Η τρέχουσα αναταραχή στο θαλάσσιο εμπόριο πιθανότατα θα κρατήσει περισσότερο από ότι αναμένονταν αρχικά και θα φτάσει μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Σύμφωνα με τον Lars Jensen, CEO της Vespucci Maritime, βασικό ομιλητή σε εκδήλωση της Citi η κατάσταση ανάγκης στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα τραβήξει λίγο περισσότερο μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2022 καθώς βασικά προβλήματα της αγοράς όπως η περιορισμένη χωρητικότητα και η συμφόρηση στα λιμάνια παραμένουν.
Ο ίδιος εκτιμά ότι η ζήτηση ήταν μεν αυξημένη κατά 15%-20% το πρώτο εξάμηνο του 2021 ωστόσο σε διετή βάση, η τρέχουσα ζήτηση ήταν σύμφωνη με την ιστορική τάση. Στην πραγματικότητα, η ζήτηση τους τελευταίους μήνες έχει σταματήσει.
Επίσης τα αυξημένα επίπεδα τιμών οφείλονται στην περιορισμένη χωρητικότητα λόγω ελλείψεων εμπορευματοκιβωτίων και συμφόρησης των λιμένων.
Παρά τη νέα προσφορά «κουτιών», η κατάσταση δεν βελτιώθηκε τους τελευταίους οκτώ μήνες καθώς δεν έχει επέλθει ισορροπία με το εμπόριο backhaul να αντιπροσωπεύει τώρα το 7,7% των κυκλικών ταξιδιών έναντι 20% σε ένα τυπικό έτος.
Τέλος οι αναλυτές βλέπουν ότι δεν θα είναι αποτελεσματική μια παρέμβαση των κυβερνήσεων στις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων και φέρνουν ως παράδειγμα την απόφαση της Νοτίου Κορέας για άμεση επιδότηση ώστε να αντισταθμίσει την πίεση του κόστους.
Latest News
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου