Οι αεροπορικές εταιρείες επιστρέφουν στους αιθέρες και στη φάση αυτή οι επενδυτές θα εξυπηρετηθούν πριν από τους επιβάτες. Οι American Airlines και Southwest Airlines ανακοίνωσαν κέρδη στο δεύτερο τρίμηνο καθώς και οι δύο αερομεταφορείς γεμίζουν τα ταμεία τους σε καθημερινή βάση. Το κόλπο τώρα είναι να πείσουν τους πελάτες –που επίσης είναι φορολογούμενοι- ότι οι κυβερνητικές διασώσεις του 2020 άξιζαν τον κόπο.
Ο τομέας κινείται αργά προς τη σωστή κατεύθυνση, έχοντας χρησιμοποιήσει την πανδημία για να περικόψει κόστη. Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά τέσσερις φορές για τις δύο εταιρείες όμως τα κόστη αυξήθηκαν κατά ένα μικρό ποσοστό. Το πρόβλημα είναι ότι και οι δύο εταιρείες εξακολουθούν να κινούνται σημαντικά κάτω από τα επίπεδα του 2019. Τα έσοδα της Southwest ήταν λιγότερα κατά ένα-τρίτο και της American –που είναι περισσότερο ευάλωτη στην πτώση των διεθνών πτήσεων και τα επαγγελματικών ταξιδιών- ήταν περίπου 40% χαμηλότερα. Μέχρι χθες, ο αριθμός των επιβατών που πέρασαν από τα σημεία ελέγχου ασφαλείας των ΗΠΑ ήταν μειωμένος κατά 25% σε σύγκριση με το 2019.
Η βιομηχανία απέχει ακόμη από τη σταθεροποίηση. Ο πρόεδρος της American Ρόμπερτ Αϊσομ δήλωσε ότι τα διεθνή επαγγελματικά ταξίδια παραμένουν υποτονικά. Επιπλέον, τα κρούσμα κορονοϊούν αυξάνονται και περισσότερες διακοπές ταξιδίων μπορεί να συνεχιστούν. Ενώ η ανάπτυξη στα έσοδα κινείται προς την σωστή κατεύθυνση, μπορεί να κινηθεί στην αντίθετη κατεύθυνση εύκολα αν η κατάσταση με την πανδημία επιδεινωθεί το φθινόπωρο. Και όσο διαρκεί η πανδημία, τόσο κάποιες συνήθειες θα αλλάζουν σε μόνιμη βάση.
Και οι δύο εταιρείες έχουν αρκετά χρήματα στα ταμεία τους: Η American έχει περίπου 18 δις δολάρια σε μετρητά και αντίστοιχα χρεόγραφα, ενώ η Southwest έχει περισσότερα από 14 δις. Όμως τα υψηλά κόστη των αεροπορικών εταιρειών –και το γεγονός ότι τα υποτιθέμενα μεταβλητά κόστη όπως μισθοί δεν είναι και τόσο μεταβλητά στον πραγματικό κόσμο- σημαίνουν ότι ακόμη και οι μικρές αλλαγές στα έσοδα μπορούν να αλλάξουν τη μοίρα τους γρήγορα.
Εν τω μεταξύ, και οι δύο εταιρείες ακυρώνουν πτήσεις καθώς προσπαθούν να διατηρήσουν τη δυναμική της ανάκαμψης. Αυτό δεν ενθαρρύνει την καλή θέληση των πελατών, εκατομμύρια εκ τω οποίων εμμέσως χρηματοδότησαν τα κρατικά δάνεια και επιχορηγήσεις όταν τα αεροπλάνα είχαν καθηλωθεί στο έδαφος λόγω των lockdowns. Εάν οι συνθήκες επιδεινωθούν και περισσότερη βοήθεια χρειαστεί, αυτό μπορεί να έχει σημασία. Ενας υγιής τομέας είναι καλός για τους επενδυτές και τους επιβάτες, όμως μακροπρόθεσμα, είναι δύσκολο να έχει το πρώτο χωρίς το δεύτερο.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Ακριβή μου καφεΐνη - Το αυξανόμενο κόστος μίας δόσης
Το κλίμα, οι ασθένειες και οι λανθασμένοι κανονισμοί στριμώχνουν τους λάτρεις του καφέ και της σοκολάτας
Πώς ο Μασκ απειλεί την ευρωπαϊκή δημοκρατία
Η προάσπιση της ελευθερίας του λόγου, που τώρα υποστηρίζεται από τον Ζάγκερμπεργκ, κινδυνεύει να διασπείρει την παραπληροφόρηση
Ρίσκο και η ανθεκτικότητα, οι λέξεις-κλειδιά για το 2025
Όπως πάντα, η χρονιά που έρχεται θα επιφυλάσσει εκπλήξεις που δεν υπήρχαν ούτε στα πιο περίτεχνα σενάρια
Αυτή θα είναι η χρονιά του vivere pericolosamente στις επενδύσεις
Οι επενδυτές δεν έχουν ιδέα τι θα κάνει στην πραγματικότητα ο επανερχόμενος πρόεδρος Τραμπ
Γιατί η πολιτική κληρονομιά του Τζίμι Κάρτερ είναι πιο επίκαιρη από ποτέ
Ο Κάρτερ έμαθε με τον δύσκολο τρόπο ότι οι ψηφοφόροι δίνουν προτεραιότητα στις θέσεις εργασίας και στους λογαριασμούς παντοπωλείων σε σχέση με μακροπρόθεσμα ζητήματα
Τα «ήξεις, αφήξεις» Πάουελ και οι παλινωδίες της Fed
Η ιδιαίτερα αντιδραστική πολιτική προσέγγιση της κεντρικής τράπεζας των τελευταίων ετών ενισχύει τη χρηματοπιστωτική αστάθεια
Πώς ο Πάουελ έκλεψε τα... Χριστούγεννα
Η προφανής χαλάρωση της Fed αναφορικά με τις περαιτέρω μειώσεις των επιτοκίων έχει κάτσει άσχημα στις αγορές