Η συνεχής άνοδος των τιμών και η ακρίβεια στα διάφορα προϊόντα είναι εμφανής σε όλους και σε κάθε τομέα της οικονομικής δραστηριότητας και της καθημερινής ζωής. Όσοι εξακολουθούν δε να ελπίζουν ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, μάλλον πρέπει να το ξανασκεφτούν.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι αυξήσεις στις τιμές βασικών πρώτων υλών ανέρχονται κατά μέσο όρο στο 30%, ενώ σε ορισμένες κατηγορίες, όπως οι μεταλλικές δευτερογενείς πρώτες ύλες, η ξυλεία, τα ορυκτά, αλλά και τον σίδηρο και χάλυβα, το ποσοστό είναι αρκετά υψηλότερο (βλ. σχετικό πίνακα).
Όπως εκτιμούν δε οι 1.000 ευρωπαϊκές επιχειρήσεις που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα που διενήργησε η Horvath τον Ιούλιο, την οποία εξασφάλισε κατ’ αποκλειστικότητα η Handelsblatt, οι αυξήσεις όχι απλώς θα συνεχιστούν ως το τέλος του 2021, αλλά θα είναι και διψήφιες στις περισσότερες περιπτώσεις.
Απαισιόδοξες εκτιμήσεις
Έτσι, στην ξυλεία αναμένεται αύξηση της τάξης του 33%, εξαιτίας της έντονης δραστηριότητες στις οικοδομές και τις κατασκευές, καθώς και της μεγάλης ζήτησης για έπιπλα. Για τον χάλυβα, το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται στο 18%, ενώ σημαντική αναμένεται να είναι η αύξηση και στους ημιαγωγούς, καθώς υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις (και υψηλή ζήτηση) από τομείς όπως η αυτοκινητοβιομηχανία.
Όσο για τα καύσιμα, ουδείς μπορεί να προβλέψει σήμερα το εάν και κατά πόσο οι διεργασίες στον OPEC θα οδηγήσουν σε κάποια αποκλιμάκωση των τιμών, που έχουν φτάσει κοντά στα υψηλά των τελευταίων τριών ετών.
«Άδεια ράφια, περιορισμένη προσφορά και διαρκώς υψηλή ζήτηση οδήγησαν σε μακροπρόθεσμη επιβάρυνση και καταπόνηση των αγορών πρώτων υλών», σημειώνει το ρεπορτάζ στην ιστοσελίδα της γερμανικής οικονομικής εφημερίδας.
«Η κατάσταση εξακολουθεί να είναι αποτέλεσμα της πανδημίας του κορονοϊού, καθώς οι διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες έχουν διαταραχθεί και ανασυγκροτούνται διαρκώς. Δίπλα σε αυτό, ήρθαν να προστεθούν οι καταιγίδες στη διάρκεια του χειμώνα στις ΗΠΑ, που αδρανοποίησαν ολόκληρες αλυσίδες προϊόντων, ειδικά χημικών. Τέλος, εμφανίστηκαν και τα προβλήματα λογιστικής υποστήριξης, όπως το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ», προσθέτει.
Latest News
Στο μικροσκόπιο των ΗΠΑ η UBS για λογαριασμούς Ρώσων που κληρονόμησε από την Credit Suisse
Η αμερικανική υπηρεσία επιβολής κυρώσεων, OFAC, απέστειλε επιστολή στην UBS ως μέρος αυτής της έρευνας, προσθέτοντας ότι οι δύο πλευρές βρίσκονται σε συζητήσεις
Πώς η πολιτική Τραμπ θα επηρεάσει την Ευρώπη - Η συζήτηση Χατζημηνά με την Gillian Tett (FT)
Οι τεταμένες σχέσεις ΗΠΑ και Κίνας στο επίκεντρο της συζήτησης - Οι δασμοί και ποιες αλλαγές θα πρέπει να γίνουν στην Ελλάδα
«Καμπανάκι» Βιλερουά: Η εκλογή Τραμπ απειλεί την παγκόσμια οικονομία
Ο Γάλλος τραπεζίτης Βιλερουά εκτιμά ότι η επιστροφή Τραμπ μπορεί να επαναφέρει τον πληθωρισμό στις Ηνωμένες Πολιτείες
Η σφήνα της οικογένειας Ito στην εξαγορά της ιαπωνικής 7-Eleven
Η μητρική της 7-Eleven στοχεύει στην απόσχιση της επιχείρησης σούπερ μάρκετ και άλλων περίπου 30 «μη βασικών» μονάδων - Ποιος θα τις εξαγοράσει
«Ποτέ μην ποντάρετε εναντίον του Ίλον» - Γιατί οι διαφημιστές επιστρέφουν στο Χ
Ορισμένα brands επωνυμίες στις ΗΠΑ είχαν εγκαταλείψει το X λόγω ανησυχιών αλλά τώρα επιζητούν την εύνοια του Ίλον Μασκ
Πώς έγινε η Lululemon ένα από τα πιο δημοφιλή athleisure brands
Από τον Καναδά στην Κίνα, την Ευρώπη και την Ελλάδα, η Lululeman κατέκτησε το γυναικείο και εφηβικό κοινό με όχημα τα διάσημα κολάν - Οι επόμενοι στόχοι
Πώς τα ακριβά τυριά έγιναν αγαπημένος στόχος εγκληματιών
Τα ακριβά τυριά έχουν μετατραπεί σε θελκτικό στόχος για ληστές, καθώς το κόστος τους ανεβαίνει σημαντικά τα τελευταία χρόνια
Αλλαγή ευρωπαϊκής πολιτικής για τις αμυντικές δαπάνες - Τι θα γίνει με τα Ταμεία Συνοχής
Η αλλαγή για τις αμυντικές δαπάνες θα αφορά περίπου το ένα τρίτο του προϋπολογισμού της ΕΕ από το 2021 έως το 2027 - Δεξαμενή τα Ταμεία Συνοχής
Αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον για deals στις αερομεταφορές της Ευρώπης
Καταλύτης η τελική συμφωνία της Lufthansa με τη Ρώμη για αγορά του 41% της ΙΤΑ (πρώην Alitalia)
Νέες επιθέσεις στην Ερυθρά θάλασσα απο τους αντάρτες Χούθι
Αναφέρθηκαν εκρήξεις σε εμπορικό πλοίο 80 ναυτικά μιλια νότια της Χοντέιτα στην Ερυθρά θάλασσα λέει βρετανική υπηρεσία