
Την νέα ψηφιακή υπηρεσία myEFKAlive παρουσίασαν σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης και ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης μαζί με τη Διοίκηση του ΕΦΚΑ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, πρόκειται για ένα νέο εναλλακτικό κανάλι εξυπηρέτησης καθώς επιτρέπει την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση του πολίτη από υπάλληλο του ΕΦΚΑ μέσω τηλεδιάσκεψης/βιντεοκλήσης. Ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί για μια σειρά πιστοποιητικών και συναλλαγών του με τον ΕΦΚΑ χωρίς να χρειαστεί να μεταβεί στο κοντινότερο υποκατάστημα του Φορέα.
Ως εκ τούτου, η νέα υπηρεσία διευκολύνει πρωτίστως τους κατοίκους νησιωτικών, ορεινών ή απομακρυσμένων περιοχών, καθώς και άτομα με αναπηρία που δυσκολεύονται να μετακινηθούν αλλά και όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.
Aπό σήμερα, μέσω του myEFKAlive θα μπορούν να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων (πλην της Κω που θα ενταχθεί στο σύστημα στις 10 Αυγούστου καθώς τα υποκαταστήματα της βρίσκονται σε διαδικασία συγχώνευσης). Ειδικά για ασφαλισμένους σε ακριτικά ή απομακρυσμένα νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων όπου δεν λειτουργούν υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ, θα μπορούν πλέον να διεκπεραιώνουν αρκετές από τις συναλλαγές τους με τον Φορέα, χωρίς να χρειάζεται να ταξιδεύουν από νησί σε νησί για να εξυπηρετηθούν.
Στόχος είναι μέχρι το τέλος του χρόνου να ενταχθούν στην υπηρεσία το σύνολο των νησιωτικών περιοχών της χώρας, καθώς και τμήματα της ηπειρωτικής Ελλάδας και εντός του 2022 να καλύπτεται το σύνολο της επικράτειας.
Πώς λειτουργεί
Μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) ή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και με την χρήση των προσωπικών κωδικών TAXISnet, ο πολίτης θα μπορεί να κλείνει το ραντεβού του σε ώρα και ημέρα που τον εξυπηρετεί, από τον υπολογιστή του σπιτιού ή του γραφείου του ή ακόμα και από το κινητό του. Την ημέρα του ραντεβού θα συνδεθεί με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ με τηλεδιάσκεψη/βίντεοκλήση προκειμένου να αιτηθεί πιστοποιητικά κι επιδόματα ή για να ενημερωθεί για ένα συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό του ζήτημα.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι δυο υπουργοί συνομίλησαν μέσω βιντεοκλήσης με 6 εκπαιδευμένους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ- χειριστές της υπηρεσίας myEFKAlive- σε Ρόδο, Τήνο, Σύρο, Κάλυμνο, Νάξο και Κάρπαθο αντίστοιχα. Στη συνέχεια έγινε χρήση της υπηρεσίας σε πραγματικό χρόνο από πολίτη στο ακριτικό Καστελόριζο και από πολίτη στην νήσο Ηρακλειά των Μικρών Κυκλάδων. Μέσα σε μόλις λίγα λεπτά εξέδωσαν το έγγραφο που χρειάζονταν και το παρέλαβαν στο email τους, χωρίς να απαιτείται μετακίνηση σε γειτονικά νησιά.
Ποιες υπηρεσίες παρέχονται
Οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ που θα παρέχονται, σε πρώτη φάση, μέσω του myEFKAlive στους κατοίκους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων είναι:
1. Επίδομα ασθενείας
2. Επίδομα μητρότητας
3. Ηλεκτρονική Αίτηση Εξόδων Κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τ.ΙΚΑ)
4. Βεβαίωση ασφάλισης (Χρόνου ασφάλισης – Προϋπηρεσία)
5. Αλλαγή στοιχείων Μητρώου
6. Ασφαλιστική Ικανότητα
7. Παραλαβή Απόφασης ΚΕΠΑ
8. Απογραφή Ασφαλισμένου
9. Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης (ΕΚΑ)
10. Βεβαίωση Απογραφής
11. Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης
12. Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης.
Η υπηρεσία θα εμπλουτίζεται συνεχώς
Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε σχετικά: «Η ενεργοποίηση, από σήμερα, της ψηφιακής υπηρεσίας myEFKAlive ξεκινώντας από τους νησιώτες μας στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες, παρέχει στους πολίτες αυτό που δικαιούνται. Ποιοτική, ευρωπαϊκού επιπέδου, εξυπηρέτηση, χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις. Αυτό φιλοδοξούμε να πετύχουμε συνολικά στον ΕΦΚΑ, ώστε να γίνει ένας οργανισμός με δομή, σύστημα και ψηφιακές λειτουργίες που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τόσο των πολιτών αλλά και των υπαλλήλων του. Θέλουμε ο ΕΦΚΑ να σταματήσει να είναι πλέον ο φτωχός συγγενής της Δημόσιας Διοίκησης».
»Η νέα αυτή υπηρεσία επιτρέπει σε έναν ασφαλισμένο να συνδιαλλαγεί σε πραγματικό χρόνο με υπάλληλο του ΕΦΚΑ από το σπίτι ή το γραφείο του, από το κινητό ή τον υπολογιστή του. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να μετακινηθεί ή να ξοδέψει χρόνο ή χρήματα για να ταξιδέψει από το χωριό στην πόλη ή από το ένα νησί στο άλλο για να βρει το κοντινότερο τοπικό υποκατάστημα. Διευκολύνουμε λοιπόν πρωτίστως τους συμπολίτες μας με αναπηρία, τους κατοίκους ορεινών, νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών αλλά και όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ».
»Η υπηρεσία myEFKAlive θα εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες κατηγορίες συναλλαγών και σταδιακά θα επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα. Τέλος του μήνα θέτουμε σε λειτουργία το νέο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του υπουργείου Εργασίας και των εποπτευόμενων φορέων του. Ενισχύουμε και αυξάνουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, που επιτρέπουν κάθε μήνα πάνω από 1 εκατ. ψηφιακές συναλλαγές. Μονιμοποιούμε και διευρύνουμε τα ηλεκτρονικά ραντεβού. Ενισχύουμε τη συνεργασία του ΕΦΚΑ με τα ΚΕΠ – ήδη έχουν γίνει 44.000 συναλλαγές τους τελευταίους δυο μήνες».
Από Κυκλάδες και Δωδεκάνησα η αρχή
Από την πλευρά του ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε μεταξύ άλλων: «Το myEFKAlive είναι η τηλεδιάσκεψη στην εξυπηρέτηση του πολίτη, είναι ένα εργαλείο ενδυνάμωσης κι έχουμε δει την εφαρμογή του σε άλλες υπηρεσίες του ελληνικού δημοσίου, στα ΚΕΠ, την ΑΑΔΕ, τον ΟΑΕΔ, στα προξενεία. Ξεκινάμε από εκεί που υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη, από τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα και στην πορεία θα επεκταθούμε σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, απλουστεύουμε διαδικασίες αλλά και διευρύνουμε υπηρεσίες του eΕΦΚΑ».
Συμπλήρωσε ακόμη ότι «η τεχνολογία, γενικά, εξυπηρετεί τους πιο αδύναμους, δεν κάνει διακρίσεις και μειώνει τις ανισότητες. Σήμερα ξεκινάμε το myEFKAlive από τους νησιώτες μας. Όλα αυτά είναι ένα κομμάτι ενός βηματισμού που οριοθετεί ένα κράτος κι έναν ΕΦΚΑ φιλικό απέναντι στον πολίτη. Και πιστέψτε με, είναι απολύτως εφικτό».
Ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Πάνος Τσακλόγλου δήλωσε: «Η λειτουργία της νέας ψηφιακής υπηρεσίας myEFKAlive που ξεκινά σήμερα, αποτελεί μία ακόμη σημαντική μεταρρύθμιση που έχει στον πυρήνα της την ουσιαστική και άμεση εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις. Δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να μπορεί να επικοινωνήσει με υπάλληλο του ΕΦΚΑ από το σπίτι ή το γραφείο του, χωρίς περιττές μετακινήσεις».


Latest News

Το πρώτο τεστ για μειώσεις φόρων - Στο μικροσκόπιο των θεσμών οι αλλαγές
Συναντήσεις οικονομικού επιτελείου και κλιμακίων του ΕSM και της ΕΚΤ για τον υπολογισμό του δημοσιονομικού - Κλειδί η μείωση της φοροδιαφυγής και οι επενδύσεις, οι μεταρρυθμίσεις

Αλμα 2,66 δισ. ευρώ στα έσοδα του ΦΠΑ το 2024
Διασύνδεση ταμειακών – POS εκτόξευσαν τις ηλεκτρονικές πληρωμές και τις εισπράξεις ΦΠΑ – Στα 19 δισ. ευρώ ο ΦΠΑ που βεβαιώθηκε πέρυσι - Οι κλάδοι με την μεγαλύτερη αύξηση ηλεκτρονικών πληρωμών

Από 1η Απριλίου οι δηλώσεις ΦΠΑ των νέων επιχειρήσεων ενημερώνει η ΑΑΔΕ
Σε τροποποίηση του χρόνου υποβολής προχωρά η ΑΑΔΕ τις για νεοσύστατες επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα, για τα δύο πρώτα έτη λειτουργίας τους

Τέλος χρόνου για την πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ
Πώς γίνεται η εκτύπωση του ΕΝΦΙΑ - Τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων

Πάνω από 42.000 φορολογικές δηλώσεις την ημέρα – Ένας στους 4 με επιστροφή φόρου
Πάνω από τις προσδοκίες οι φορολογικές δηλώσεις – Τι ισχύει με μισθωτούς και έκπτωση φόρου – Με διαδικασίες εξπρές οι επιστροφές φόρου

«Κούρεμα» προστίμων για 3 στους 10 φορολογούμενους με φορολογικές διαφορές
Πόσοι δικαιώθηκαν το 2024 από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών - Στα δικαστήρια καταλήγουν χιλιάδες υποθέσεις - Ποιοι και πώς κερδίζουν έκπτωση 50% στα πρόστιμα

Κίνητρα για την ενίσχυση των κλαδικών συμβάσεων – Το σχέδιο
Μεταβολές στο καθεστώς που διέπει τις κλαδικές συμβάσεις έως το τέλος του έτους μελετά το υπ. Εργασίας για να ενισχυθούν οι μέσοι μισθοί

Προσοχή στο... κενό μεταξύ χρεών - Τι συμβαίνει με την είσπραξη των οφειλών
Σύμφωνα με το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής, τα χρέη στην εφορία συσσωρεύονται όταν αυξάνονται δυσανάλογα τα φορολογικά βάρη, σε σχέση με το εισόδημα

Αυξημένος ο ρυθμός υποβολής των φετινών φορολογικών δηλώσεων
Εκτιμάται πως μέχρι το τέλος Απριλίου θα έχει υποβληθεί το 30% των δηλώσεων

Η στενή σχέση επιδόματος ανεργίας και νέου κατώτατου μισθού - Τι είπε ο Πρωτοψάλτης
Ο διοικητής της ΔΥΠΑ, Σπύρος Πρωτοψάλτης μίλησε στο «MEGA Σαββατοκύριακο» και για τα προγράμματα απασχόλησης και το νέο επίδομα ανεργίας