλαμβανομένης της ανακύκλωσης, της μεταπώλησης και της ενοικίασης – η ομάδα, η οποία εκπόνησε τη μελέτη διαπίστωσε ότι η ενοικίαση ήταν η χειρότερη επιλογή για το περιβάλλον λόγω της μεταφοράς τους προς διάφορους πελάτες, της επιστροφής τους και το στεγνό καθάρισμα μεταξύ.
Απ’ όλες τις επιλογές, η καλύτερη είναι να φορά κάποιος τα ρούχα περισσότερες φορές προτού τα πετάξει. Η έρευνα από το Ίδρυμα Ellen MacArthur αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ενώ η παραγωγή ενδυμάτων συνεχίζει να αυξάνεται – έχει υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία 15 χρόνια – κατά μέσο όρο έχουν μειωθεί κατά 36% οι φορές που φοριούνται τα ενδύματα που αγοράζονται.
Ωστόσο, δεν είναι όλα αρνητικά, με τους ερευνητές να προτείνουν η ενοικίαση μόδας να γίνεται με έναν τρόπο που είναι ελαφρώς καλύτερος εάν χρησιμοποιούνται τρόποι μεταφοράς των ρούχων με χαμηλές εκπομπές άνθρακα.
Για να επιλυθεί η περιβαλλοντική κρίση όπως δηλώνει η Ντάνα Τόμας συγγραφέας του βιβλίου «Fashionopolis: The Price of Fast Fashion and the Future of Clothes» στην εφημερίδα The Guardian, η ενοικίαση ρούχων δεν μπορεί να γίνεται συνεχώς, αλλά περιστασιακά, όταν προκύπτει ανάγκη, για παράδειγμα σε γιορτές ή γάμους.
Η νέα μελέτη δείχνει ότι εάν οι εταιρείες ενοικίασης αλλάξουν την εφοδιαστική τους και την κάνουν πιο φιλική προς το κλίμα, η ενοικίαση θα φτάσει στο επίπεδο της μεταπώλησης όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος.
Ο πιο βιώσιμος τρόπος κατανάλωσης στον τομέα της μόδας είναι η αγορά λιγότερων ειδών, τα οποία φοριούνται όσο το δυνατόν περισσότερο χρονικό διάστημα, επισημαίνεται.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική