
Η τρέχουσα αναταραχή στο θαλάσσιο εμπόριο πιθανότατα θα κρατήσει περισσότερο από ότι αναμένονταν αρχικά και θα φτάσει μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Σύμφωνα με τον Lars Jensen, CEO της Vespucci Maritime, βασικό ομιλητή σε εκδήλωση της Citi η κατάσταση ανάγκης στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα τραβήξει λίγο περισσότερο μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2022 καθώς βασικά προβλήματα της αγοράς όπως η περιορισμένη χωρητικότητα και η συμφόρηση στα λιμάνια παραμένουν.
Ο ίδιος εκτιμά ότι η ζήτηση ήταν μεν αυξημένη κατά 15%-20% το πρώτο εξάμηνο του 2021 ωστόσο σε διετή βάση, η τρέχουσα ζήτηση ήταν σύμφωνη με την ιστορική τάση. Στην πραγματικότητα, η ζήτηση τους τελευταίους μήνες έχει σταματήσει.
Επίσης τα αυξημένα επίπεδα τιμών οφείλονται στην περιορισμένη χωρητικότητα λόγω ελλείψεων εμπορευματοκιβωτίων και συμφόρησης των λιμένων.
Παρά τη νέα προσφορά «κουτιών», η κατάσταση δεν βελτιώθηκε τους τελευταίους οκτώ μήνες καθώς δεν έχει επέλθει ισορροπία με το εμπόριο backhaul να αντιπροσωπεύει τώρα το 7,7% των κυκλικών ταξιδιών έναντι 20% σε ένα τυπικό έτος.
Τέλος οι αναλυτές βλέπουν ότι δεν θα είναι αποτελεσματική μια παρέμβαση των κυβερνήσεων στις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων και φέρνουν ως παράδειγμα την απόφαση της Νοτίου Κορέας για άμεση επιδότηση ώστε να αντισταθμίσει την πίεση του κόστους.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»