
Στην τελική ευθεία μπαίνει την ερχόμενη Πέμπτη, 15 Ιουλίου 2021, ο διαγωνισμός για τη μακροχρόνια παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι φάκελοι των οικονομικών προσφορών των δύο υποψήφιων σχημάτων, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS Projects και VINCI-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΒΑΞ, θα ανοιχθούν από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, σηματοδοτώντας την αρχή του τέλους του διαγωνισμού που έχει τραβήξει περισσότερα από 4 χρόνια. Πρόκειται μάλιστα για ένα assetπου εκτιμάται ότι θα βάλει στα ταμεία 1-1,5 δισ. ευρώ.
Βεβαίως, υπάρχουν ορισμένα βήματα ακόμα που θα πρέπει να γίνουν, χωρίς αυτό να σημαίνει μάλιστα ότι οι δύο μονομάχοι δεν έχουν τη δυνατότητα και σε αυτό το στάδιο του διαγωνισμού να προχωρήσουν σε προσφυγές. Εξέλιξη, που αν και δεν επιβεβαιώνεται επισήμως, αποσοβήθηκε στο προηγούμενο στάδιο στο…«παρά ένα».
Αυτό που θα γίνει την ερχόμενη Πέμπτη, ενώπιον όλων των μερών, είναι το άνοιγμα των φακέλων που περιέχουν τις οικονομικές προσφορές των υποψηφίων για να εξεταστεί αρχικά η πληρότητα των εγγράφων. Αυτά περιλαμβάνουν επιστολή χρηματοδοτικής υποστήριξης, business plan, εγγυητικές επιστολές. Εφόσον οι φάκελοι είναι πλήρεις σε επίπεδο τυπικό, θα δοθει το πράσινο φως για το άνοιγμα αυτών καθαυτών των οικονομικών προσφορών δυο-τρεις ημέρες μετά, όπου και θα κριθεί φυσικά το ποια από τις δύο κοινοπραξίες θα κόψει το νήμα.
Το πιθανότερο είναι το Ταμείο, όπως εξάλλου κάνει κατά πάγια τακτική σε τέτοιου μεγέθους διαγωνισμούς, να ζητήσει και βελτιωμένες προσφορές από τους συμμετέχοντες. Εάν η διαφορά μεταξύ των δύο προσφορών κινείται σε ποσοστό ως 15%, τότε θα ζητηθούν βελτιωμένες προσφορές και από τους δύο, ενώ αν είναι μεγαλύτερη τότε η βελτιωμένη προσφορά θα ζητηθεί από αυτόν που θα έχει κάνει τη μεγαλύτερη προσφορά, που όπως όλα θα συνηγορούν θα είναι και αυτός που θα κερδίσει τον διαγωνισμό.
Εφόσον δεν υπάρξουν δικαστικά εμπόδια, εκτιμάται ότι ως το τέλος Ιουλίου με αρχές Αυγούστου θα έχουμε την ανάδειξη του προτιμητέου επενδυτή. Σε άλλη περίπτωση, αυτό το ορόσημο θα πάει πιο πίσω.
Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευαστεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία). Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.


Latest News

Υλοποίηση στρατηγικών καλωδιακών διασυνδέσεων τεχνολογίας HVDC από την Hellenic Cables
Η Hellenic Cables θα συμμετάσχει στην υλοποίηση στρατηγικών καλωδιακών διασυνδέσεων τεχνολογίας HVDC

Θεοδωρόπουλος: Οι εργοδότες είμαστε κακομαθημένοι - Γιατί δεν χτίζονται εργοστάσια στην Ελλάδα
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ Θεοδωρόπουλος μιλώντας στο Κύκλο Ιδεών πρότεινε αναθεώρηση των εργασιακών σχέσεων και ζήτησε ευελιξία από τους εργαζομένους

AEGEAN: Απογείωση στους 16,3 εκατ. επιβάτες, στα 405,3 εκατ. ευρώ τα EBIDTA
Ισχυρή δυναμική δραστηριότητας και λειτουργικής κερδοφορίας της AEGEAN στο εποχικά αδύναμο τέταρτο τρίμηνο

«Πράσινο φως» στο ενημερωτικό δελτίο της Φάις Συμμετοχών – Άνοιξε ο δρόμος για το ΧΑ
Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αποφάσισε την έγκριση του περιεχομένου του ενημερωτικού δελτίου της Φάις Συμμετοχών

Η Moody's αναβάθμισε και την Attica Bank
Η αναβάθμιση του BCA της Attica Bank σε b1 οφείλεται κυρίως στην ολοκλήρωση της τιτλοποίησης μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων

Αναβαθμίζει τις Eurobank και Εθνική η Moody's
H Moody's προχώρησε στην αναβάθμιση των τραπεζών, με το outlook να «γυρνά» σε σταθερό, από θετικό προηγουμένως

Σάλλας: Βαρίδια για την Ελλάδα, η δικαιοσύνη και η δημόσια διοίκηση
Για την ανάγκη συναίνεσης μίλησε στον Κύκλο Ιδεών ο Μιχάλης Σάλλας, πρόεδρος του ομίλου εταιρειών Lyktos

Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν ΕΒΕΠ και ΟΕΕ - Τι προβλέπει
Οι δύο φορείς ανταλλάσσουν οικονομικές και νομικές πληροφορίες σχετικά με την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας και την επενδυτική δραστηριότητά τους

Πώς άλλαξαν τα Επιχειρηματικά Πάρκα από το 2017 έως το 2023
Τι δείχνει η μελέτη της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ σε συνεργασία με τον ΙΟΒΕ για το διάστημα 2017-2023

Βερνίκος - Ταμβακάκης: Διαχρονική η συζήτηση για αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου
«Θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που βλέπουμε τα πράγματα, τα υπόλοιπα τα καθορίζει η ίδια η αγορά», είπε ο Γιώργος Βερνίκος - «Πρέπει να δούμε τα ισχυρά μας στοιχεία», τόνισε ο Απόστολος Ταμβακάκης