![Eρευνα: 8 φορές πάνω οι παραγγελίες σε containerships](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/containership.jpg)
Όπως σημειώνει η Vesselsvalue, οι περισσότερες από τις παραγγελίες για το πρώτο εξάμηνο του 2021 αφορούσαν σε new-Panamax Containers (112 πλοία) , τα οποία είναι συνήθως 13-15.000 dwt και προτιμώνται από τους πλοιοκτήτες καθώς ανταποκρίνονται στις νέες δυνατότητες της διώρυγας του Παναμά. Μέχρι σήμερα στο νερό είναι 388 new panamax containerships ενώ υπό ναυπήγηση είναι άλλα 175 πλοία αυτής της κατηγορία.
Η Seaspan είναι η ναυτιλιακή εταιρεία που τοποθέτησε τις περισσότερες παραγγελίες στο πρώτο εξάμηνο του 2021, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και αξία με 40 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 603.000 Teu και αξίας 5,04 δις. δολ. Όλα τα πλοία ανήκουν την κατηγορία των new Panamax που είναι μεγαλύτερα από τα 10.500 teu και φτάνουν μέχρι και 16.500 Teu. Ακολουθεί η Evergreen σε αξίας πλοίων (2,80 δις. Δολ) με 22 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 348.000 teu και στην Τρίτη θέση βρίσκεται γη CMC CGM με 22 πλοία, 223.000 teu συνολικής αξίας 2,31 δισ. δολ.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι Wan Hai Lines η οποία τοποθέτησε παραγγελίες για 41 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 174.972 Teu και αξίας 1,94 δις. δολ και η HMM με 12 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 156.000 Teθ και αξίας 1,57 δις. δολ.
Συναλλαγές second hand
Σε αντίθεση με τις νέες παραγγελίες στις αγοραπωλησίες από δεύτερο χέρι το ενδιαφέρον κέντρισαν τα πλοία panamax, στα οποία οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 780% σε σύγκριση με το 2020 καθώς άλλαξαν χέρια λίγο κάτω από τα 60 πλοία όταν πέρυσι δεν ήταν ούτε οκτώ.
Επίσης το ενδιαφέρον για second hand πλοία εξηγείται και από το γεγονός της μεγάλης ανόδου των ναύλων που ουσιαστικά συμφέρει στις εταιρείες liners να αγοράσουν ένα containerships από το να το ναυλώσουν.
Η Vesselsvalue αναφέρει ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα σύμφωνα με το οποίο το πλοίο «Mexico» (4.839 TEU, ναυπηγήθηκε Φεβρουάριο 2002, στα ναυπηγεία Hyundai HI) πουλήθηκε στην MSC αντί 50,5 εκατ. δολ τον Ιούνιο. Εναλαλιτκά η MSC αν το ναύλωνε για πέντε χρόνια θα της κόστιζε 70 εκατ. δολ. Η Vesselsvalue αναφέρεται καις την μεγάλη άνοδο των αξιών των πλοίων με παράδειγμα πλοίο ηλικίας 15 ετών και μεταφορικής ικανότητας 4.250 TEU στο τέλος Μαρτίου άξιζε 20 εκατ. δολ. και στις αρχές Ιουλίου 48 εκατ. δολ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023