Στην πρώτη δοκιμαστική διαδρομή του πέμπτου κατά σειρά ηλεκτροκίνητου λεωφορείου, που τεστάρεται στους δρόμους της Αθήνας, επιβιβάστηκε σήμερα η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. «Πάμε στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης» δήλωσε ο υπουργός, κ. Κώστας Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι ο διαγωνισμός για την προμήθεια των νέων λεωφορείων της Αθήνας, μεταξύ των οποίων σε πρώτη φάση θα είναι 200-220 ηλεκτρικά, αναμένεται «να βγει στον αέρα» Αύγουστο – Σεπτέμβριο.
Εκτίμησε δε ότι μέσα στο 2022 θα κυκλοφορούν στην Αθήνα τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία.
Όπως υπογράμμισε ο υπουργός, η Αθήνα θα είναι η ευρωπαϊκή πόλη με τη μεγαλύτερη αναλογία ηλεκτρικών λεωφορείων, καθώς ο αρχικός διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια σε πρώτη φάση 200-220 οχημάτων. Η χρηματοδότηση της ανανέωσης του στόλου με ηλεκτροκίνητα οχήματα έχει ενταχθεί στο εθνικό σχέδιο «Ελλάδα 2.0» κι έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Το Irizar ie tram βγαίνει στους δρόμους της Κυψέλης
Προκειμένου δε να γίνει η επιλογή του καταλληλότερου τύπου ηλεκτροκίνητου λεωφορείου για τις συνθήκες της πόλης, ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προχωρούν σε δοκιμαστικές διαδρομές σε πραγματικές συνθήκες. Το Irizar ie tram, μήκους 12 μέτρων, είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο υπό δοκιμή και θα εκτελέσει για τέσσερις εβδομάδες δοκιμαστικά το δρομολόγιο της Γραμμής 2 των Τρόλεϊ «Άνω Κυψέλη – Παγκράτι – Καισαριανή». Διαθέτει και αυτόματη και μηχανική ράμπα για ΑμεΑ, εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας και κλιματισμού, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Η χωρητικότητά του είναι 23 καθήμενοι και 68 όρθιοι.
Το αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο παραχώρησε στην Ο.ΣΥ. Α.Ε. για δοκιμαστική λειτουργία, ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, ανταποκρινόμενος στην ανοιχτή πρόσκληση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την πλήρη ανανέωση του στόλου των οχημάτων με λεωφορεία νέας τεχνολογίας φιλικά προς το περιβάλλον και το επιβατικό κοινό. Συνολικά, έχουν δοκιμαστεί πέντε ηλεκτρικά λεωφορεία, τρία κινεζικής τεχνολογίας και δύο ευρωπαϊκής.
50% περισσότερα λεωφορεία στους δρομους από το 2019
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε επίσης ότι για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια έχουν γίνει προσλήψεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και έχει ενισχυθεί ο στόλος με καινούργια λεωφορεία, μέσω της συνεργασίας με τα ΚΤΕΛ και μέσω leasing. Όπως είπε, η Ελλάδα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα, που εν μέσω πανδημίας, ενίσχυσε σημαντικά το στόλο και τα δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες. Στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορούν 50% περισσότερα οχήματα σε σύγκριση με το 2019 και κάθε μέρα γίνονται 3.000 περισσότερα δρομολόγια.
Τα τρία βήματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις αστικές συγκοινωνίες περιλαμβάνουν, πρώτον, την ανάταξη του στόλου, δεύτερον, την ενίσχυση του στόλου με την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και μέσω leasing και τρίτον, την ανανέωση του στόλου.
Ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννηςδήλωσε: «Ακολουθούμε μια σταθερή πορεία ενίσχυσης των δημόσιων συγκοινωνιών με οχήματα φιλικότερα προς το περιβάλλον. Η ηλεκτροκίνηση διεισδύει όλο και πιο δυναμικά στην καθημερινότητα των μετακινήσεων και η πολιτεία δίνει το παράδειγμα, ανανεώνοντας τον στόλο με νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Δημιουργούμε καλύτερες και ποιοτικότερες συνθήκες μετακινήσεων για τους πολίτες, με υποδομές που θα παραμείνουν στην υπηρεσία των αστικών συγκοινωνιών και μετά την πανδημία».
Με τη σειρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Ο.ΣΥ. Α.Ε., κ. Στέφανος Αγιάσογλουδήλωσε: «Οδηγούμε την Ο.ΣΥ. Α.Ε. στη νέα εποχή των αστικών συγκοινωνιών. Σήμερα, δοκιμάζουμε το πέμπτο κατά σειρά ηλεκτρικό λεωφορείο σε πραγματικές συνθήκες κίνησης ενόψει της ανανέωσης των οχημάτων μας με λεωφορεία νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Η διαδικασία θα ξεκινήσει το φθινόπωρο και ευελπιστούμε ότι στο τέλος της επόμενης χρονιάς η Αθήνα να είναι η πόλη με τα περισσότερα ηλεκτρικά λεωφορεία στην Ευρώπη».
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις