Για μεγάλη στροφή που έχει συντελεστεί στο παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο κάνει λόγο η έκθεση της PayPal για το Διασυνοριακό Εμπόριο 2021, Ειδικότερα, το έτος 2020, οι διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις ανήλθαν σε 4,28 τρισεκατομμύρια δολάρια (3,35 τρισ. δολάρια το 2019), ενώ σύμφωνα με τις προβλέψεις, το 2021 η παγκόσμια βιομηχανία ηλεκτρονικού εμπορίου θα αυξηθεί κατά 14,3%, χάρη επίσης των μεταβαλλόμενων καταναλωτικών συνηθειών και της τεχνολογικής ανάπτυξης, και ιδιαίτερα της αυξανόμενης δημοτικότητας των φορητών λύσεων/κινητών συσκευών.
Εκτιμάται, μάλιστα, ότι το 2021 περίπου το 67% των online αγορών θα πραγματοποιείται μέσω smartphone.
Καταναλωτικές συνήθειες
Στις 13 αγορές όπου εστίασε η ανάλυση της PayPal, το 56% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πλέον αγοράζει περισσότερο στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Με τη σειρά του, το 22% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι εξαιτίας της τρέχουσας κατάστασης, κάνει αγορές από το εξωτερικό πιο ελεύθερα, με γνώμονα κυρίως τις καλύτερες προσφορές (48%) και την πρόσβαση σε προϊόντα μη διαθέσιμα στην πατρίδα του (39%). Σε επτά από τις εν λόγω δεκατρείς αγορές, η PayPal αποτελεί τον προτιμώμενο τρόπο πληρωμής για διασυνοριακές αγορές.
Γαλλία: Τα δύο τρίτα των online shoppers κάνουν τις αγορές τους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η καλή αναλογία τιμής-ποιότητας είναι το πιο σημαντικό κίνητρο για τους Γάλλους προκειμένου να αγοράσουν διαδικτυακά από το εξωτερικό. Ο κλάδος των αγορών μέσω διαδικτύου αναπτύσσεται με ρυθμό 10,4%, και στην περίπτωση του m-commerce, η ανάπτυξη είναι ακόμη ταχύτερη – ανέρχεται σε 16,8%. Η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών (70%) επιλέγει τους ιστότοπους εταιρειών που λειτουργούν σύμφωνα με τις ιδέες και αξίες της αειφορίας.
Γερμανία: Οι ανησυχίες για τη διαδικτυακή ασφάλεια είναι ο κύριος λόγος που εμποδίζει τους Γερμανούς να ψωνίζουν από το εξωτερικό. Το 62% των ερωτηθέντων που προβαίνουν σε online αγορές, προτιμά να πληρώνει με PayPal για αγορές εκτός συνόρων. Το 93% των Γερμανών υποστηρίζει ήδη επιχειρήσεις του λιανεμπορίου που προσφέρουν βιώσιμα ή φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα ή αγοράζει περισσότερο από αυτές.
ΗΠΑ: Από το 2019, η δημοτικότητα των αγορών εκτός χώρας έχει αυξηθεί κατά 42%. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 61% των Αμερικανών e-καταναλωτών πραγματοποιεί αγορές μέσω smartphone και σχεδόν το ένα τέταρτο ανακαλύπτει ξένα e-shops μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, π.χ. Facebook (65%), Instagram (41%) και YouTube (24%).
Οι σημαντικότερες γιορτές για το ηλεκτρονικό εμπόριο
Κατά τη διαδικασία σχεδιασμού των πωλήσεων στο εξωτερικό, αξίζει να έχουμε κατά νου τη διαφοροποίηση των αγορών της έκθεσης σε σχέση με τη σημασία των μεμονωμένων εμπορικών γεγονότων και των τοπικών καταναλωτικών παραδόσεων. Στην Κίνα, ο ψηφιακός εορτασμός της Singles’ Day το 2020 διήρκεσε 11 ημέρες και είχε ως αποτέλεσμα πωλήσεις της τάξης των 115 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Στη Ρωσία, το 20% των καταναλωτών αγόρασε έστω ένα δώρο με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας. Το ετήσιο shopping event El Buen Fin («Το Καλό Σαββατοκύριακο»), το μεξικάνικο ισοδύναμο της «Μαύρης Παρασκευής», έτρεξε πέρυσι για 12 ημέρες αντί των συνηθισμένων 4 ημερών ενός long weekend διακοπών και οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα αποτελέσματα του 2019 κατά 230%. Στις ΗΠΑ, η βασική αγοραστική εποχή συμπίπτει με την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και ως έναρξη δύναται να θεωρηθεί η Black Friday.
Να σημειωθεί ότι η έκθεση της PayPal, με τον τίτλο The Great Pivot in Global E-commerce, κατέγραψε και παρουσιάζει τις παγκόσμιες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και διάφορες σημαντικές εξελίξεις και αλλαγές, οι οποίες φαίνεται να διαμορφώνουν το μέλλον του διεθνούς εμπορίου σε Αυστραλία, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιαπωνία, Ινδία, Κίνα, Μεξικό, Ρωσία, Σιγκαπούρη, Χονγκ Κονγκ, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους