«Τέτοιες ημέρες, το 1881 η Θεσσαλία γιόρταζε την ένωση της με το νεαρό τότε ελληνικό κράτος. 140 χρόνια μετά η ίδια περιφέρεια γνωρίζει ακομή μία ενσωμάτωση, αναπτυξιακή αυτή τη φορά με τον αυτοκινητόδρομο Ε -65», τόνισε μιλώντας στη Βουλή στη συζήτηση για την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε – 65, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο κ. Μητσοτάκης συνέχισε λέγοντας: «Αποτελεί μία επιλογή που ενώνει δυναμικά την χώρα και συμπίπτει με την πανηγυρική έγκριση του Σχεδίου Ελλάδα 2.0 από το Εκοφιν. Η εξέλιξη αυτή έρχεται να πιστοποιήσει πως το σχέδιο ανταποκρίνεται στις αναπτυξιακές φιλοδοξίες της χώρας. Το έργο αυτό διαλύει την απομόνωση και χαράσσει νέους ορίζοντες και η ψήφιση του σήμερα αποτελεί το τέλος μιας εκκρεμότητας 14 ετών, καθώς το έργο δημοπρατήθηκε επί κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή».
Ο πρωθυπουργός, στην ομιλία του σημείωσε:«Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν το απόλυτο κενό χρηματοδότησης. Στις 20 Δεκεμβρίου του 2019 δεσμεύθηκα πως παρά τα εμπόδια που κληρονομήσαμε πως το έργο θα ολοκληρώνονταν πάση θυσία. Έτσι επιβεβαιώσαμε το σύνθημα μας: το είπαμε, το κάναμε. Κατόπιν και δικής μου παρέμβασης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ, κατορθώσαμε να λάβουμε τη σχετική έγκριση. Διαψεύσαμε για μία φορά ακόμη όσους είχαν σπεύσει να χαρακτηρίσουν την εν λόγω εξέλιξη περίπου αδύνατη. Ο Ε- 65 Θα δημιουργήσει για την Θεσσαλία περίπου 1.000 θέσεις κατά την κατασκευή του και περίπου 150 θέσεις κατά την λειτουργία του».
Η νέα αρτηρία θα συνδέει τα δύο σημαντικότερα διαμετακομιστικά λιμάνια της Κεντρικής Ελλάδας και της Ηπείρου
Συνεχίζοντας την ομιλία του στη Βουλή, στη συζήτηση για την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε – 65, ο πρωθυπουργός τόνισε: «Η νέα αρτηρία θα συνδέει τον Βόλο με την Ηγουμενίτσα τα δύο σημαντικότερα διαμετακομιστικά λιμάνια της Κεντρικής Ελλάδος και της Ηπείρου. Θα συνδέσει μεταξύ τους και σημαντικά τουριστικά αξιοθέατα της ευρύτερης περιοχής. Η μεταφορά προιόντων θα γίνεται πολύ πιο εύκολα και πολύ πιο φθηνά. Ο Ε -65 είναι ένας πράσινος δρόμος, που οδηγεί στο μέλλον και οδηγεί την Θεσσαλία στην πράσινη μετάβαση.
Πρόκειται για ένα έργο που θα συμβάλλει και στην ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας επιβραβεύοντας την τολμηρή απόφαση της Ελλάδος να περάσει σε μία εποχή γρήγορης απολιγνιτοποίησης. Η Δυτική Μακεδονία θα είναι, με την ολοκλήρωση του έργου, ενταγμένη στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες. Ο Ε -65 αποτελεί μέρος του νέου αναπτυξιακού μοντέλου. Η ολοκλήρωση του έργου συμβολίζει τη βούληση της κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει τις υποδομές ως εφαλτήριο ανάπτυξης, ενώ αποτελεί απόδειξη της προγραμματικής μας συνέπειας».
Θα σας καλέσουμε στα πραγματικά εγκαίνια του έργου και όχι σε μουσαμάδες
«Υπάρχει η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ για τον δρόμο Πάτρα – Πύργος, την περιμένουμε πολύ σύντομα, αναμένουμε τα μηχανήματα να πάρουν μπροστά πολύ γρήγορα, ώστε να εκλείψει αυτή η μαύρη τρύπα στο οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου.
Εξασφαλίσαμε, εξάλλου, πως η χρηματοδότηση του έργου μπορεί να επεκταθεί και πέραν του 2023. Αυτή τη στιγμή ξεδιπλώνεται στην χώρα ένα πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, που αγγίζει τα 13 δις ευρώ. Με έργα τελματωμένα, που επιτέλους κινούνται, αλλά και νέα, που δρομολογούνται. Θυμίζω τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και την γραμμή 4 του μέτρο, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, που θα γίνει στην χώρα.
Στην τελική ευθεία είμαστε και για το μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς μετά την απόφαση του ΣτΕ ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση του έργου με σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά του έργου.
Θα σας καλέσουμε κ. συνάδελφοι στα πραγματικά εγκαίνια του έργου και όχι σε μουσαμάδες», τόνισε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στη Βουλή στη συζήτηση για την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε – 65.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Καιρός: Ποια έκτακτα μέτρα εισηγείται η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου - Τι πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες
Αναλυτικά τα μέτρα που εισηγήθηκε η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου που συνεδρίασε για την κακοκαιρία – Πού θα κλείσουν σχολεία – Σε ποιες περιοχές είναι υποχρεωτικές οι αλυσίδες
Αυστρία: Ένας ακροδεξιός στο κατώφλι της καγκελαρίας
Νέος πονοκέφαλος στην Ευρώπη - Ποιος είναι, τι πρεσβεύει ο Χέρμπερτ Κικλ ηγέτης του ακροδεξιού Κόμματος της Ελευθερίας (FPÖ) στην Αυστρία
Κοντογεώργης: Να διατηρήσουμε έναν ρυθμό ανάπτυξης που βοηθά και την οικονομία και τους πολίτες
Ο Θανάσης Κοντογεώργης τονίζει ακόμα ότι «ο πληθωρισμός σιγά σιγά υποχωρεί. Τα εισοδήματα θα παραμείνουν και θα συνεχίσουν να αυξάνονται»
Πολεμικό Ναυτικό: Βίντεο με την αεροδιακομιδή ασθενούς από φορτηγό πλοίο με ελικόπτερο
Η επιχείρηση για την αεροδιακομιδή του ασθενή πραγματοποιήθηκε στα 80 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Παλαιόχωρας
Η πρώτη ανασκόπηση Μητσοτάκη για το 2025 - Τι αναφέρει για τη φορολογία
Στην πρώτη του εβδομαδιαία ανασκόπηση για το 2025, ο Κυριάκος Μητσοτάκης απαρίθμησε τις κυβερνητικές προτεραιότητες για τη νέα χρονιά.
Τι σκέφτονται οι κάτοικοι της Γροιλανδίας για την εξαγορά τους; - Η ανάλυση του Economist
Στη Γροιλανδία αναφέρουν ότι η παγκόσμια προσοχή της τελευταίας εβδομάδας επανέφερε το ζήτημα της ανεξαρτησίας στο προσκήνιο
Πότε θα τελειώσει ο πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας;
Εάν ένα τέλος σημαίνει μία συμφωνία για ειρήνη διαρκείας, η απάντηση είναι όχι, λένε πολλοί αναλυτές - Τι θέλει ο Πούτιν
Ισχυρές καταιγίδες προ των πυλών – Πού θα εκδηλωθούν χιονοπτώσεις
Αλλάζει από σήμερα το σκηνικό του καιρού, καθώς αναμένονται βροχές και καταιγίδες, ενώ χιονοπτώσεις θα σημειωθούν σε συγκεκριμένες περιοχές
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Στους 11 οι νεκροί από την πύρινη κόλαση στο Λος Άντζελες - Στους 13 οι αγνοούμενοι
Το Μεξικό στέλνει βοήθεια - Έξι πυρκαγιές μαίνονται στην κομητεία του Λος Άντζελες από την Τρίτη