Ποσό 17,5 εκατ. ευρώ καλείται να καταβάλει άμεσα το ελληνικό Δημόσιο στα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) για το κόστος της Καθολικής Υπηρεσίας. Με λίγα λόγια, δηλαδή, για την αδιάλειπτη παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών χωρίς εξαιρέσεις σε όλη την ελληνική επικράτεια, την οποία τα ΕΛΤΑ έχουν αναλάβει ως το 2028. Το συνολικό καθαρό κόστος για το 2019 ανέρχεται στο ποσό των 32,5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα και με την έκθεση επαλήθευσης της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), όμως τα ΕΛΤΑ έχουν ήδη λάβει ως προκαταβολή 15 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καταβάλλεται στα ΕΛΤΑ το επαληθευμένο από την ΕΕΤΤ καθαρό κόστος παροχής της Καθολικής Υπηρεσίας, ύψους 17.508.396 ευρώ, καθώς αυτό αποτελεί άδικη οικονομική επιβάρυνση. Σημειώνεται δε ότι στο πλαίσιο των ΥΓΟΣ, το συμφωνηθέν συμβατικό τίμημα ισούται με το ύψος του καθαρού κόστους της υπηρεσίας αυτής.
Πάντως, βάσει της έκθεσης επαλήθευσης της ΕΕΤΤ, το συνολικό αντιστάθμισμα για τα ΕΛΤΑ έχει βεβαιωθεί ότι ανέρχεται σε 32.508.396 ευρώ. Δεδομένου όμως ότι τα ΕΛΤΑ έχουν ήδη λάβει προκαταβολή ύψους 15 εκατ. για κάθε έτος της περιόδου 2013-2021, από το οφειλόμενο ποσό αποζημίωσης τελικά είναι 17.508.396 ευρώ.
Όπως σημειώνεται στην ΚΥΑ, «ο σκοπός, η αναγκαιότητα και η υποχρέωση παροχής αδιαλείπτως της Καθολικής Υπηρεσίας, που έχει ανατεθεί στο πλαίσιο παροχής ΥΓΟΣ στην ΕΛΤΑ ΑΕ, επιβάλλει την άμεση καταβολή του συνόλου του υπολειπόμενου οφειλόμενου καθαρού κόστους αυτής, καθώς η, έστω και κατ’ ελάχιστο, απογείωση της ως άνω αντιστάθμισης θα οδηγούσε σε ουσιαστική αδυναμία εκπλήρωσης της παροχής της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας, σύμφωνα με το αρ. 106 παρ. 2 της Συνθήκης για τη λειτουργία της ΕΕ».
Η διαμάχη για την αποζημίωση
Ένας από τους πολλούς παράγοντες που οδήγησαν τα ΕΛΤΑ στο χείλος της καταστροφής, τα προηγούμενα χρόνια, ήταν η διαμάχη για το ύψος της αποζημίωσης της Καθολικής Υπηρεσίας. Από το 2013 και μετά, τα ΕΛΤΑ προσδιόριζαν το καθαρό κόστος από 49,6 εκατ. ως 58,3 εκατ. ευρώ ετησίως. Ποσά τα οποία η εταιρεία ενέγραφε ως απαιτήσεις κάθε χρόνο.
Αντίστοιχα, η ΕΕΤΤ, με τις αποφάσεις 845/6/26.3.2018, 868/7/15.10.2018 και 884/11/18.2.2019, επαλήθευσε το καθαρό κόστος μεταξύ 37,4 και 44,8 εκατ. ευρώ περίπου για τα έτη 2013 – 2017. Τα ποσά αποζημίωσης που επαληθεύτηκαν από την ΕΕΤΤ ανήλθαν σε 129,9 εκατ. ευρώ για τα έτη 2013–2015, ακολούθως για το 2016 έφτασαν τα 39,55 εκατ. ευρώ και για το 2017 τα 37,43 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι το ετήσιο έσοδο των ΕΛΤΑ από την παροχή της Καθολικής Υπηρεσίας για το 2018 έχει μειωθεί κατά 34,5%, που αντιστοιχεί σε 97,6 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το ετήσιο έσοδο του 2013. Για το 2020, τα ΕΛΤΑ έχουν υπολογίσει την Καθολική Υπηρεσία περίπου στα 35 εκατ. ευρώ. Ωστόσο ακόμα δεν υπάρχει σχετική βεβαίωση του κόστους από την ΕΕΤΤ.
Η μεγάλη αυτή τρύπα στα έσοδα των ΕΛΤΑ έκλεισε για τα έτη 2013-2020 μέσω του σχεδίου σωτηρίας που ψηφίστηκε από το ελληνικό Κοινοβούλιο τον περασμένο Δεκέμβριο. Στο πλαίσιο του πλάνου εξυγίανσης, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, συμπεριλήφθηκε αποζημίωση ύψους 180 εκατ. ευρώ για την Καθολική Υπηρεσία.
Μάλιστα, με τη ρύθμιση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ορίσθηκε ότι το συμβατικό αντάλλαγμα για την παροχή Καθολικής Υπηρεσίας καλύπτεται από́ δημόσιους πόρους για τα έτη από το 2013 και εφεξής. Επιπλέον, το Ελληνικό Δημόσιο μπορεί να καταβάλει προκαταβολή ως 15 εκατ. ευρώ μετά από αίτηση του φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας στη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
Latest News
Υποψήφιος για την Προεδρία της ΚΕΕΕ θα είναι ο Γιάννης Μπρατάκος
Ο Γιάννης Μπρατάκος επεσήμανε επίσης πως στόχος του είναι να ενδυναμώσει τον ρόλο του θεσμού σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο
Η άγνωστη σχέση του Πούτιν με την Τσάνταλης και τα «ασημικά»
Τίτλοι τέλους μετά από 135 χρόνια για την Τσάνταλης – Πώς έφτασε στην πτώχευση - Ποιοι ενδιαφέρονται για τα «ασημικά» της ιστορικής οινοποιίας
Margarita Louis-Dreyfus: Η δισεκατομμυριούχος που θέλει το 21% του λιμανιού Θεσσαλονίκης
Η επένδυση στον ΟΛΘ θα αποτελέσει την πρώτη τοποθέτηση της οικογένειας Louis-Dreyfus μέσω της LeonidsPort B.V. και παράλληλα την πρώτη σημαντική επένδυσή της στην Ελλάδα
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
ΕΛΤΟΝ: Ομολογιακό δάνειο 5,5 εκατ. ευρώ με κάλυψη από την Alpha Bank
Το προϊόν του εν λόγω μη εμπραγμάτως ασφαλισμένου Κοινού Ομολογιακού Δανείου της ΕΛΤΟΝ συνδέεται με την εξαγορά της Λέκος
ΕΚΤ: Στα «σκαριά» μοντέλο αυστηρότερης εποπτείας των τραπεζών
Πώς θα επηρεάσουν τις ελληνικές τράπεζες τα σχέδια της ΕΚΤ για συμπερίληψη προηγούμενων περιόδων στα μοντέλα πιστωτικού κινδύνου
Οι πιστωτές υπέρ της αίτησης πτώχευσης της Τσάνταλης - Στο σφυρί τα «ασημικά»
Υπέρ της πτώχευσης της Τσάνταλης οι πιστωτές της ιστορικής οινοποιίας - Τα επόμενα βήματα
Όμιλος Τιτάν: Τον Φεβρουάριο η IPO της Titan America – Το 25% σε Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης
Ο Όμιλος Εταιρειών Τιτάν θα πραγματοποιήσει τη δημόσια εγγραφή, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του Φεβρουαρίου με σκοπό την άντληση 600 εκατ. δολ.
Alter Ego Media - City Hub Events: Διοργανώνουν 3 σημαντικά συνέδρια
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε Ανοιχτό Διάλογο - «Βιώσιμη Ανάπτυξη και Κοινωνική Συνοχή»
Να μπει «φρένο» στις αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας - Τι εκτιμά ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου
Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στην ανάγκη για πρωτόκολλα μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ιδιωτικών νοσοκομείων