
Όταν ο Τζεφ Μπέζος βρεθεί στο διάστημα την ερχόμενη Τρίτη, προφανώς θα έχει πάρει ένα τεράστιο ρίσκο, αν και το New Shepard έχει εκτελέσει 15 επιτυχείς εκτοξεύσεις από το 2015, χωρίς βέβαια πλήρωμα.
«Είναι περίπου 10.000 φορές πιο επικίνδυνο από την πτήση με ένα συμβατικό επιβατικό αεροσκάφος» είχε δηλώσει στο Tech Insider ο Τζορτζ Νιλντ, πρώην διευθυντής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Federal Aviation Administration). «Για να μάθουμε πώς μπορούμε να κάνουμε αυτές τις πτήσεις ασφαλέστερες, πιο αξιόπιστες και περισσότερο οικονομικές, πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι πρέπει να αποκτήσουμε περισσότερη εμπειρία πραγματοποιώντας όλο και περισσότερες διαστημικές πτήσεις», συμπληρώνει.
Αυτοί που θα βρεθούν εντός του New Shepard μαζί με τον Τζεφ Μπέζος και θα ρισκάρουν μαζί του είναι ο αδελφός του Μαρκ Μπέζος, η 82 ετών πρώην αεροπόρος Γουόλι Φανκ και ο 18 Ολλανδός φοιτητής Όλιβερ Ντάεμεν. Μετά την εκτόξευση, το σκάφος θα βρεθεί στις παρυφές του διαστήματος όπου οι επιβαίνοντες θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν για περίπου τρία λεπτά την έλλειψη βαρύτητας αλλά και θα έχουν ίσως την καλύτερα θέα… στον πλανήτη.
Σύμφωνα με τις αναλύσεις του Νιλντ, που δημοσιεύτηκαν πέρυσι, μόνο το 1% των επανδρωμένων διαστημικών πτήσεων έχουν κάποιας μορφής δυσάρεστη κατάληξη. Ωστόσο, όπως συμβαίνει και με αρκετά ακόμη συστήματα εκτόξευσης, έτσι και το New Shepard διαθέτει ένα εξελιγμένο σύστημα διαφυγής. Εάν ο πύραυλος αρχίσει να εμφανίζει στοιχεία που υποδηλώνουν αποτυχία, τότε η κάψουλα που μεταφέρει τους επιβάτες είναι προγραμματισμένη να αποκολληθεί από τον πύραυλο και να εκτοξευτεί μακριά από την επικείμενη καταστροφή.
Το σύστημα διαφυγής είναι σχεδιασμένο να «πηγαίνει τους αστροναύτες μακριά και να τους κρατά ασφαλείς» είχε αποκαλύψει σε ανάρτηση τον περασμένο Απρίλιο ο Γκάρι Λέι, ανώτερος διευθυντής σχεδιασμού του New Shepard.
Το σύστημα διαφυγής έκτακτης ανάγκης έχει δοκιμάσει 3 φορές
Εάν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο ο Μπέζος και η παρέα του θα απογειωθούν από το πεδίο εκτοξεύσεων της Blue Origin στο Τέξας την Τρίτη, στις 9 το πρωί (ώρα ανατολικών ΗΠΑ). Το New Shepard θα διαπεράσει την ατμόσφαιρα και στη συνέχεια θα απελευθερώσει την κάψουλα των επιβατών στις παρυφές του διαστήματος. Το σύνολο της πτήσης θα είναι αυτοματοποιημένο, άρα δεν θα υπάρχει πιλότος που θα χειρίζεται την κάψουλα.
Για περίπου τρία λεπτά, στο αποκορύφωμα της πτήσης, οι επιβάτες της κάψουλας θα βιώσουν την έλλειψη βαρύτητας. Τότε θα έχουν και την ευκαιρία να θαυμάσουν τη θέα της υδρογείου από τέτοιο ύψους που θα είναι πλήρως εμφανής η καμπυλότητά της. Στη συνέχεια θα ξεκινήσει η πορεία καθόδου. Κατά τη διάρκεια της καθόδου και εντός της γήινης ατμόσφαιρας θα ενεργοποιηθούν τρία αλεξίπτωτα επιβράδυνσης πτώσης τα οποία θα επιτρέψουν την ασφαλή κάθοδο στην έρημο του Τέξας.
Αυτό είναι το ιδανικό σενάριο. Ωστόσο η Blue Origin έχει εξασκηθεί και για τη χειρότερη περίπτωση. Συγκεκριμένα, η εταιρεία έχει δοκιμάσει το σύστημα διαφυγής της κάψουλας συνολικά τρεις φορές – μία στο πεδίο εκτόξευσης, μία στο μέσο της πτήσης και μία ακόμη στο διάστημα.
Η πρώτη δοκιμή, στο πεδίο εκτόξευσης, έγινε το 2012 με την κάψουλα να εκτοξεύεται με ασφάλεια μακριά από ένα ομοίωμα πυραύλου. Το 2016, έγινε η δεύτερη δοκιμή με την εκτόξευση να γίνεται στο μέσο της πτήσης – «στην πλέον αγχωτική κατάσταση» σύμφωνα με τον Λέι. Το 2018, η εταιρεία δοκίμασε το σύστημα διαφυγής στο διάστημα. Αφού ο πύραυλος New Shepard αποκολλήθηκε και ξεκίνησε να πέφτει, η κάψουλα ενεργοποίησε τους προωθητήρες και οδηγήθηκε πίσω στην ατμόσφαιρα της Γης. Από εκεί και ύστερα η διαδικασία ακολουθήθηκε κανονικά με τα αλεξίπτωτα να ενεργοποιούνται και την κάψουλα να προσεδαφίζεται.
«Θεωρούμε ότι η κάψουλα είναι από τα πλέον ασφαλή συστήματα διαστημικής μεταφοράς, που έχουν σχεδιαστεί ή έχουν πετάξει», αναφέρει ο Γκάρι Λέι. «Εάν ένα σύστημα αποτύχει, έχεις εφεδρικό σύστημα. Και στις περισσότερες των περιπτώσεων έχεις εφεδρικό σύστημα και για το εφεδρικό σύστημα», καταλήγει ο εκ των σχεδιαστών του New Shepard.


Latest News

Στις συμπληγάδες ΗΠΑ - Κίνας ο γίγαντας των ημιαγωγών Nvidia - Τι ζητά ο Χουάνγκ στο Πεκίνο;
Ο Τζένσεν Χουάνγκ, CEO της Nvidia, θα απαιτήσει άδειες για να εξάγει το μικροτσίπ H20 AI στην Κίνα

Ιταλική εφημερίδα δημοσίευσε ένθετο γραμμένο από ΑΙ
Μετά τον πρώτο μήνα δοκιμών, η ιταλική εφημερίδα Il Foglio προσέλαβε το σύστημα ως μόνιμο υπάλληλο.

Σημεία ζωής σε άλλο πλανήτη; Πολλοί αστρονόμοι αμφιβάλλουν
Αέρια που υποτίθεται ότι παράγονται αποκλειστικά από ζωντανούς οργανισμούς ανιχνεύτηκαν στιν πλανήτη K2-18b. Ή μήπως όχι;

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Στο στόχαστρο ξανά η Google - Η νέα δίκη για μονοπωλιακές πρακτικές
Η απόφαση επιτρέπει στις ΗΠΑ να υποστηρίξουν ότι η Google πρέπει να πουλήσει διαφημιστικά εργαλεία

Η SpaceX του Μασκ κοντά στο να αναλάβει την κατασκευή της πυραυλικής ασπίδας Golden Dome του Τραμπ
Η SpaceX έχει προτείνει να καθιερώσει τον ρόλο της στο «Golden Dome» ως «συνδρομητική υπηρεσία»

Τέλος στις κριτικές και βαθμολογήσεις για σχολεία στο Google maps
Η Google διευκρινίζει ότι αυτό το μέτρο θα εφαρμοστεί σε «σχολεία γενικής εκπαίδευσης» παγκοσμίως

Η Nvidia κράτησε στο... σκοτάδι τους Κινέζους πελάτες της - Τι αποκαλύπτει το Reuters
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters η Nvidia ενώ γνώριζε τους νέους περιορισμούς εξαγωγών της Ουάσιγκτον δεν ενημέρωσε εγκαίρως τους Κινέζους πελάτες της

Αντιμέτωπη με νέα αγωγή στη Βρετανία η Google - Πιθανές αποζημιώσεις 5 δισ. λιρών
Η μήνυση ασκείται για λογαριασμό όλων των οργανισμών που εδρεύουν στη Βρετανία και που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες διαφήμισης αναζήτησης της Google από την 1η Ιανουαρίου 2011

Η Δικαιοσύνη αναβαθμίζεται ψηφιακά με συστήματα AI
Μέχρι σήμερα, η μετάφραση εκατοντάδων, αν όχι χιλιάδων, σελίδων και η αναζήτηση διαθέσιμων μεταφραστών και διερμηνέων, ειδικά σε κάποιες γλώσσες, προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις