![Ναι μεν, αλλά… από τη διεθνή ναυτιλία στις προτάσεις της Ε.Ε. για το Κλίμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/Ναυτιλία.jpg)
Μάλλον αρνητικοί είναι οι διεθνείς ναυτιλιακοί φορείς στα μέτρα κατά της κλιματικής αλλαγής (Fit for 55) που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αφορούν τη ναυτιλία. Χρησιμοποιώντας μια διπλωματική γλώσσα η Ένωση των εφοπλιστικών φορέων των χωρών μελών της Ε.Ε., η European Community Shipowner’s Association (ECSA), το Διεθνές ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) αλλά και το ευρωπαϊκό τμήμα της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (Clia Europe) με ανακοινώσεις, ενώ τάσσονται υπέρ της ανάγκης αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, καταθέτουν τις αντιρρήσεις τους σε συγεκριμένες προτάσεις της Ε.Ε. και αντιπαραθέτουν τις δικές τους προτάσεις προειδοποιώντας ότι υπονομεύεται η γενικότερη προσπάθεια για το κλίμα
Η Ecsa με ανακοίνωση της καλωσορίζει το πακέτο «Fit for 55» για το κλίμα, αλλά εκφράζει το φόβο της ότι η έλλειψη συνοχής μεταξύ των προτάσεων μπορεί να υπονομεύσει τις φιλόδοξες προτάσεις για το κλίμα.
Το ICS από την πλευρά του τονίζει ότι χρειάζεται μια επείγουσα δράση, αλλά η δράση πρέπει να έχει ως αποτέλεσμα την απαλλαγή από τον άνθρακα και όχι την απλή «ανάληψη» χρημάτων. Η Clia θεωρεί ότι τιμολόγηση των εκπομπών δεν θα λύσει από μόνη της το βασικό πρόβλημα, που είναι η έλλειψη των εναλλακτικών καυσίμων για τα πλοία.
Ειδικότερα η ECSA σημειώνει ότι παρατηρείται μια έλλειψη συνοχής μεταξύ ορισμένων προτάσεων του πακέτου που ενδέχεται να υπονομεύσουν τους περιβαλλοντικούς στόχους του. Παρόλο που θα προτιμούσαμε μια διεθνή λύση για τη ναυτιλία, χαιρετίζουμε την φιλοδοξία της Ε.Ε. να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή και αναγνωρίζουμε ότι η ναυτιλία θα πρέπει να συμβάλει στο δίκαιο μερίδιό της για την αντιμετώπιση της κρίσης σε επίπεδο Ε.Ε., δήλωσε ο Claes Berglund, Πρόεδρος της ECSA .
H Ecsa εμφανίζεται θετική στο γεγονός ότι όσοι εκμεταλλεύονται εμπορικά το πλοίο (ναυλωτές) αναγνωρίζονται ως «παίκτες» στο σύστημα εμπορίας ρύπων και αναλαμβάνουν μερίδιο ευθύνης.
Στη συνέχεια υποστηρίζει τη δημιουργία ενός ειδικού ταμείου στο πλαίσιο του EU ETS για τη σταθεροποίηση της τιμής του άνθρακα, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους πολλούς μικρούς και μεσαίους πλοιοκτήτες. Είναι σημαντικό επίσης. τα έσοδα που δημιουργούνται. να υποστηρίζουν την ενεργειακή μετάβαση του τομέα της ναυτιλίας και να μην προστίθενται στους γενικούς προϋπολογισμούς των κρατών μελών, εκφράζοντας την αντίθεση της στην πρόταση της Ε.Ε. για τη δημιουργία του Innovation Fund.
Επιπλέον χαιρετίζει μεν τον στόχο της πρωτοβουλίας Fuel EU Maritime για την προώθηση στην αγορά καθαρότερων καυσίμων αλλά χαρακτηρίζει μη συνεπή την πρόταση με άλλες προτάσεις του πακέτου «Fit for 55» για το κλίμα ενώ τονίζει ότι η κύρια υποχρέωση συμμόρφωσης με τυχόν νέα πρότυπα καυσίμων πρέπει να ανήκει στους προμηθευτές καυσίμων της ΕΕ. Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές αντιτίθενται στην επιβολή προστίμων στα πλοία όταν οι υποδομές των λιμανιών δεν προσφέρουν συμβατά καύσιμα.
Τέλος εκφράζουν την αντίθεση τους και με την κατάργηση της τρέχουσας φορολογικής απαλλαγής στα καύσιμα.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS)
Σε δήλωση του ο Guy Platten, γενικός γραμματέας της ICS, χαρακτηρίζει μεταξύ άλλων την πρόταση της Ε.Ε. «άσκηση αύξησης εσόδων» η οποία θα αναστατώσει πολύ τους εμπορικούς εταίρους της Ευρώπης, ενώ είναι δύσκολο να δούμε τι θα επιτύχει η επέκταση του EU ETS στη ναυτιλία για τη μείωση του CO2, ιδίως όταν η πρόταση καλύπτει μόνο το 7,5% των παγκόσμιων εκπομπών της ναυτιλίας. Αυτό θα μπορούσε να αναστείλει σοβαρά τις κλιματικές διαπραγματεύσεις για το υπόλοιπο 92,5% των εκπομπών πλοίων».
Το ICS εκφράζει επίσης την απογοήτευση του γιατί η Ε.Ε. δεν εστιάζει στην ενίσχυση των επενδύσεων για εναλλακτικά καύσιμα, ενώ τέλος χαρακτηρίζει υπερβολικά γραφειοκρατική την πρόταση για τις μικρότερες ναυτιλιακές εταιρείες.
H Clia Europe
Το πακέτο «Fit for 55», το νέο νομοθετικό πλαίσιο που καταθέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ενέργεια και το κλίμα, αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα προς την επιτάχυνση των προσπαθειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% έως το 2030 και για μηδενικές εκπομπές έως το 2050, αναφέρει αρχικά η Clia Europe. Ωστόσο όπως σημειώνει ο Ukko Metsola, Γενικός Διευθυντής CLIA Europe η καθιέρωση της τιμολόγησης των εκπομπών δεν θα λύσει από μόνη της το βασικό πρόβλημα, που είναι η έλλειψη των εναλλακτικών καυσίμων για τα πλοία. Θα χρειαστεί περισσότερη προσπάθεια σε πολιτικό και ρυθμιστικό επίπεδο, για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων και να καταστούν διαθέσιμα για ανεφοδιασμό σε ευρωπαϊκά λιμάνια.
Τέλος η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο σημειώνει ότι ο τομέας της κρουαζιέρας είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για την οικονομία μας και είναι στις προτεραιότητές του να υποστηρίξει την πράσινη ανάπτυξη.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023