Δέκα φορές μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των καταναλωτών που αγοράζουν σήμερα τρόφιμα και γενικά είδη σουπερμάρκετ συστηματικά online σε σχέση με το 2019
Σύμφωνα με κοινή έρευνα καταναλωτών που πραγματοποίησαν το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και η εταιρεία Convert Group (που εξειδικεύεται σε Data analytics και Market Intelligence στην αγορά e-commerce FMCG), το κοινό που κάνει e- αγορές από τα σούπερ μάρκετ έχει φτάσει το 2021 στο 12% έναντι ενός πολύ μικρού ποσοστού 1-2% το 2019.
Η πανδημία μοχλός ώθησης για τα e-supermarket
Η πλειοψηφία των αγοραστών από ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ πραγματοποίησε την πρώτη του αγορά την περίοδο της πανδημίας. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία της μελέτης, το 45% το 2020 και το 21% το 2021. Μόνο 1 στους 3 αγοραστές, 33%, είχε αγοράσει νωρίτερα προϊόντα σουπερμάρκετ μέσω διαδικτύου.
Το 41% των online αγοραστών απαντούν ότι αγόρασαν για πρώτη φορά προϊόντα σουπερμάρκετ μέσω διαδικτύου λόγω των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και το 28% λόγω φόβου επίσκεψης σε φυσικό κατάστημα.
Επίσης ένα ποσοστό 10% αποδίδει την έναρξη ηλεκτρονικών αγορών στην μακρόχρονη παραμονή στο σπίτι. Τα ποσοστά αυτά είναι ακόμα υψηλότερα στο κοινό που ξεκίνησε τις αγορές του το 2021.
Οι κατεξοχήν λόγοι επιλογής ηλεκτρονικών αγορών βρίσκονται σε χαμηλότερες θέσεις επιλογής από το κοινό και κυρίως αφορούν παλαιότερους αγοραστές του 2019, συγκεκριμένα καταγράφονται η δυσκολία μεταφοράς με 21% και η έλλειψη χρόνου με 18%. 13% επέλεξε τις ηλεκτρονικές αγορές λόγω χαμηλότερων τιμών.
Αιτίες υιοθέτησης ηλεκτρονικών αγορών από e-supermarket
Η εικόνα είναι πιο σύνθετη όσον αφορά τους λόγους διατήρησης των ηλεκτρονικών αγορών όπως προκύπτει από την αναγνώριση των πλεονεκτημάτων των ηλεκτρονικών αγορών.
Τα βασικά πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών όπως αναγνωρίζεται από τους αγοραστές ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ είναι:
– Η ευκολία μεταφοράς με 59%.
– Η ασφάλεια από τον κορωνοϊό με 51%.
Ακολουθεί η αποφυγή του κόστους μεταφορών με 30%, η ευκολία των αγορών σε ποσοστό 28%, η ταχύτητα αγορών με 28% και η αναζήτηση προσφορών με 25%. Μόλις ένα ποσοστό 11%, δεν έχει εικόνα για τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών, κάτι που αποτελεί ένδειξη για την θετική αξιολόγηση του καναλιού αυτού αγορών.
Τα στοιχεία αυτά ουσιαστικά δείχνουν ότι ναι μεν ο κύριος λόγος έναρξης αγορών μέσω διαδικτύου είναι η ασφάλεια από την πανδημία, αλλά αφετέρου η άνεση και η ταχύτητα που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ αποτελούν τους κύριους λόγους διατήρησής αυτής της αγοραστικής συνήθειας.
16 e-αγορές τον χρόνο
Η συχνότητα ηλεκτρονικών αγορών παραμένει μεν χαμηλότερη, αλλά με σημαντικά υψηλή δαπάνη ανά αγορά. Ο μέσος αγοραστής e-supermarket πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 16 αγορές τον χρόνο.
Ένας στους δύο αγοραστές ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ, το 46%, αγοράζει τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Βέβαια το 37% αγοράζει λίγες φορές μέσα στον χρόνο και αποτελούν ένα κοινό το οποίο καλούνται οι επιχειρήσεις του κλάδου να προσεγγίσουν, ώστε να αποκτήσουν μεγαλύτερη συχνότητα.
Παρά αυτή την σχετικά χαμηλή συχνότητα αγορών (16 αγορές ανά έτος), η μέση μηνιαία δαπάνη μέσω διαδικτύου είναι αρκετά υψηλή.
Συγκεκριμένα, για τους αγοραστές e-supermarket οι αγορές μέσω διαδικτύου αντιστοιχούν κατά μέσο όρο στο 35% των συνολικών αγορών τους για προϊόντα παντοπωλείου και αντιστοιχούν σε ποσό μηνιαίας δαπάνης 146 ευρώ ανά μήνα.
Αξίζει όμως να σημειωθεί, ότι ακόμα και σήμερα οι ηλεκτρονικές αγορές για είδη παντοπωλείου, επιλέγονται από νοικοκυριά με μεγαλύτερη μηνιαία δαπάνη από τον εθνικό μέσο όρο.
Τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν την αλματώδη ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών στον κλάδο των τροφίμων και στοιχειοθετούν την διατήρηση της δυναμικής και το επόμενο διάστημα.
Latest News
Παραιτήθηκε ο Π. Καπετανάκος από την Noval Property - Νέος CEO o Μιχαήλ Παναγής
Η νέα σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου της Noval Property - Τι αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της εταιρείας
ΑΧΙΑ: Τι περιμένει η αγορά να «ακούσει» από την Εθνική Τράπεζα
Η Εθνική Τράπεζα διαπραγματεύεται με 0,72x σε όρους P/TE με βάση τις εκτιμήσεις του 2025, με 13,6% RoTE. Η ΑΧΙΑ επαναλαμβάνει τη σύσταση buy
Σύμπραξη Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς – ΕΒΕΑ
Στόχος η προώθηση του Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού
Και με τη... βούλα η πώληση του 90,1% της Alpha Bank Romania στην UniCredit - Τι ακολουθεί
Alpha Bank και UniCredit συνεργάζονται ήδη για να εξυπηρετήσουν ελληνικές επιχειρήσεις στις συναλλαγές με 13 αγορές της Ευρώπης
Το Χρηματιστήριο Αθηνών διοργανώνει το ATHEX Small Cap Roadshow 2024
Ποιες εταιρείες θα συμμετάσχουν στο roadshow
Δωρεά 180 ηλεκτροκίνητων κλινών στο νοσοκομείο Κορίνθου από τη Motor Oil
Η εν λόγω δωρεά εντάσσεται στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Βαρδινογιάννειου Ιδρύματος, του Δήμου Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων και του Δήμου Κορινθίων
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
Μασούτης: Το ΓΕΜΗ λειτουργεί προς όφελος των επιχειρήσεων και των επενδυτών
H KEEE σε συνεργασία με τη Netrino Advisory προχώρησαν σε έρευνα για τον βαθμό ικανοποίησης τόσο των χρηστών όσο και των χειριστών του ΓΕΜΗ
Η Deloitte οικονομικός σύμβουλος για τη συμφωνία κατασκευής σχολείων στην Κεντρική Μακεδονία
Το έργο είναι συνολικής συμβατικής δαπάνης 110,2 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί εντός 24 μηνών
ΔΕΗ: Ακύρωση buy back ιδίων μετοχών από τη ΓΣ – Συστήνεται η PPC INSPECTRA
Η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΕΗ ενέκρινε την ακύρωση 12,7 εκατ. μετοχών και τη σύσταση θυγατρικής