-«Η επόμενη κρίση –περιβαλλοντική, υγειονομική, οικονομική, κοινωνική – βρίσκεται στη γωνία και μας περιμένει. Ενδεχομένως να είναι και μη αναστρέψιμη…».
-Τάκη, ακόμα δεν έχουμε βγει από αυτήν την κρίση και εσύ μου μιλάς για την επόμενη;
-«Ποιος μπορεί να εγγυηθεί ένα βιώσιμο μέλλον για την ανθρωπότητα σε έναν πλανήτη που νοσεί βαριά;».
Η συζήτηση με τον υπεύθυνο ενέργειας και κλιματικής αλλαγής του ελληνικού τμήματος της περιβαλλοντικής οργάνωσης Greenpeace Τάκη Γρηγορίου έχει πάντα ενδιαφέρον.
-«Η κουβέντα δεν είναι θεωρητική. Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την αποτροπή της κλιματικής κατάρρευσης, υπάρχουν συγκεκριμένα νούμερα και δεδομένα», μού λέει.
-Μίλα συγκεκριμένα.
-«Η επιστήμη μάς έχει θέσει ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα το οποίο απαιτεί μειώσεις των ανθρωπογενών εκπομπών των Αερίων του Θερμοκηπίου (ΑτΘ) κατά 7,6% ετησίως από τώρα μέχρι το 2030, με απώτερο στόχο την εκμηδένισή τους πριν το 2050».
Στο έλεος της ανατροφοδοτούμενης υπερθέρμανσης…
-Ειδάλλως;
«Ειδάλλως χάνουμε κάθε ελπίδα συγκράτησης της πλανητικής θερμοκρασίας κοντά στον πιο «βιώσιμο» + 1,5 ο C και παραδιδόμαστε στο έλεος της ανατροφοδοτούμενης υπερθέρμανσης του πλανήτη…».
Το διάστημα « δράσης» του Ταμείου Ανάκαμψης
Και μετά η όλη κουβέντα πάει στο Ταμείο Ανάκαμψης. «Για να γίνει κατανοητή η σημασία του « timing » του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας πρέπει να γνωρίζεις τα εξής: είναι πλέον σαφές, και όλα τα στοιχεία αυτό δείχνουν, πως δεν απαιτείται μόνο μια παγκόσμια κοινωνία με μηδενικές εκπομπές ΑτΘ ως τα μέσα του αιώνα. Εξίσου σημαντικό, αν όχι σημαντικότερο , είναι η μείωση να είναι εμπροσθοβαρής, δηλαδή, το μεγαλύτερο μέρος της να έχει πραγματοποιηθεί έως το 2030.
Ακριβώς στο διάστημα «δράσης» του Ταμείου Ανάκαμψης», επισημαίνει ο Τάκης Γρηγορίου.
Με απλά λόγια αυτό σημαίνει πως οι μεγάλες οικονομίες του πλανήτη, όπως είναι η Ευρώπη, θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές κατά 65-70% έως το 2030-με βάση το 1990 (!). Δεν το λες και εύκολο…
-Πρακτικά τι πρέπει να γίνει;
-« Θα πρέπει οι πόροι που θα διατεθούν στο εγγύς μέλλον στην ελληνική οικονομία να στοχεύουν ακριβώς στις γρήγορες δομικές αλλαγές τις οποίες χρειάζεται η οικονομία μας: ενέργεια και μεταφορές, αγροδιατροφικο μοντέλο, προστασία της φύσης και της βιοποικιλότητας, καταναλωτικό μοντέλο και κυκλική οικονομία», μου εξηγεί ο Τάκης Γρηγορίου.
Ιδανική στιγμή για μια πραγματική και ουσιαστική ανάκαμψη
Κατά τον υπεύθυνο ενέργειας και κλιματικής αλλαγής του ελληνικού τμήματος της Greenpeace, η κρίσιμη εποχή που βιώνουμε είναι η ιδανική στιγμή για μια πραγματική και ουσιαστική ανάκαμψη, ώστε να έχουμε ένα καλύτερο μέλλον και να βγούμε πιο δυνατοί.
Ένα καλύτερο αύριο. Πολύ μού αρέσει…
Latest News
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας
Τι θα συνέβαινε στην Αθήνα αν είχαμε το ίδιο καιρικό φαινόμενο με τη Βαλένθια
Όπως ανέφερε ο κ. Λέκκας «οι φυσικές διεργασίες, είναι φυσικές διεργασίες. Ό, τι και να κάνουμε εμείς, αυτές ακολουθούν τους δικούς τους νόμους