Η τρέχουσα αναταραχή στο θαλάσσιο εμπόριο πιθανότατα θα κρατήσει περισσότερο από ότι αναμένονταν αρχικά και θα φτάσει μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Σύμφωνα με τον Lars Jensen, CEO της Vespucci Maritime, βασικό ομιλητή σε εκδήλωση της Citi η κατάσταση ανάγκης στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα τραβήξει λίγο περισσότερο μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2022 καθώς βασικά προβλήματα της αγοράς όπως η περιορισμένη χωρητικότητα και η συμφόρηση στα λιμάνια παραμένουν.
Ο ίδιος εκτιμά ότι η ζήτηση ήταν μεν αυξημένη κατά 15%-20% το πρώτο εξάμηνο του 2021 ωστόσο σε διετή βάση, η τρέχουσα ζήτηση ήταν σύμφωνη με την ιστορική τάση. Στην πραγματικότητα, η ζήτηση τους τελευταίους μήνες έχει σταματήσει.
Επίσης τα αυξημένα επίπεδα τιμών οφείλονται στην περιορισμένη χωρητικότητα λόγω ελλείψεων εμπορευματοκιβωτίων και συμφόρησης των λιμένων.
Παρά τη νέα προσφορά «κουτιών», η κατάσταση δεν βελτιώθηκε τους τελευταίους οκτώ μήνες καθώς δεν έχει επέλθει ισορροπία με το εμπόριο backhaul να αντιπροσωπεύει τώρα το 7,7% των κυκλικών ταξιδιών έναντι 20% σε ένα τυπικό έτος.
Τέλος οι αναλυτές βλέπουν ότι δεν θα είναι αποτελεσματική μια παρέμβαση των κυβερνήσεων στις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων και φέρνουν ως παράδειγμα την απόφαση της Νοτίου Κορέας για άμεση επιδότηση ώστε να αντισταθμίσει την πίεση του κόστους.
Latest News
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας