Θορύβησε καταναλωτές, αλλά και μετόχους, τα όσα ισχυρίστηκε ο διευθύνων σύμβουλος του βρετανο-ολλανδικού κολοσσού των καταναλωτικών ειδών Unilever, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων δευτέρου τριμήνου, προειδοποιώντας ανοιχτά για ντόμινο αυξήσεων στα προϊόντα της, μέσα στους επόμενους μήνες.
Συγκεκριμένα, ο κ. Άλαν Τζόουπ υποστήριξε πως ο πολυεθνικός όμιλος αντιμετωπίζει τις χειρότερες πληθωριστικές πιέσεις εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία λόγω του συνδυασμού που προκαλεί η κάθετη αύξηση των τιμών των πρώτων υλών και η εκτόξευση του κόστους συσκευασίας και μεταφορών. Η πίεση αυτή έχει συμπιέσει ασφυκτικά τα περιθώρια κέρδους. Ενδεικτικά κατά το πρώτο εξάμηνο το περιθώριο λειτουργικού κέρδους έπεσε κατά 100 μονάδες βάσης στο 18,8%.
«Η τιμή του αργού είναι 60% πάνω, του φοινικέλαιου είναι 70% πάνω, της σόγιας είναι 80% πάνω» τόνισε, αναφέροντας ως ενδεικτικά τα παραδείγματα αυτά, στα οποία έρχεται να προστεθεί και η εκτόξευση του κόστους των μεταφορών κατά 40% με 50%.
Έτσι, λοιπόν, όπως εξήγησε, αν και η πρώτη αντίδραση της εταιρείας ήταν προχωρήσει σε εξοικονόμηση του κόστους σε όλα τα επίπεδα, ο βαθμός της συνεχιζόμενης πίεσης αυτής απαιτεί, πλέον, τη δρομολόγηση αυξήσεων στις τιμές των προϊόντων, ήδη μέσα στους επόμενους μήνες. «Οι καταναλωτές θα δουν πιθανότατα αυξήσεις σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό» προσπάθησε να τονίσει, καθησυχαστικά ο κ. Τζόουπ.
Πάντως, παρά την αύξηση του κόστους, οι πωλήσεις του ομίλου της Hellmann’s, της Ben & Jerry’s, του Comfort και του Dove καλά κρατούν! Ο ρυθμός της αύξησης των πωλήσεων κινείται στο 5,4%, ήτοι ελαφρά πάνω από τις προβλέψεις, με αποτέλεσμα ο τζίρος να διαμορφώνεται στα 25,8 δισ. ευρώ σημειώνοντας μικρή άνοδο σε σχέση με πέρυσι. Τα καθαρά κέρδη, όμως, υποχώρησαν στα 3,4 δισ. ευρώ από 3,5 δισ. πέρυσι.
Η ανακοίνωση προκάλεσε νευρικότητα στους επενδυτές και όχι μόνο οδηγώντας σε σημαντικές απώλειες την τιμή της μετοχής της (αυτή την ώρα πέφτει σχεδόν κατά 6%).
Latest News
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley