
Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. (ΤΑΙΠΕΔ) ανακοινώνει ότι έξι ενδιαφερόμενα μέρη υπέβαλαν Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για την παραχώρηση της μαρίνας Καλαμαριάς (Αρετσού).
Ειδικότερα, ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι εξής (με αλφαβητική σειρά):
1. EMMA ALPHA HOLDING LTD
2. ΑΒΑΞ Α.Ε.
3. ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
4. ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ΜΑΡΙΝΑ Α.Ε.
5. ΤΕΚΑΛ Α.Ε.
6. ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ Α.Ε.
Οι σύμβουλοι αξιοποίησης του Ταμείου, αφού αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού (φάση δεσμευτικών προσφορών).
Υπενθυμίζεται ότι η διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ αφορά στην παραχώρηση υπηρεσιών λειτουργίας λιμένων (υπηρεσίες ελλιμενισμού και άλλες υπηρεσίες) και του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των κινητών και/ή ακινήτων περιουσιακών στοιχείων εντός της χερσαίας και/ή της θαλάσσιας ζώνης της μαρίνας Καλαμαριάς, για περίοδο κατ’ ελάχιστο 35 ετών.
Η μαρίνα Καλαμαριάς βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη, στη θέση «Αρετσού», εντός των ορίων του Δήμου Καλαμαριάς και έχει δυνατότητες ελλιμενισμού άνω των 380 σκαφών, μήκους έως 50μ. Η χερσαία επιφάνεια της μαρίνας καλύπτει έκταση της τάξεως των 78.000 τ.μ.
Τι προβλέπει το σχέδιο αξιοποίησης της μαρίνας Καλαμαριάς
Μια νέα σύγχρονη μαρίνα, ένα έργο πνοής που όχι μόνο θα επιφέρει ουσιαστική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και του γιώτινγκ στην περιοχή της Β. Ελλάδας, αλλά θα γίνει σημαντικός πόλος έλξης και αναψυχής και για τους κατοίκους της περιοχής σχεδιάζεται στην Καλαμαριά.
Η μαρίνα Καλαμαριάς, όπως και η μαρίνα του Αλίμου στην Αθήνα, αποτελούν χώρους υπερ-τοπικής σημασίας. Η αξιοποίηση και ανάπτυξη της μαρίνας Καλαμαριάς θα συμβάλει σημαντικά στην ανάδειξη της πόλης ως τουριστικό και οικονομικό πόλο όλης της Β. Ελλάδας
Σύγχρονες έρευνες έχουν δείξει ότι η ύπαρξη μαρίνας συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη όλης της περιοχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι για κάθε ένα ευρώ ελλιμενισμού σε τουριστικό λιμένα, δαπανώνται 5 έως 12 ευρώ στην τοπική οικονομία, σε προμήθειες, τροφοδοσία, ανεφοδιασμό καυσίμων, τεχνικές εργασίες, ναυπηγεία, πρακτορεύσεις και πολλές άλλες υπηρεσίες και δραστηριότητες που αναπτύσσονται γύρω από μία μαρίνα.
Έτσι, και η ανάπλαση της μαρίνας Καλαμαριάς, που παραμένει ημιτελής επί δεκαετίες, εκτιμάται ότι θα έχει θετικές επιδράσεις στην τοπική και την εθνική οικονομία, προσφέροντας ένα σημαντικό πυρήνα οικονομικής δραστηριότητας και απασχόλησης στην πόλη της Καλαμαριάς και την ευρύτερη περιοχή, ενώ ο σχεδιασμός της ενσωματώνει πλήρως τις αρχές της βιώσιμης και αειφόρου ανάπτυξης και τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές.
Το σχέδιο ανάπτυξης
Το σχέδιο ανάπλασης και ουσιαστικής αναβάθμισης της μαρίνας διασφαλίζει την ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση, τους περιπάτους και άλλες δραστηριότητες για τους επισκέπτες, και μάλιστα με ασφάλεια, καθώς δεν θα επιτρέπεται η διέλευση αυτοκινήτων. Επιπλέον, η παραχώρηση, εκτός από τα έσοδα για το ελληνικό δημόσιο, θα έχει αντισταθμιστικά οφέλη και για τον Δήμο Καλαμαριάς που μπορούν να φτάσουν στο 1% επί των συνολικών ακαθάριστων εσόδων της μαρίνας.
Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος έθεσε πέρυσι σε δημόσια διαβούλευση την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για την μαρίνα Καλαμαριάς, όπου όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς έλαβαν μέρος και ενέκρινε το τελικό κείμενο, ενσωματώνοντας παρεμβάσεις του Δήμου Καλαμαριάς και άλλων φορέων.
Στις επιτρεπόμενες χρήσεις γης της μαρίνας μπορούν να περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, αθλητικές εγκαταστάσεις, τουριστικές εγκαταστάσεις, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, κατοικίες για μακροχρόνια μίσθωση, χώροι συνάθροισης κοινού και πολιτιστικά κτίρια, χώροι πρασίνου (υπάρχει πρόβλεψη δημιουργίας πάρκου 9 στρεμμάτων), εγκαταστάσεις μέσων μαζικής μεταφοράς, πάρκινγκ κ.ά.


Latest News

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024