Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. (ΤΑΙΠΕΔ) ανακοινώνει ότι έξι ενδιαφερόμενα μέρη υπέβαλαν Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για την παραχώρηση της μαρίνας Καλαμαριάς (Αρετσού).
Ειδικότερα, ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι εξής (με αλφαβητική σειρά):
1. EMMA ALPHA HOLDING LTD
2. ΑΒΑΞ Α.Ε.
3. ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
4. ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ΜΑΡΙΝΑ Α.Ε.
5. ΤΕΚΑΛ Α.Ε.
6. ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ Α.Ε.
Οι σύμβουλοι αξιοποίησης του Ταμείου, αφού αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού (φάση δεσμευτικών προσφορών).
Υπενθυμίζεται ότι η διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ αφορά στην παραχώρηση υπηρεσιών λειτουργίας λιμένων (υπηρεσίες ελλιμενισμού και άλλες υπηρεσίες) και του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των κινητών και/ή ακινήτων περιουσιακών στοιχείων εντός της χερσαίας και/ή της θαλάσσιας ζώνης της μαρίνας Καλαμαριάς, για περίοδο κατ’ ελάχιστο 35 ετών.
Η μαρίνα Καλαμαριάς βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη, στη θέση «Αρετσού», εντός των ορίων του Δήμου Καλαμαριάς και έχει δυνατότητες ελλιμενισμού άνω των 380 σκαφών, μήκους έως 50μ. Η χερσαία επιφάνεια της μαρίνας καλύπτει έκταση της τάξεως των 78.000 τ.μ.
Τι προβλέπει το σχέδιο αξιοποίησης της μαρίνας Καλαμαριάς
Μια νέα σύγχρονη μαρίνα, ένα έργο πνοής που όχι μόνο θα επιφέρει ουσιαστική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και του γιώτινγκ στην περιοχή της Β. Ελλάδας, αλλά θα γίνει σημαντικός πόλος έλξης και αναψυχής και για τους κατοίκους της περιοχής σχεδιάζεται στην Καλαμαριά.
Η μαρίνα Καλαμαριάς, όπως και η μαρίνα του Αλίμου στην Αθήνα, αποτελούν χώρους υπερ-τοπικής σημασίας. Η αξιοποίηση και ανάπτυξη της μαρίνας Καλαμαριάς θα συμβάλει σημαντικά στην ανάδειξη της πόλης ως τουριστικό και οικονομικό πόλο όλης της Β. Ελλάδας
Σύγχρονες έρευνες έχουν δείξει ότι η ύπαρξη μαρίνας συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη όλης της περιοχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι για κάθε ένα ευρώ ελλιμενισμού σε τουριστικό λιμένα, δαπανώνται 5 έως 12 ευρώ στην τοπική οικονομία, σε προμήθειες, τροφοδοσία, ανεφοδιασμό καυσίμων, τεχνικές εργασίες, ναυπηγεία, πρακτορεύσεις και πολλές άλλες υπηρεσίες και δραστηριότητες που αναπτύσσονται γύρω από μία μαρίνα.
Έτσι, και η ανάπλαση της μαρίνας Καλαμαριάς, που παραμένει ημιτελής επί δεκαετίες, εκτιμάται ότι θα έχει θετικές επιδράσεις στην τοπική και την εθνική οικονομία, προσφέροντας ένα σημαντικό πυρήνα οικονομικής δραστηριότητας και απασχόλησης στην πόλη της Καλαμαριάς και την ευρύτερη περιοχή, ενώ ο σχεδιασμός της ενσωματώνει πλήρως τις αρχές της βιώσιμης και αειφόρου ανάπτυξης και τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές.
Το σχέδιο ανάπτυξης
Το σχέδιο ανάπλασης και ουσιαστικής αναβάθμισης της μαρίνας διασφαλίζει την ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση, τους περιπάτους και άλλες δραστηριότητες για τους επισκέπτες, και μάλιστα με ασφάλεια, καθώς δεν θα επιτρέπεται η διέλευση αυτοκινήτων. Επιπλέον, η παραχώρηση, εκτός από τα έσοδα για το ελληνικό δημόσιο, θα έχει αντισταθμιστικά οφέλη και για τον Δήμο Καλαμαριάς που μπορούν να φτάσουν στο 1% επί των συνολικών ακαθάριστων εσόδων της μαρίνας.
Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος έθεσε πέρυσι σε δημόσια διαβούλευση την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για την μαρίνα Καλαμαριάς, όπου όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς έλαβαν μέρος και ενέκρινε το τελικό κείμενο, ενσωματώνοντας παρεμβάσεις του Δήμου Καλαμαριάς και άλλων φορέων.
Στις επιτρεπόμενες χρήσεις γης της μαρίνας μπορούν να περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, αθλητικές εγκαταστάσεις, τουριστικές εγκαταστάσεις, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, κατοικίες για μακροχρόνια μίσθωση, χώροι συνάθροισης κοινού και πολιτιστικά κτίρια, χώροι πρασίνου (υπάρχει πρόβλεψη δημιουργίας πάρκου 9 στρεμμάτων), εγκαταστάσεις μέσων μαζικής μεταφοράς, πάρκινγκ κ.ά.
Latest News
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Όμιλος ΑKTOR: Μπόνους 1 εκατ. σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Σε εσωτερική ενημέρωση, ο όμιλος ΑΚΤOR ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει μπόνους σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης