Όπως σημειώνει η Vesselsvalue, οι περισσότερες από τις παραγγελίες για το πρώτο εξάμηνο του 2021 αφορούσαν σε new-Panamax Containers (112 πλοία) , τα οποία είναι συνήθως 13-15.000 dwt και προτιμώνται από τους πλοιοκτήτες καθώς ανταποκρίνονται στις νέες δυνατότητες της διώρυγας του Παναμά. Μέχρι σήμερα στο νερό είναι 388 new panamax containerships ενώ υπό ναυπήγηση είναι άλλα 175 πλοία αυτής της κατηγορία.
Η Seaspan είναι η ναυτιλιακή εταιρεία που τοποθέτησε τις περισσότερες παραγγελίες στο πρώτο εξάμηνο του 2021, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και αξία με 40 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 603.000 Teu και αξίας 5,04 δις. δολ. Όλα τα πλοία ανήκουν την κατηγορία των new Panamax που είναι μεγαλύτερα από τα 10.500 teu και φτάνουν μέχρι και 16.500 Teu. Ακολουθεί η Evergreen σε αξίας πλοίων (2,80 δις. Δολ) με 22 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 348.000 teu και στην Τρίτη θέση βρίσκεται γη CMC CGM με 22 πλοία, 223.000 teu συνολικής αξίας 2,31 δισ. δολ.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι Wan Hai Lines η οποία τοποθέτησε παραγγελίες για 41 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 174.972 Teu και αξίας 1,94 δις. δολ και η HMM με 12 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 156.000 Teθ και αξίας 1,57 δις. δολ.
Συναλλαγές second hand
Σε αντίθεση με τις νέες παραγγελίες στις αγοραπωλησίες από δεύτερο χέρι το ενδιαφέρον κέντρισαν τα πλοία panamax, στα οποία οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 780% σε σύγκριση με το 2020 καθώς άλλαξαν χέρια λίγο κάτω από τα 60 πλοία όταν πέρυσι δεν ήταν ούτε οκτώ.
Επίσης το ενδιαφέρον για second hand πλοία εξηγείται και από το γεγονός της μεγάλης ανόδου των ναύλων που ουσιαστικά συμφέρει στις εταιρείες liners να αγοράσουν ένα containerships από το να το ναυλώσουν.
Η Vesselsvalue αναφέρει ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα σύμφωνα με το οποίο το πλοίο «Mexico» (4.839 TEU, ναυπηγήθηκε Φεβρουάριο 2002, στα ναυπηγεία Hyundai HI) πουλήθηκε στην MSC αντί 50,5 εκατ. δολ τον Ιούνιο. Εναλαλιτκά η MSC αν το ναύλωνε για πέντε χρόνια θα της κόστιζε 70 εκατ. δολ. Η Vesselsvalue αναφέρεται καις την μεγάλη άνοδο των αξιών των πλοίων με παράδειγμα πλοίο ηλικίας 15 ετών και μεταφορικής ικανότητας 4.250 TEU στο τέλος Μαρτίου άξιζε 20 εκατ. δολ. και στις αρχές Ιουλίου 48 εκατ. δολ.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη