Στο πλαίσιο του φιλόδοξου πακέτου της για το κλίμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει μέτρα που ουσιαστικά θα βάλουν τέλος στα βενζινοκίνητα και ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα εντός 20 ετών για χάρη της πράσινης ηλεκτροκίνησης.
Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη ανακοινώσει μεγάλες επενδύσεις για την υιοθέτηση της νέας τεχνολογίας, και η ΕΕ φαίνεται πως θα ανταποκριθεί στις πιέσεις τους για τη δημιουργία δικτύου φόρτισης.
«Μέχρι το 2040, τα μοντέλα των περισσότερων κατασκευαστών θα είναι ηλεκτρικά ούτως ή άλλως» επισήμανε στο Reuters o Νικ Πάρκερ της συμβουλευτικής εταιρείας AlixPartners, η οποία εκτιμά ότι το διάστημα 2021-25 η παγκόσμια βιομηχανία οχημάτων θα επενδύσει 330 δισεκατομμύρια δολάρια στον εξηλεκτρισμό.
«Το ερώτημα είναι αν η Ευρώπη θα προσπαθήσει να πιέσει για τη μετάβαση ή θα αφήσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες την απόφαση να επιλέξουν δρόμο» είπε.
Παραμένει ασαφές αν η πρόταση της Κομισιόν παραθέτει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την κατάργηση των συμβατικών οχημάτων. Σύμφωνα με τις πηγές του Reuters, η πρόταση περιλαμβάνει δεσμευτικούς στόχους για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, οι οποίοι θα καθιστούν αδύνατη την πώληση οχημάτων εσωτερικής καύσης είτε από το 2035 ή από το 2040.
Ασαφές παραμένει το χρονοδιάγραμμα για τα υβριδικά οχήματα.
Το πακέτο 12 μέτρων που θα παρουσιάσει η Κομισιόν έχει ως γενικό στόχο τη μείωση συνολικών εκπομπών της ΕΕ κατά 50 με 60 τοις εκατό έως το 2030, συγκριτικά με τα σημερινά επίπεδα, αντί για μείωση κατά 37,5% που προβλέπει ο υφιστάμενος στόχος.
Φόρτιση
Οι πωλήσεις οχημάτων χαμηλών εκπομπών αυξήθηκαν πέρυσι στην ΕΕ παρά τη μείωση των συνολικών πωλήσεων οχημάτων λόγω της πανδημίας. Ένα στα εννέα οχήματα που πωλήθηκαν το 2021 ήταν ηλεκτρικό ή υβριδικό.
Ο πλήρης εξηλεκτρισμός δείχνει πάντως να απέχει αρκετά χρόνια. Το κόστος των ηλεκτροκίνητων μοντέλων είναι υψηλότερο και πολλοί οδηγοί αποθαρρύνονται από το λεγόμενο «άγχος αυτονομίας» λόγω της έλλειψης σημείων φόρτισης.
Οι κατασκευαστές έχουν στείλει το μήνυμα ότι θα αποδεχτούν αυστηρότερους στόχους για τις εκπομπές μόνο εφόσον υπάρχουν μεγάλες δημόσιες υποδομές σε φορτιστές. Το μήνυμά τους φαίνεται πως έχει ληφθεί υπόψη, εκτιμά το Reuters.
Για το λόγο αυτό η Κομισιόν αναμένεται να προτείνει νομοθετική πρωτοβουλία που θα υποχρεώνει τις χώρες-μέλη να εγκαθιστούν σημεία φόρτισης ανά έναν συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων σε κεντρικούς αυτοκινητόδρομους.
Latest News
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων