Έχοντας φτάσει στο μεσοκαλόκαιρο και με τις κυβερνήσεις να πελαγοδρομούν και να υιοθετούν ασμένως νέα μέτρα για να αντιμετωπίσουν την παραλλαγή Δέλτα, είναι εκνευριστικό να υποκρίνονται κάποιοι παράγοντες του ευρύτερου τουριστικού κλάδου ότι δεν συμβαίνει τίποτε, ότι όλα βαίνουν καλώς και βάσει προγράμματος.

Ευτυχώς ή δυστυχώς υπάρχουν τα κοινωνικά δίκτυα και οι «καταναλωτές του θέρους» ενημερώνονται από πρώτο χέρι και δίχως δημοσιογραφικές διαμεσολαβήσεις (που παγίως και εκ προοιμίου πλέον αμφισβητούνται από τον κόσμο για την πιστότητά τους) για τις περιπέτειες που πέρασαν, κάποτε και για το Γολγοθά που χρειάστηκε να ανεβούν, για να ταξιδέψουν στις χώρες του ήλιου και της θάλασσας (ή τέλος πάντων εκτός συνόρων).

«By the book» και πανδημία δεν συμβαδίζουν. Αυτός είναι πλέον ο κανόνας που περιγράφεται εξάλλου λακωνικά πλην γλαφυρά και τις στατιστικές: η ταλαιπωρία ξεκινά από τη στιγμή που θα κλείσει ο ταξιδιώτης πίσω του την πόρτα του σπιτιού του για τις εφετινές του διακοπές.

Στα αεροδρόμια, για παράδειγμα, ο χρόνος που απαιτείται για να ολοκληρώσουν οι επιβάτες τις απαραίτητες διαδικασίες ελέγχου και να επιβιβαστούν στο αεροσκάφος είναι εφέτος το καλοκαίρι είναι αυξημένος κατά 50%.

Πανδημικό χαρτομάνι

Εν προκειμένω εκείνο που απαιτείται για να σωθεί ό,τι μπορεί να σωθεί από τη «σεζόν» είναι φαντασία, ευελιξία και εφευρετικότητα για ad hoc λύσεις από τους επαγγελματίες του ταξιδιού. Αρετές που δείχνει ότι διαθέτει η Air France με την υπηρεσία «Ready to Fly», την οποία έθεσε σε εφαρμογή μόλις το Σάββατο 17 Ιουλίου σε όλες τις πτήσεις της, εσωτερικού και εξωτερικού. Εθελοντικά και δωρεάν, η υπηρεσία αυτή επιτρέπει στον πελάτη της γαλλικής εταιρείες λίγες ημέρες προτού ταξιδέψει να βεβαιωθεί ότι διαθέτει όλα τα έγγραφα, ταξιδιωτικά ή υγειονομικά, για να επιβιβαστεί άμεσα στο αεροσκάφος.

«Στόχος μας είναι να περιορίσουμε τις καθυστερήσεις στην επιβίβαση και να αποτρέψουμε το δράμα να αντιληφθεί κανείς την τελευταία στιγμή ότι δεν μπορεί να ανέβει στο αεροσκάφος επειδή του λείπει ένα έγγραφο», εξηγεί στη «Le Figaro» ο Γκι Ζακλάντ, διευθυντής του Αεροσταθμού και της Επίγειας Εξυπηρέτησης της Air France στο αεροδρόμιο Ρουασί-Σαρλ Ντε Γκολ του Παρισιού.

Αν όλοι οι έλεγχοι γίνουν προκαταβολικά (με ηλεκτρονικό τρόπο ασφαλώς), ο πελάτης της εταιρείας παίρνει την ένδειξη «Ready to fly» στην κάρτα επιβίβασής του και δίχως άλλη διαδικασία επιβιβάζεται στο αεροσκάφος. Αν του λείπει ένα αποδεικτικό ενημερώνεται εγκαίρως για να το προμηθευτεί και να το αποστείλει ηλεκτρονικά ή να το εμφανίσει δια ζώσης στο αεροδρόμιο πριν από την πτήση.

Check in τρεις μέρες νωρίτερα

«Οι έλεγχοι έχουν πολλαπλασιαστεί εξαιτίας της πανδημίας και έχουν προκαλέσει μια αύξηση του χρόνου επιβίβασης κατά 50%. Αυτό έγινε ήταν αντιληπτό για πολύ καιρό εξαιτίας της κάθετης πτώσης της αεροπορικής κίνησης. Το καλοκαίρι κίνηση αυξήθηκε και φάνηκε η σοβαρότητα του προβλήματος. Επειδή όμως ακόμα κι αν ξεπεράσουμε την υγειονομική κρίση, δεν θα αρθούν αυτομάτως οι αυξημένοι υγειονομικοί έλεγχοι, έπρεπε να βρούμε λύσεις ώστε να μην αποτρέπεται ο αεροπορικός επιβάτης να ταξιδέψει», εξήγησε ο Γκι Ζακλάντ.

Έτσι, έπειτα από κάποιους μήνες δοκιμών, η Air France λάνσαρε την καινούργια της υπηρεσία, που λειτουργεί ως εξής: Τρεις ημέρες πριν την πτήση όλοι οι πελάτες που έχουν δώσει την ηλεκτρονική τους διεύθυνση στην εταιρεία λαμβάνουν ένα mail με ένα σύνδεσμο για μια πλατφόρμα. Η πλατφόρμα διαφέρει ανάλογα με τον προορισμό και την εθνικότητα του ταξιδιώτη.

Έχει τη δυνατότητα, λοιπόν, ο κάθε επιβάτης να ενημερωθεί, να εκδώσει και να στείλει στην εταιρεία όλα τα απαραίτητα έγγραφα που απαιτούνται για να πετάξει στον προορισμό που επιθυμεί. Στέλνει τα σκαναρισμένα έγγραφα στην Air France, η εταιρεία ή οι συνεργάτες της τα ελέγχουν και του διαμηνύουν ότι είναι… «Ready to Fly»!

Το παράδειγμα της Ελλάδας

Εκπρόσωπος της Air France δίνει στη «Le Figaro» ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς λειτουργεί το σύστημα: «Η Ελλάδα, για παράδειγμα, ζητεί από τους τουρίστες να εγγραφούν σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα 24 ώρες πριν από την αναχώρησή τους. Μόλις εγγραφούν τούς στέλνει έναν κώδικα QR, που θα πρέπει να δείξουν κατά την επιβίβαση. Πολλοί δεν γνωρίζουν εξ αρχής τη διαδικασία αυτή και έτσι βρίσκονται μπλοκαρισμένοι στο αεροδρόμιο».

Η υπηρεσία «Ready to Fly» εφαρμόζεται στα γαλλικά αεροδρόμια από το Σάββατο, αλλά έχει τεθεί σε δοκιμαστική εφαρμογή από τις 15 Ιουνίου. Και έχει πείσει ήδη περίπου 5.000 επιβάτες. «Δεν την χρησιμοποιούσαν όλοι, αλλά σε όσους έχουν μια αμφιβολία για τον αν είναι έτοιμοι διαδικαστικά για να πετάξουν, δίνει αναμφίβολα μια σιγουριά και ένα αίσθημα ασφάλειας», τόνισε ο Γκι Ζακλάντ. Και πρόσθεσε ότι η υπηρεσία «πολύ σύντομα θα γενικευθεί και στο εξωτερικό», δίχως όμως να δώσει χρονοδιάγραμμα για το πότε θα συμβεί αυτό.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
ΔΙΜΕΑ: Έλεγχοι στη Ρόδο και επιβολή προστίμων ύψους 226 χιλ. ευρώ
Επικαιρότητα |

Πρόστιμα 226 χιλ. ευρώ από τη ΔΙΜΕΑ στη Ρόδο για προϊόντα-απομιμήσεις

Τα στελέχη της Διυπηρεασιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), του Υπουργείου Ανάπτυξης κατέστρεψαν 29.059 τεμάχια απομιμητικών προϊόντων και προχώρησαν σε δυο προσαγωγές για πλαστογραφία