
Το ΜΕΑ Αρκαδίας αποτελεί τμήμα του έργου ΣΔΙΤ Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Απορριμμάτων Περιφέρειας Πελοποννήσου, το οποίο επισκέφτηκε σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο ΣΔΙΤ Διαχείρισης Απορριμμάτων που κατασκευάζεται στην Ελλάδα (έναρξη ισχύος σύμβασης -29 Ιανουαρίου 2021). Έχουν προηγηθεί τα ΣΔΙΤ της Δυτικής Μακεδονίας, της Ηπείρου, των Σερρών και της Ηλείας.
Το έργο υλοποιείται με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, με Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης (ΙΦΣ) την Περιβαλλοντική Πελοποννήσου, εταιρεία μέλος του Ομίλου ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, με τη συμβολή του Υπουργείου Ανάπτυξης ( Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ) και της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Το έργο υλοποιεί το μεγαλύτερο μέρος του Περιφερειακού Σχεδίου Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΠΕΣΔΑ) Πελοποννήσου ενώ λειτουργεί παράλληλα και συμπληρωματικά με τα Τοπικά Σχέδια Ανακύκλωσης στην πηγή των Δήμων.
Το έργο θα λύσει το περιβαλλοντικό πρόβλημα της Περιφέρειας Πελοποννήσου για πάνω από 30 χρόνια, καλύπτοντας όχι μόνο την τρέχουσα κοινοτική οδηγία αλλά και τις μελλοντικές, μιας και επιτυγχάνει υψηλές περιβαλλοντικές αποδόσεις.
Το ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 152 εκατ. ευρώ (62,5 εκατ. επιδότηση ΕΣΠΑ).
Τι θα κατασκευαστεί
Η σύμβαση προβλέπει την κατασκευή και λειτουργία:
· τριών (3) Μονάδων Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) συνολικής δυναμικότητας 200.000 τν/έτος
· τριών (3) Χώρων Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ)
· δύο (2) Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ)
Οι ΜΕΑ-ΧΥΤΥ έχουν χωροθετηθεί σε Αρκαδία, Μεσσηνία και Λακωνία και οι ΣΜΑ σε Κορινθία και Αργολίδα, ώστε η παραλαβή των απορριμμάτων να γίνεται σε απόσταση μικρότερη των 50 km από τις πρωτεύουσες των νομών της Περιφέρειας, συμβάλλοντας στην ελαχιστοποίηση των μεταφορών από τους Δήμους.
Η διάρκεια της κατασκευής είναι 24 μήνες, ενώ από τον 10ο μήνα από την έναρξη ισχύος της σύμβασης προβλέπεται η έναρξη μεταβατικής διαχείρισης απορριμμάτων σε εγκαταστάσεις, ώστε να ανακουφιστεί το μείζον πρόβλημα της Περιφέρειας.
Η συνολική διάρκεια της σύμβασης είναι 28 έτη.
Τα οφέλη
Στο έργο θα παράγεται πράσινη ενέργεια καθιστώντας το περιβαλλοντική υποδομή με μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα, ενώ παράλληλα, θα μειωθεί το κόστος διαχείρισης των απορριμμάτων των Δήμων και θα αποτραπεί το ενδεχόμενο επιβολής νέων προστίμων .
Την ίδια ώρα, αναμένεται να δημιουργηθούν 600 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευαστική περίοδο και 200 μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας. Σε αυτές δεν υπολογίζονται οι έμμεσες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν (μεταφορές, εμπορία ανακυκλώσιμων, ενδιαίτηση προσωπικού, περιβαλλοντικές εκδρομές σχολείων κλπ.)
Η υλοποίηση του έργου θα έχει οφέλη στον Τουρισμό, την Εκπαίδευση και τη νέα ποιοτική Γεωργία, που είναι στρατηγικός στόχος για τη χώρα, ενώ υπάρχει η πρόβλεψη ώστε οι εγκαταστάσεις να είναι επισκέψιμες από εκπαιδευτικά ιδρύματα (κυρίως σχολεία) και φορείς.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA