Στο πλαίσιο του φιλόδοξου πακέτου της για το κλίμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει μέτρα που ουσιαστικά θα βάλουν τέλος στα βενζινοκίνητα και ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα εντός 20 ετών για χάρη της πράσινης ηλεκτροκίνησης.
Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη ανακοινώσει μεγάλες επενδύσεις για την υιοθέτηση της νέας τεχνολογίας, και η ΕΕ φαίνεται πως θα ανταποκριθεί στις πιέσεις τους για τη δημιουργία δικτύου φόρτισης.
«Μέχρι το 2040, τα μοντέλα των περισσότερων κατασκευαστών θα είναι ηλεκτρικά ούτως ή άλλως» επισήμανε στο Reuters o Νικ Πάρκερ της συμβουλευτικής εταιρείας AlixPartners, η οποία εκτιμά ότι το διάστημα 2021-25 η παγκόσμια βιομηχανία οχημάτων θα επενδύσει 330 δισεκατομμύρια δολάρια στον εξηλεκτρισμό.
«Το ερώτημα είναι αν η Ευρώπη θα προσπαθήσει να πιέσει για τη μετάβαση ή θα αφήσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες την απόφαση να επιλέξουν δρόμο» είπε.
Παραμένει ασαφές αν η πρόταση της Κομισιόν παραθέτει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την κατάργηση των συμβατικών οχημάτων. Σύμφωνα με τις πηγές του Reuters, η πρόταση περιλαμβάνει δεσμευτικούς στόχους για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, οι οποίοι θα καθιστούν αδύνατη την πώληση οχημάτων εσωτερικής καύσης είτε από το 2035 ή από το 2040.
Ασαφές παραμένει το χρονοδιάγραμμα για τα υβριδικά οχήματα.
Το πακέτο 12 μέτρων που θα παρουσιάσει η Κομισιόν έχει ως γενικό στόχο τη μείωση συνολικών εκπομπών της ΕΕ κατά 50 με 60 τοις εκατό έως το 2030, συγκριτικά με τα σημερινά επίπεδα, αντί για μείωση κατά 37,5% που προβλέπει ο υφιστάμενος στόχος.
Φόρτιση
Οι πωλήσεις οχημάτων χαμηλών εκπομπών αυξήθηκαν πέρυσι στην ΕΕ παρά τη μείωση των συνολικών πωλήσεων οχημάτων λόγω της πανδημίας. Ένα στα εννέα οχήματα που πωλήθηκαν το 2021 ήταν ηλεκτρικό ή υβριδικό.
Ο πλήρης εξηλεκτρισμός δείχνει πάντως να απέχει αρκετά χρόνια. Το κόστος των ηλεκτροκίνητων μοντέλων είναι υψηλότερο και πολλοί οδηγοί αποθαρρύνονται από το λεγόμενο «άγχος αυτονομίας» λόγω της έλλειψης σημείων φόρτισης.
Οι κατασκευαστές έχουν στείλει το μήνυμα ότι θα αποδεχτούν αυστηρότερους στόχους για τις εκπομπές μόνο εφόσον υπάρχουν μεγάλες δημόσιες υποδομές σε φορτιστές. Το μήνυμά τους φαίνεται πως έχει ληφθεί υπόψη, εκτιμά το Reuters.
Για το λόγο αυτό η Κομισιόν αναμένεται να προτείνει νομοθετική πρωτοβουλία που θα υποχρεώνει τις χώρες-μέλη να εγκαθιστούν σημεία φόρτισης ανά έναν συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων σε κεντρικούς αυτοκινητόδρομους.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων