Σε συμφωνία σχετικά με τη θέση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου όσον αφορά το σχέδιο προϋπολογισμού της ΕΕ για το 2022 κατέληξαν οι πρέσβεις των κρατών μελών της ΕΕ.
Όπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο Τύπου συνολικά, η θέση του Συμβουλίου προβλέπει 167,7 δισ. ευρώ σε αναλήψεις υποχρεώσεων και 170 δισ. ευρώ σε πληρωμές. Ο προϋπολογισμός του 2022 θα συμπληρωθεί με κονδύλια του Next Generation EU που έχουν σχεδιαστεί για να συμβάλουν στην τόνωση της ευρωπαϊκής οικονομικής ανάκαμψης.
«Ο προϋπολογισμός του επόμενου έτους θα παίξει σημαντικό ρόλο στην οικονομική ανάκαμψη από την πανδημία COVID-19 και στην αύξηση της ανθεκτικότητας έναντι μελλοντικών κρίσεων. Καταθέσαμε μια ρεαλιστική και ισορροπημένη πρόταση που υποστηρίχθηκε από τα κράτη μέλη. Στόχος μας είναι η παροχή επαρκών πόρων για τις προτεραιότητες της ΕΕ, όπως η πράσινη και η ψηφιακή μετάβαση, η συνοχή και η καινοτομία. Ταυτόχρονα, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι γίνεται βέλτιστη χρήση των πόρων. Η συμφωνία που επιτεύχθηκε σήμερα αποτελεί καλή βάση για τις επικείμενες διαπραγματεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, οι οποίες ελπίζουμε ότι θα οδηγήσουν στην έγκαιρη έγκριση του προϋπολογισμού του 2022» σχολίασε η Irena Drmaž, Κυβερνητική Πληρεξούσιος της Σλοβενίας για τις διαπραγματεύσεις σχετικά με τον προϋπολογισμό της ΕΕ
Το Συμβούλιο προέβη σε λεπτομερή ανάλυση του σχεδίου προϋπολογισμού της ΕΕ για το 2022 που υπέβαλε η Επιτροπή στις 8 Ιουνίου.
Προκειμένου να αποφευχθούν μεγαλύτερες αυξήσεις σε σύγκριση με το 2021 και να διασφαλιστεί η ικανότητα απορρόφησης των κονδυλίων στην πράξη, το Συμβούλιο προτείνει να μετατεθεί χρονικά μέρος της χρηματοδότησης ορισμένων γραμμών του προϋπολογισμού στο δεύτερο μέρος της περιόδου του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου (ΠΔΠ) 2021-2027.
Το Συμβούλιο τονίζει επίσης ότι οι διαχειριστικές δαπάνες στον προϋπολογισμό του 2022, ιδίως όσον αφορά το επίπεδο των ανθρώπινων πόρων, θα πρέπει να συνάδουν με την ισχύουσα συμφωνία για το ΠΔΠ.
Επόμενα βήματα
Το Συμβούλιο θα εγκρίνει επίσημα τη θέση του με γραπτή διαδικασία που λήγει στις 6 Σεπτεμβρίου και στη συνέχεια θα την παρουσιάσει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Το Κοινοβούλιο αναμένεται να καταλήξει σε συμφωνία σχετικά με την εντολή του για τις διαπραγματεύσεις για τον προϋπολογισμό κατά τη σύνοδο ολομέλειας στις 18-21 Οκτωβρίου.
Εάν οι θέσεις των δύο θεσμικών οργάνων αποκλίνουν, η περίοδος συνδιαλλαγής των 21 ημερών θα αρχίσει στις 26 Οκτωβρίου και θα διαρκέσει έως τις 15 Νοεμβρίου. Εάν το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με τον προϋπολογισμό του 2022 έως το τέλος της εν λόγω περιόδου, η Επιτροπή θα προτείνει ένα δεύτερο σχέδιο προϋπολογισμού.
Latest News
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας