Τη μεγάλη ταχύτητα με την οποία η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχωρά στη συμβασιοποίηση έργων υποδομών, επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στην ομιλία του στο 8ο Στρατηγικό Συνέδριο «Επενδύσεις στην Ελλάδα και Αναπτυξιακή Προοπτική 2021».
Ανέφερε ότι ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί μέσα σε δύο χρόνια έργα πάνω από 3,2 δισ. ευρώ και τόνισε πως «Μεγάλα έργα υποδομών, ίσον επενδύσεις!».
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι «πήραμε μία απόφαση δύσκολη για εμάς τους πολιτικούς: Δεν αρχίσαμε να εξαγγέλλουμε έργα χωρίς να έχουμε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και χρηματοδοτικό μοντέλο. Σε αυτή την κυβέρνηση, κάθε φορά που ανακοινώνουμε μεγάλα έργα, δεσμευόμαστε χωρίς μεγάλα λόγια και μιλάμε συγκεκριμένα για τα πλάνα, τα χρονοδιαγράμματα και τη χρηματοδότηση».
Έτσι, σήμερα υπάρχει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων, συνολικού ύψους πάνω από 13 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο που έχει γίνει στη χώρα μετά του Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004 – 2009 που ξεκίνησαν οι μεγάλοι οδικοί άξονες.
«Εμβληματικά έργα»
«Το 2021 είναι η χρονιά που μεγάλα εμβληματικά έργα, που είχαν κολλήσει σε σύνθετα προβλήματα και πολλοί τα είχαν ξεγράψει, τα ξεμπλοκάρουμε ένα προς ένα», υπενθύμισε ο κ. Καραμανλής και αναφέρθηκε:
· Στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.
· Στο Πάτρα – Πύργος, όπου εκτίμησε ότι θα στηθούν εργοτάξια μέσα στο χρόνο.
· Στο Μετρό Θεσσαλονίκης, για το οποίο το ΣτΕ έδωσε το πράσινο φως
· Στο Βόρειο Τμήμα του Ε65 του οποίου η σύμβαση μόλις χτες κυρώθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων, ενώ σε δύο ημέρες εγκαινιάζονται τα πρώτα 14 χλμ του Νότιου Τμήματος.
· Στο νέο Αεροδρόμιο Ηρακλείου.
· Στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.
· Στα νέα έργα, όπως η νέα Περιφερειακή στη Θεσσαλονίκη – το λεγόμενο flyover – και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού στην Αθήνα, με πιο εμβληματική αυτή της Λεωφόρου Κύμης.
· Στο μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στην ιστορία της χώρας.
· Σε αντιπλημμυρικά, φιλοπεριβαλλοντικά έργα.
· Στα έργα οδικής ασφάλειας σε 7.000 επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου σε όλη τη χώρα.
«Εκπονήσαμε, λοιπόν, και προχωράμε στην υλοποίηση αυτού του προγράμματος. Όχι στα λόγια. Με πράξεις! Ήδη, έχουμε συμβασιοποιήσει – και όλοι καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό είναι να πέσουν οι υπογραφές για να ξεκινήσει ένα έργο – έργα πάνω από 3,2 δισ. ευρώ. Για να σας δώσω ένα μέτρο σύγκρισης, η προηγούμενη κυβέρνηση σε 4,5 χρόνια συμβασιοποίησε έργα κάτω από 800 εκατομμύρια ευρώ. Εμείς σε 2 χρόνια, έχουμε συμβασιοποιήσει έργα πάνω από 3,2 δισ. ευρώ. Δηλαδή πάνω από το τετραπλάσιο σε λιγότερο από το μισό χρονικό διάστημα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.
Αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου
«Όλα αυτά τα έργα, λοιπόν, σημαίνουν ανάπτυξη. Σημαίνουν ότι θα λύσουμε χρόνια προβλήματα για ολόκληρες περιοχές. Δημιουργούν χιλιάδες θέσεις εργασίας. Βοηθούν τον τουρισμό. Αναβαθμίζουν την αξία των περιοχών όπου εκτελούνται. Σκεφτείτε πώς θα αναβαθμίσει η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας όλες τις περιοχές, από όπου θα περάσει», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Πρόσθεσε δε ότι τα έργα αυτά υπηρετούν και τον ευρύτερο σχεδιασμό της κυβέρνησης, που στοχεύει στο να αλλάξει η Ελλάδα παραγωγικό μοντέλο.
Ανέλυσε το πλάνο που προβλέπει συγκεκριμένα βήματα:
«Αναγάγουμε τον Πειραιά, τα λιμάνια του Βορρά και κυρίως της Θεσσαλονίκης, σε πύλες εισόδου και αναβαθμίζουμε την Ελλάδα στο χώρο των logistics. Αναπτύσσουμε το σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο μπορεί να επεκτείνει το θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη. Παράλληλα, επενδύουμε και στη λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων και τα εκσυγχρονίζουμε, όπως και λιμάνια στα νησιά μας», ανέφερε. «Όλες αυτές οι δράσεις μαζί, συνιστούν ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο για τις συνδυασμένες μεταφορές. Διότι ο Πειραιάς μπορεί να γίνει λιμάνι μεταφόρτωσης (transit), αλλά και η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει ένα λεγόμενο get away port» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Υπενθύμισε δε, όσον αφορά στον Πειραιά, ότι έχουν ήδη παραδοθεί τρεις σταθμοί του Μετρό σε λειτουργία και μέσα στο 2022 θα παραδοθούν και οι άλλοι τρεις σταθμοί. «Θα υπάρχει πλέον αυτό που σε άλλες χώρες είναι αυτονόητο, απευθείας σύνδεση του μεγαλύτερου λιμανιού με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, ταχύτατα, σε λιγότερο από μία ώρα και συγκεκριμένα μέσα σε περίπου 50 λεπτά», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.
Brain gain
Εκτίμησε επίσης, ότι η ταχεία διασύνδεση Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης και Αλεξανδρούπολης – Μαύρης Θάλασσας, μπορεί να αναβαθμίσει στρατηγικά όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Υπενθύμισε ότι η Νέα Δημοκρατία ως αξιωματική αντιπολίτευση, είχε αναφερθεί στην πεδινή χάραξη για τη σύνδεση των λιμανιών με τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα.
Ο κ. Καραμανλής έκλεισε τονίζοντας ότι η κυβέρνηση αξιοποιεί κάθε διαθέσιμο εργαλείο για να προχωρήσει το πρόγραμμα έργων της, αναφέροντας ενδεικτικά τα έργα ΣΔΙΤ. Μέσα στο 2021, θα βρίσκονται σε εξέλιξη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πάνω από 20 έργα ΣΔΙΤ με συνολικό προϋπολογισμό 5 δισ. ευρώ. «Βλέπετε, εμείς δεν έχουμε τις ιδεοληψίες του παρελθόντος. Πιστεύουμε στη σύμπραξη του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, αξιοποιούμε τη μόχλευση κεφαλαίων, ενώνουμε δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα και σεβόμαστε κάθε ευρώ του Έλληνα φορολογούμενου», εξήγησε.
Ο υπουργός, εξέφρασε τέλος την ελπίδα, ότι ο κατασκευαστικός κλάδος θα συμβάλει τα επόμενα χρόνια στην αναστροφή του brain drain, στο να επιστρέψουν δηλαδή στην Ελλάδα πολιτικοί μηχανικοί και αρχιτέκτονες που έχουν φύγει στο εξωτερικό.
Latest News
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι πολλά μεγάλα έργα τρέχει η εταιρεία αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Όμιλος ΑKTOR: Μπόνους 1 εκατ. σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Σε εσωτερική ενημέρωση, ο όμιλος ΑΚΤOR ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει μπόνους σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Εξάρχου: Θέλουμε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο που θα πάει πέρα από το 2032
Ο πρόεδρος και CEO του AKTOR , Αλέξανδρος Εξάρχου μίλησε στο 4ο ΟΤ FORUM που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος
Ο όμιλος ΑΒΑΞ επενδύει στην υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων
Ο όμιλος ΑΒΑΞ πραγματοποιεί εξειδικευμένα σεμινάρια στα εργοτάξια και τους χώρους εργασίας που διατηρεί ανά τον κόσμο
Εξάρχου (AKTOR): Η Θεσσαλονίκη απέκτησε ένα Μετρό, που άλλες πόλεις θα ζήλευαν
Tη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης παρέδωσε σήμερα στο Ελληνικό Κράτος ο όμιλος εταιρειών AKTOR - Το έργο εγκαινιάστηκε από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη σε ειδική εκδήλωση στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας
Ο μετασχηματισμός των επιχειρήσεων οδηγός για ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – Στο 4ο ΟΤ FORUM ο Αλέξανδρος Εξάρχου
Ο πρόεδρος και CEO της AKTOR θα μιλήσει στο ΟΤ FORUM για την προσαρμογή των μεγάλων ομίλων και στις ευκαιρίες που δημιουργεί η ανάγκη μετασχηματισμού της οικονομίας
To Paralimnio ξανασυστήνεται τους πρώτους μήνες του 2025 επαναπροσδιορίζοντας το shopping experience στα Ιωάννινα
Το νέο Εμπορικό Πάρκο (πρώην Παραλίμνιο) στα Ιωάννινα θα ξανασυστηθεί προσεχώς στο ευρύ κοινό με τη νέα του ταυτότητα
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%