Στο πλαίσιο του φιλόδοξου πακέτου της για το κλίμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει μέτρα που ουσιαστικά θα βάλουν τέλος στα βενζινοκίνητα και ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα εντός 20 ετών για χάρη της πράσινης ηλεκτροκίνησης.
Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη ανακοινώσει μεγάλες επενδύσεις για την υιοθέτηση της νέας τεχνολογίας, και η ΕΕ φαίνεται πως θα ανταποκριθεί στις πιέσεις τους για τη δημιουργία δικτύου φόρτισης.
«Μέχρι το 2040, τα μοντέλα των περισσότερων κατασκευαστών θα είναι ηλεκτρικά ούτως ή άλλως» επισήμανε στο Reuters o Νικ Πάρκερ της συμβουλευτικής εταιρείας AlixPartners, η οποία εκτιμά ότι το διάστημα 2021-25 η παγκόσμια βιομηχανία οχημάτων θα επενδύσει 330 δισεκατομμύρια δολάρια στον εξηλεκτρισμό.
«Το ερώτημα είναι αν η Ευρώπη θα προσπαθήσει να πιέσει για τη μετάβαση ή θα αφήσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες την απόφαση να επιλέξουν δρόμο» είπε.
Παραμένει ασαφές αν η πρόταση της Κομισιόν παραθέτει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την κατάργηση των συμβατικών οχημάτων. Σύμφωνα με τις πηγές του Reuters, η πρόταση περιλαμβάνει δεσμευτικούς στόχους για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, οι οποίοι θα καθιστούν αδύνατη την πώληση οχημάτων εσωτερικής καύσης είτε από το 2035 ή από το 2040.
Ασαφές παραμένει το χρονοδιάγραμμα για τα υβριδικά οχήματα.
Το πακέτο 12 μέτρων που θα παρουσιάσει η Κομισιόν έχει ως γενικό στόχο τη μείωση συνολικών εκπομπών της ΕΕ κατά 50 με 60 τοις εκατό έως το 2030, συγκριτικά με τα σημερινά επίπεδα, αντί για μείωση κατά 37,5% που προβλέπει ο υφιστάμενος στόχος.
Φόρτιση
Οι πωλήσεις οχημάτων χαμηλών εκπομπών αυξήθηκαν πέρυσι στην ΕΕ παρά τη μείωση των συνολικών πωλήσεων οχημάτων λόγω της πανδημίας. Ένα στα εννέα οχήματα που πωλήθηκαν το 2021 ήταν ηλεκτρικό ή υβριδικό.
Ο πλήρης εξηλεκτρισμός δείχνει πάντως να απέχει αρκετά χρόνια. Το κόστος των ηλεκτροκίνητων μοντέλων είναι υψηλότερο και πολλοί οδηγοί αποθαρρύνονται από το λεγόμενο «άγχος αυτονομίας» λόγω της έλλειψης σημείων φόρτισης.
Οι κατασκευαστές έχουν στείλει το μήνυμα ότι θα αποδεχτούν αυστηρότερους στόχους για τις εκπομπές μόνο εφόσον υπάρχουν μεγάλες δημόσιες υποδομές σε φορτιστές. Το μήνυμά τους φαίνεται πως έχει ληφθεί υπόψη, εκτιμά το Reuters.
Για το λόγο αυτό η Κομισιόν αναμένεται να προτείνει νομοθετική πρωτοβουλία που θα υποχρεώνει τις χώρες-μέλη να εγκαθιστούν σημεία φόρτισης ανά έναν συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων σε κεντρικούς αυτοκινητόδρομους.
Latest News
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard
Eκλεισε το deal 1 δισ. Τουρκίας - κινεζικής BYD - Νέο εργοστάσιο για παραγωγή EV
Πώς η Τουρκία θα μπορεί να εξάγει στην ΕΕ τα κινεζικά EV της BYD, χωρίς δασμούς
Στη 2η θέση του προσαρμοσμένου δείκτη ελκυστικότητας ΑΠΕ η Ελλάδα - Ερευνα της ΕΥ
ΗΠΑ, Κίνα και Γερμανία διατηρούν τις τρεις πρώτες θέσεις στον γενικό δείκτη, κυρίως με τη βοήθεια υποστηρικτικών κρατικών πολιτικών, διαπιστώνει η ΕΥ