
Οι αεροπορικές εταιρείες επιστρέφουν στους αιθέρες και στη φάση αυτή οι επενδυτές θα εξυπηρετηθούν πριν από τους επιβάτες. Οι American Airlines και Southwest Airlines ανακοίνωσαν κέρδη στο δεύτερο τρίμηνο καθώς και οι δύο αερομεταφορείς γεμίζουν τα ταμεία τους σε καθημερινή βάση. Το κόλπο τώρα είναι να πείσουν τους πελάτες –που επίσης είναι φορολογούμενοι- ότι οι κυβερνητικές διασώσεις του 2020 άξιζαν τον κόπο.
Ο τομέας κινείται αργά προς τη σωστή κατεύθυνση, έχοντας χρησιμοποιήσει την πανδημία για να περικόψει κόστη. Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά τέσσερις φορές για τις δύο εταιρείες όμως τα κόστη αυξήθηκαν κατά ένα μικρό ποσοστό. Το πρόβλημα είναι ότι και οι δύο εταιρείες εξακολουθούν να κινούνται σημαντικά κάτω από τα επίπεδα του 2019. Τα έσοδα της Southwest ήταν λιγότερα κατά ένα-τρίτο και της American –που είναι περισσότερο ευάλωτη στην πτώση των διεθνών πτήσεων και τα επαγγελματικών ταξιδιών- ήταν περίπου 40% χαμηλότερα. Μέχρι χθες, ο αριθμός των επιβατών που πέρασαν από τα σημεία ελέγχου ασφαλείας των ΗΠΑ ήταν μειωμένος κατά 25% σε σύγκριση με το 2019.
Η βιομηχανία απέχει ακόμη από τη σταθεροποίηση. Ο πρόεδρος της American Ρόμπερτ Αϊσομ δήλωσε ότι τα διεθνή επαγγελματικά ταξίδια παραμένουν υποτονικά. Επιπλέον, τα κρούσμα κορονοϊούν αυξάνονται και περισσότερες διακοπές ταξιδίων μπορεί να συνεχιστούν. Ενώ η ανάπτυξη στα έσοδα κινείται προς την σωστή κατεύθυνση, μπορεί να κινηθεί στην αντίθετη κατεύθυνση εύκολα αν η κατάσταση με την πανδημία επιδεινωθεί το φθινόπωρο. Και όσο διαρκεί η πανδημία, τόσο κάποιες συνήθειες θα αλλάζουν σε μόνιμη βάση.
Και οι δύο εταιρείες έχουν αρκετά χρήματα στα ταμεία τους: Η American έχει περίπου 18 δις δολάρια σε μετρητά και αντίστοιχα χρεόγραφα, ενώ η Southwest έχει περισσότερα από 14 δις. Όμως τα υψηλά κόστη των αεροπορικών εταιρειών –και το γεγονός ότι τα υποτιθέμενα μεταβλητά κόστη όπως μισθοί δεν είναι και τόσο μεταβλητά στον πραγματικό κόσμο- σημαίνουν ότι ακόμη και οι μικρές αλλαγές στα έσοδα μπορούν να αλλάξουν τη μοίρα τους γρήγορα.
Εν τω μεταξύ, και οι δύο εταιρείες ακυρώνουν πτήσεις καθώς προσπαθούν να διατηρήσουν τη δυναμική της ανάκαμψης. Αυτό δεν ενθαρρύνει την καλή θέληση των πελατών, εκατομμύρια εκ τω οποίων εμμέσως χρηματοδότησαν τα κρατικά δάνεια και επιχορηγήσεις όταν τα αεροπλάνα είχαν καθηλωθεί στο έδαφος λόγω των lockdowns. Εάν οι συνθήκες επιδεινωθούν και περισσότερη βοήθεια χρειαστεί, αυτό μπορεί να έχει σημασία. Ενας υγιής τομέας είναι καλός για τους επενδυτές και τους επιβάτες, όμως μακροπρόθεσμα, είναι δύσκολο να έχει το πρώτο χωρίς το δεύτερο.
REUTERS BREAKINGVIEWS


Latest News

Γιατί ο Σι έχει πιο δυνατό χαρτί στο πόκερ με τον Τραμπ
Ο Λευκός Οίκος έχει υπολογίσει λάθος την ισορροπία δυνάμεων στον δασμολογικό του πόλεμο με την Κίνα

Το χάος των δασμών αφήνει το σημάδι του στο κόστος του αμερικανικού χρέους
Το σενάριο που πρέπει να εξετάσουν οι επενδυτές και ο θείος Σαμ

Γιατί η ΕΚΤ πρέπει να μειώσει επιθετικά τα επιτόκια στις 17 Απριλίου
Πριν από τους δασμούς, η πρόεδρος της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ είχε αποφύγει τη δέσμευση για μείωση του βασικού επιτοκίου

Η βεβαιότητα της... αβεβαιότητας - Τι συμβαίνει με αγορές και δασμούς
Οι συνέπειες μιας κίνησης όπως αυτή του Τραμπ είναι εξαιρετικά δύσκολο να προβλεφθούν

Τώρα είναι η ώρα για μια τολμηρή νέα σχέση Ηνωμένου Βασιλείου-ΕΕ
Η Βρετανία και η ΕΕ, φυσικά, έχουν μια οδυνηρή πρόσφατη ιστορία, που άφησε τραύματα

Ένας «Κορλεόνε» στον Λευκό Οίκο - Οι μαφιόζικες τακτικές του Τραμπ
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ ανακαλύπτει ότι είναι πιο εύκολο να κλονίσει μια δικηγορική εταιρεία παρά να αναδιαμορφώσει το διεθνές εμπορικό σύστημα

Γιατί θέλω οι μετοχές να χορέψουν ξανά σαν τον Νουρέγιεφ
Άλλα χρηματιστήρια έχουν καλύτερη απόδοση, αλλά κοιτάζω μια ευκαιρία να πουλήσω

Ψεύτικη σοκολάτα vs φυτικά μπιφτέκια, σημειώσατε 1
Η Lindt υποστηρίζει μια πρωτοεμφανιζόμενη εταιρεία που καλλιεργεί κακάο σε ένα εργαστήριο, με λίγα μόνο κύτταρα