Όπως σημειώνει η Vesselsvalue, οι περισσότερες από τις παραγγελίες για το πρώτο εξάμηνο του 2021 αφορούσαν σε new-Panamax Containers (112 πλοία) , τα οποία είναι συνήθως 13-15.000 dwt και προτιμώνται από τους πλοιοκτήτες καθώς ανταποκρίνονται στις νέες δυνατότητες της διώρυγας του Παναμά. Μέχρι σήμερα στο νερό είναι 388 new panamax containerships ενώ υπό ναυπήγηση είναι άλλα 175 πλοία αυτής της κατηγορία.
Η Seaspan είναι η ναυτιλιακή εταιρεία που τοποθέτησε τις περισσότερες παραγγελίες στο πρώτο εξάμηνο του 2021, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και αξία με 40 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 603.000 Teu και αξίας 5,04 δις. δολ. Όλα τα πλοία ανήκουν την κατηγορία των new Panamax που είναι μεγαλύτερα από τα 10.500 teu και φτάνουν μέχρι και 16.500 Teu. Ακολουθεί η Evergreen σε αξίας πλοίων (2,80 δις. Δολ) με 22 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 348.000 teu και στην Τρίτη θέση βρίσκεται γη CMC CGM με 22 πλοία, 223.000 teu συνολικής αξίας 2,31 δισ. δολ.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι Wan Hai Lines η οποία τοποθέτησε παραγγελίες για 41 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 174.972 Teu και αξίας 1,94 δις. δολ και η HMM με 12 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 156.000 Teθ και αξίας 1,57 δις. δολ.
Συναλλαγές second hand
Σε αντίθεση με τις νέες παραγγελίες στις αγοραπωλησίες από δεύτερο χέρι το ενδιαφέρον κέντρισαν τα πλοία panamax, στα οποία οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 780% σε σύγκριση με το 2020 καθώς άλλαξαν χέρια λίγο κάτω από τα 60 πλοία όταν πέρυσι δεν ήταν ούτε οκτώ.
Επίσης το ενδιαφέρον για second hand πλοία εξηγείται και από το γεγονός της μεγάλης ανόδου των ναύλων που ουσιαστικά συμφέρει στις εταιρείες liners να αγοράσουν ένα containerships από το να το ναυλώσουν.
Η Vesselsvalue αναφέρει ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα σύμφωνα με το οποίο το πλοίο «Mexico» (4.839 TEU, ναυπηγήθηκε Φεβρουάριο 2002, στα ναυπηγεία Hyundai HI) πουλήθηκε στην MSC αντί 50,5 εκατ. δολ τον Ιούνιο. Εναλαλιτκά η MSC αν το ναύλωνε για πέντε χρόνια θα της κόστιζε 70 εκατ. δολ. Η Vesselsvalue αναφέρεται καις την μεγάλη άνοδο των αξιών των πλοίων με παράδειγμα πλοίο ηλικίας 15 ετών και μεταφορικής ικανότητας 4.250 TEU στο τέλος Μαρτίου άξιζε 20 εκατ. δολ. και στις αρχές Ιουλίου 48 εκατ. δολ.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons